Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Otomatik vitesli araç arızasına dair fikri olan var mı?

lepot

Yeni Üye
Üyelik
15 Mar 2008
Konular
6
Mesajlar
13
Reaksiyonlar
0
2010 model otomatik ford focus arabamın göstergedeki P (park yazısı) D ye veya N ye çektiğimde P hatfi yanıp sönüyor tekrar P ye alınca normale dönüyor bunun sebebi,ni bilen varsa yazarsa sevinirim herkese teşekkürler
 
aracın daha yeni bence burdan fikir araba yanlış yönlendirile bilirsiniz.
servisne veya otomatik şanzıman ustasına sorun daha sağlıklı bilgileneceğinizden eminim..
 
Otomatik Şanzıman sıkıntı..Herkes farklı birşey söyler şundandır bundandır..İyi bir ustaya götürün aracınızı bilmediğiniz ustalar
 
Bir an önce servise yada işin ustasına sanayiye götür. Aracınızı bir noktada hatalı kullanılmış olma ihtimaliniz var. Servis nerede hatalı kullanım olduğunu size gösterecek. Not: bir kaç servise sorun yada ustaya sorun değişik fikirler size farklı seçenekler verebilir.
Tahminimce araç kullanılırken yada çalıştırılırken bir noktada hata yapmışsınız.
 
Aracı kullanırken şanzımanda takılmalar veya sesler gelmiyorsa sorununuz muhtemelen bir bilgisayar güncellemesi ile çözülür. Onun için yetikili servise götürüp aracı bilgisayara bağlatın nesi var ortaya cıkar..
 
sonradan takılan LPGlerde hata verdirebiliyor...
 
bende yarı otomatik araç kullanıyorum easy tronic şimdi senin araç tam otomatik olduğu için P el freni görevide görür yanıp sönmesi ise parktan D ye geçişte sorun oldugunu gösterebilir yaklaşık 10 yıl tam otomatik araç kullandım sana bir öneri mesela dik rampalarda araç stop ettiğinde önce N ye al sonra el frenini sıkıca çek ve en sonunda P ye al bu işlemleri yaparken frene basılı tutmayı unutma ... böylelikle şanszıman üzerindeki yükü almış olursun ve tüm yükü tekrar el frenine verirsin belki P den D ye geçerken zorladıysan böyle bir uyarı veriyor olabilir. mesela benim araçta el freni hareket halinde el temasıyla ufak yukarı kalksa uyarı veriyor ve ekranda el freni ışığı yanıp sönüyor. aracın hareket halindeyken böyle bir uyarı veriyormu veriyorsa serviste şanzımanı bilgisayara bağlatıp kontrol ettir belki hata vermiştir silince düzelebilir
 
bende yarı otomatik araç kullanıyorum easy tronic şimdi senin araç tam otomatik olduğu için P el freni görevide görür yanıp sönmesi ise parktan D ye geçişte sorun oldugunu gösterebilir yaklaşık 10 yıl tam otomatik araç kullandım sana bir öneri mesela dik rampalarda araç stop ettiğinde önce N ye al sonra el frenini sıkıca çek ve en sonunda P ye al bu işlemleri yaparken frene basılı tutmayı unutma ... böylelikle şanszıman üzerindeki yükü almış olursun ve tüm yükü tekrar el frenine verirsin belki P den D ye geçerken zorladıysan böyle bir uyarı veriyor olabilir. mesela benim araçta el freni hareket halinde el temasıyla ufak yukarı kalksa uyarı veriyor ve ekranda el freni ışığı yanıp sönüyor. aracın hareket halindeyken böyle bir uyarı veriyormu veriyorsa serviste şanzımanı bilgisayara bağlatıp kontrol ettir belki hata vermiştir silince düzelebilir


arkadaşım bende rampalarda park ederken, sadece vitesi P ye aliyor, el frenini hiç çekmiyorum. Bu ne kadar doğru bilmiyorum, yani vitesin P de olmasıyla normal 1. vitese takmakla arasındaki güvenlik farkı aynımıdır?
ikinci bi mevzu, yukarda belirttiğin gibi rampada kalkış yaparken P den D ye almakta bende zzorlanıyorum,
 
Arkadaslar Sputnik,in dedigi gibi park edin sorununuz tekrarlamaz.
Yani soyle soyliim,.Bi kere P yi unutun! Farzedinki aracta P harfi yok.yokuslarda ayagınız frendeyken,vitesi N ye alın,el frenini cekin ve enson P ye takın ondan sonra ayak frenini bırakın.Bu durumda butun yuk el frenine biner ve P den D ye takarken yumusak bir sekilde takmıs olursunuz.Aksi taktirde,Gacırt,dye bir zorlama sesi gelir.Bu da neden kaynaklanır? Cunku butun yuku sanzımana yuklemis oldugunuz icin hele birde yokus ise zarar verirsiniz.Ha olurda el freniniz saglam degilde kacırırsa,ozaman sanzımanın park sistemi devreye girer ve arabanın kayıp gitmesini engeller. Normal vitesli araclardaki 1.vitesle arasındaki fark, P asla aracın kaymasına izin vermezken,otomatik olmayan araclardaki 1.vites kacırabilir ve araba kayabilir. Durum bu sekildedir.
 
Ben aracımı kesinlikle P'ye almıyorum N'de el freinini çek sıkıntı yok çalışırken de N'de çalıştırıyorum.
 
Ne kadar saçma sorular soruyorsunuz. Götüreceksin servisine ayrıntılı bilgi alacaksın. Sonrasında ister yaptır istersen yaptırma. Yani Sormaya para ödenmiyor.
 
arkadaşlarında bahsettiği üzere söylediğim yöntem en doğrusudur ben yukarda detaylarını anlattım ancak tam otomatik şanzıman üzerine bir kaç bilgi ile devam edelim kullanıcı arkadaşlar söylediklerimi yaptığı sürece keyfinide çıkarırlar. 1. öncelikle P konumunu bahsetmiştik P konumuna almadan önce aracı ayağınız frene basılı şekilde çalışır durumda N ye alın el frenini yeterli düzeyde çekin ve frenden ayağınızı yavaşca kaldırın göreceksiniz ki el freni bütün yükü alacak sonra rahatlıkla P ye alabilirsiniz bunu yapmadığınız durumlarda özellikle dik rampalarda stop konumundan çalıştırıp D ye aldığınızda sert bir ses duyacaksınız ki bu şanzımanın P den D ye geçişte ki zorlanışıdır ve açıkcası zararlıdırda 2. tam otomatik araçlarda D konumunda seyir halinde iken güç direkt aktarılır kesintisiz çekiş gücü kazanılmasından ötürü dur kalklarda yada ışıklarda yeşil yanmasını beklerkende aracınız siz frene basarkende gitme isteği gösterecektir ve bu yakıta yansıyacaktır ben genelde bu tür durumlarda N ye alıp beklemeyi öneririm böylece araç yakıttan tasaruf edecektir. 3. tam otomatik aracı olan arkadaşlar için aracınızı kulanırken D konumunda genelde vites geçişlerini kontrol edememe sıkıntısı oluşur bunu gidermek içinde şunu öneriyorum ayağınız gaz pedalına bastığınızda gaz pedalını sürekli sabit bir konumda tutmayın bu durumda araç boğulabilir ve ivmelenmede sorun yaşarsınız sizlere önerim örnek : 1. viteste kalkış yaptık düz yolda devrin 2500 3000 aralığına geldiği süreçte hafif ayağınızı pedaldan çekin ve o sırada göreceksiniz ki araç 2. vitese geçmiş bunu diger tüm vitesler içinde uygulayabilirsiniz böylece araçla daha iyi uyum içinde olursunuz 3. şimdi ki araçların çoğunda spor sürüş modu vardır yoksada kick down vardır gazı köklerseniz kick down olur (tam otomatiklerde) sport modunu tırmanma şeritlerinde kullanmanız için eklenmiştir kendi aracımda da sport modu var fakat benim aracım yarı otomatik oldugu için vites tercihlerini ve sport modunu kendim kafama göre kullanıyorum örnek olarak otobanda diyelim 5. vitese alıp sport moduna geçiyorum böylece daha ivmeli bir sürüş kazanıyorum bu durumu diğer alt viteslerde de uygulayabiliriz. yalnız tam otomatik araçlarda D1 D2 D3 ve D modlularda D konumunda giderken isterseniz D3 konumuna geçebilirsiniz tırmanma şeritlerinde yada makas atacaksanız artı spor modu varsa onuda açabilirsiniz böylece otomatik vitesin tüm konforunu yaşarsınız bana göre otomatik vites manuel kadar zevkli olmasada ona yakın bir zevk alabilirsiniz.


buda aracımla çektiğim bir video F1 vitesli otomatik iyi seyirler...


bu video da ikinci bölümü iyi seyirler önceki aracım bu tam otomatik bir araçtı görüyorsunuz manuelden bir farkı yok aslında
 
Verdigin bilgiler yararlı bilgiler.Tesekkurler Sputnik.Kırmızı ısıkta N ye almak,sadece yakıt tasarufu saglayacagı gibi, ayrıca sanzımanın omrunude uzatır.
Yalnız verdigin videoları acamıyorum!?
 
you tube kapalı ya ondandır :) çaresi var tabi google chrome tarayıcı için zen mate eklentisini kur açılır olmadı 141.211.125.17 ve 141.211.144.17 DNS adreslerini kullanın istediğiniz videoyu You tube dan izleyin
 
sorun olursa şanzımanı servise götür... 1-2 milyar pahalı olur ama kafan ömür boyu rahat olur garantili yapılıyor orjinal parçalarla.. usta var ama otomotik şanzıman harbi ustasını bulana kadar 4 milyarlık masraf 7 milyara çıkıyor .. herkes otomotik vites şanzıman ustası olmuşşş ey yavrum ey ....
 
Konuyu açan kardeşimiz aracının şanzımanda bulunan selenoid valflerini değiştir sorun ortadan kalkar hazır onları değişmişken şanzıman yağınıda değiş: Not: düz yolda direkt p aracı bırakmak sorun olmaz lakin rampalarda araç n alınır el fireni çekilip fren bırakılarak aracın oturması sağlanır sonra p takıp stop edilir.
 
relaxx

Doğru tespit.
hala bir çok otomatik araç kullanıcısı bu sıralamayı bilmiyor.
 
Benim araç p n d r var ben p r ve d yi kullanırım hiç de sıkıntı yok ayaktı bilmiyom fark olurmu ama bezen s ışıgım yanıyo onu bitürlü çözemedim s etrafı güneş çizgisi gibi çıkıyo. O zaman gitmiyo araba zorluyo tek sıkıntı o
 
Üst Alt