Sayfa 1 / 11 12345 ... SonSon
Toplam 163 mesajın 1-15 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    02:14
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.925
    Alınan Beğeniler
    954
    Verilen Beğeniler
    1.246

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Ulûfe* Etrafında Şen “Engelli Kardeşlerimiz” ve Sakatlar

    Bülent Küçükaslan
    (Radikal 2 | 29 Temmuz 2012)

    39 yaşındayım. Yaklaşık 15 senedir tekerlekli sandalye kullanıyorum. Bana “Bülent, sakatlığın en zor yanı nedir?” diye sorun, bir an bile düşünmeden, “Allahın belası yolların, kaldırımların, merdivenlerin, toplu taşıma araçlarının, yani insan eliyle konulan engellerin altında ezilmektir” derim. Öyle ki, sokağa çıktığım (yani, çıkarıldığım) her an, “bu yolu/kaldırımı/merdiveni/otobüsü yapanın…” diye içimden söylenmeye başlar, o projeye izin veren devlet memurundan devam eder, belediye başkanından girer, başbakanından çıkarım. Farkında olmayabilirsiniz ama, özellikle yürüyemeyenler ile körler için durum budur.

    Bundan 7 yıl önce AKP bu konuda bir yasa çıkarttı ve kentleri ve toplu ulaşım araçlarını herkesin kullanabilmesi için, 7 Temmuz 2012 son tarih olmak üzere, belediyelere görevler yükledi. Yaşasın, dedik. Ama 7 yıl boyunca dostlar alışverişte görsün mahiyetinde birkaç istisna hariç neredeyse hiçbir şey yapılmadı. O kadar ki, bırakın önceden yapılmış binaların erişilebilir hale dönüştürülmesini, yeni yapılan binalar, yollar ve toplu taşıma araçları dahi erişilebilir olarak inşa edilmedi. Edilmiyor da. Yani kentlerimiz biz sakatlar için her an daha bir erişilemez, daha bir ulaşılamaz hale geliyor.

    Sabrettik

    Amenna! Böyle olacağını bildiğimiz halde 7 yıl sabrettik. Derken 7 yıl bitti ve biz belediyelerden hesap sorup tam da davalar açacakken, sağ olsun, AKP yasaya bir madde ekleyerek süreyi 3 yıl daha uzattı. Yani, bu uzatma sayesinde 7 yıldır hiçbir şey yapmayan kişi ve kurumlar bundan sonra da gönül rahatlığıyla hiçbir şey yapmamaya devam edebilecekler. Ve emin olun bu ek sonunda da değişen bir şey olmayacak; 7 yıl boyunca yapılmayanlar, 3 yılda yapılmayacakların da teminatıdır.

    Yukarıda yazdıklarıma itirazı olan hükümet yetkilisi, belediye başkanı ya da bürokrat varsa, bilin ki yalan söylüyor. O adamın gözünün içine bakın ve laf kalabalığı yaparak dolanmasına izin vermeden aynen şunları söyleyin: “Bana bir isim söyle, her neredeyse ona bir tekerlekli sandalye göndereceğim... Ona oturup, hiç kimseden yardım almadan evine gidebilir mi? Hayır! İşine? Hayır! Bakkala? Hayır! Arkadaşlarıyla buluşmaya? Hayır! Okula? Hayır! Parka? Hayır! Pekii, o kişi beceriksiz diyelim; senin altına, dağıtmaktan gurur duyduğunuz o akülü sandalyelerden birini çeksem şimdi, yardım almadan evine gidebilir misin? Hayır! Gözünü bağlasam, en iyi bildiğin caddeye götürüp eline de bir Beyaz Baston versem, kafanı-gözünü bir yerlere çarpmadan, yerlere düşmeden caddenin sonuna gidebilir misin? Hayır! Be mübarek adam, neye itiraz ediyorsun o zaman, ne konuşuyorsun Allah aşkına! Şaka mısın sen?”

    Sakatlar bir başka tuhaf

    Neyse, bu sorulara cevap vermek için kıvranan devlet görevlilerine ve siyasetçilere Allah selamet versin, durumları vahim, bu kafayla zor, üzülüyoruz onlar için. Ama beni esas üzen şey başka. Ben esas aynı kafadaki sakatları anlayamıyorum. Hadi sakat olmayan adam bir kez rotayı şaşırmış, toparlayamıyor, tamam, ama sen de mi be kardeşim! Birilerinden yardım almadan evinden kafasını çıkartamayan sensin; eşek anırtan yüksek kaldırımlarda her an debelenen sensin; merdivenler yüzünden oy kullanamayan, belediyeye, bankaya, postaneye, sinemaya, parka, okula vs. gidemeyen sensin; karga-tulumba beyaz eşya misali taşınan sensin; toplu taşıma araçlarına binemeyen, binse inemeyen, inse duraktan çıkamayan, çıksa yolun karşısına geçemeyen, geçse rampalı kaldırım bulamayan, bulsa kaldırım ortasındaki ağaçtan dolayı gerisin geri dönen, kelle koltukta taşıt yolundan gitmek zorunda kalıp kırmızı ışıkta küt diye fil misali büyük bir jipin altında kalan sensin!

    Yanlış mıyım sakat kardeşim? Biz değil miyiz bu muamelelerin layık görüldüğü insanlar? Her an sağlamlardan yardım istemek zorunda bırakılan, gündelik yaşamının her aşamasında yardım nesnesi olarak toplumsal rol biçilen, sevgi kelebeklerinin durmadan konduğu çiçek muamelesi gören, haliyle ciddiye de alınmayan insancıklar biz değil miyiz? Her yer bize yasak bölge ilan edilmiş değil mi? En son ne zaman yanında birileri olmadan evden çıkıp karşıdaki bakkala gittin? Sahiden iktidardakilerin dağıttığı ulûfeler işini görüyor, sesini kesmeye yetiyor mu? Bu yok saymalar, bu umursamazlıklar, bu küstahlıklar hiç mi zoruna gitmiyor?

    Çok memnun olanlar var

    AKP’nin 7+3 yasasını eleştirdiğimizde AKP’li sakat arkadaşlarımız bize veryansın ediyor. Bir tanesinin yazdığı aynen şöyle: “allahım ya!!!! genclik ve spor bakanlıgı GENCLİK TRENİ diye bende katıldım sivas kayseri adana dilivri gittim hükümet sayesinde. sabah kahvaltısı bile tirende. 2 kisilik odada kaldik. otelden güzeldi yemin ederim dolabı labosu bile vardı. 4 gün gezdik geldik. adamlar daha ne yapsin yurt genelinde gezmeyen kalmadı”.
    Bir diğeri şöyle, yine aynen kopyalıyorum: “ya bırakın kardesim cumhüriyet 88 yasinda AKP önceki devlet veya belediyeler engelllier icin ne yaptı .. bir calişmasini söyleyin. EVDE bakım aylıklarını almayı iyi biliyosunuz.. 3 aylıkla birlikte aylık net 900 TL. para aliyosunuz. size akülü arabayı verenler kimler yine bu hükümet deyil mii yalana gerek yok evden dısarı cıkamıyodunuz ..”

    Peki, bunlar size yetiyor, tamam, ama “Evden çıkamıyorum, kaldırımlar ve yollar korkunç, toplu taşıma araçlarına binemiyorum” diyen sakat yoldaşlarınıza karşı her seferinde kraldan çok kralcı bir üslupla “Nankörlük etmeyin!”le başlayan sözler söylemek de ne oluyor? “Evden çıkamıyorum!” diyen ben, senin de sorununu dile getirmiyor muyum? Bana bıdıbıdı laf söyleyip hükümet üzerindeki gücümüzü kıracağına; sorunlarımızı çözmek için harekete geçeceği varsa da hükümetin “Nasılsa seçmenim ne yapsam oy vermeye devam ediyor” diyerek kös kös oturmasına vesile olacağına; milyonlarca seçmen olarak hiç değilse icraattan sorumlu AKP’ye dönüp, “Size oy verdim, yaptığınız çoğu şeyi destekliyordum, ama beni eve tıkmak isteyen bir yasayı önüme koymanızı hazmedemiyorum. İstemeye istemeye de olsa bir sonraki seçimde oy kullanmaya gitmeyeceğim” demek, hükümet politikalarını etkilemek açısından gerçekten anlamsız veya yanlış mı geliyor?

    Sahi, en son ne zaman kimseden yardım almadan evden çıktın? Ne zaman tekerlekli sandalyenle kendi başına otobüse binip çarşıya indin? Neye yarıyor o sandalye? Niçin itiraz ediyorsun o zaman kardeşim, neden sesime ses vermiyorsun gözünü sevdiğim?



    * Ulûfe: 1) Sipahi askerin hayvanı için ödenen yem parası 2) Padişah hizmetinde bulunanlara ödenen ücret

  2. #2
    Üye
    golden_heart Avatarı

    Gerçek Adı
    ismail
    Üyelik Tarihi
    21.03-2011
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    18:55
    Yaşadığı Yer
    Çorum
    Mesaj
    1.459
    Alınan Beğeniler
    23
    Verilen Beğeniler
    12

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    "sakatlar bir başka tuhaf" başlıklı kısım bence engelliler arasında vurdumduymaz olan kesimin en ağırlıkta olduğu kesim..iktidara bağnaz bir şekilde bağlı olan,yukardaki örnekleri sıralayıp hükümeti savunan bence az kişi var..en çok ses getirmeyen kesim,halinden memnun olan yada yıllardır kendini bir işe yaramaz olduğuna inandıran yada birlik beraberliğin anlamını idrak edemeyen kesim bana göre..sitede çoğunlukla denk gelinen cümle tipleri ;

    "amaaaaan bizi kim tınlar"
    "boşuna nefesinizi tüketmeyin bu hükümet yine sizi duymayacak"
    "allah belasını versin bu işi böyle uzatanların (..der sanki böyle deyince bu işler hızlanır)"
    vs
    vs..

    bir kere bu iş inanç meselesi.geçenlerde "kalem" rumuzlu melek ablanın aktif olduğu bir konuda,sanırım "pegasus" rumuzlu arkadaş açmıştı konuyu ,bir baktım yorumlar artıyor,sanırım bu kez iyi şeyler olacak derken bi bakıyoruz 2 gün sonra yine konu siyasete bulanmış,çığrından çıkmış.."bence şöyle yapsak,bi faydası olur" diyerek gelen çok az kişi var..bazen şüphe ediyorum acaba bu siteye üye binlerce kişi "bot" falanmı yani sahtemi,yazılımsal robotmu..insanoğlu bu kadar duyarsız olamaz.."birileri nasılsa bişeyler yapmaya çalışıyor benim için,bende uzaktan seyrediveriyim " der.. şaşıyorum..ve şuna inandım artık..bu sitede bu iş böyle gelmiş böyle gider arkadaş..organize olmak için en güzel nimet internetken bunu kullanmayan,hatta başında oturmak zorundayken bunu yapmayan insanları görünce benimde hevesim kaçtı..şevkim kırıldı..altını çizerek söyleyim yine birisi çıkıpta "sen nerden biliyorsun bizim bişeyler yapmadığımızı deyip,suçu bariz bi şekilde üstüne almasın" arada böyleleride çıkıyor.."illa yaptıklarımızı buraya yazcakmıyız" diyenlerde çıkıyor..sen yazmasan senin ne kadar arpa boyu yol katetttiğini biz nerden bilipte adımımızı ona göre atcaz be kardeşim ?

    neyse uzamasın yazı,oturanboğaya destek verin..söylediklerine kulak verin..sadece elinde,bir gözünde,yada iç organlarında bir hasar olabilir,buda yürümene mani olmayabilir..ama yürümeyen,sandalyede hayatını geçirmek zorunda olanları anlamak için azcık empati yapman yeterli..çünkü insan bir kez engelli olunca bir daha olmayacak diye bir kaide yok..mazallah bir araba çarpıverir,sadece bir elinde sorun varsa,ek olarak bir de bacağını kaybedebilirsin..

    saygılar..

  3. #3
    Üye
    hiL@L Avatarı

    Gerçek Adı
    HİLAL
    Üyelik Tarihi
    07.10-2011
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    hatay
    Mesaj
    11
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sayın Bülent Küçükaslan yazdıklarınızı dikkatle okudum o kadar doğru ki kimse belki bu denli yazıya dökemezdi düşünceleri duyguları. Nedense hiç şaşırmadım bu Ülkede ne zaman verilen sözler zamanında yapıldı ki...Biz Türk insanı böyleyiz işte hakkımızı aramak yerine iş istemek yerine verilen bazı sus paylarını alır susarız keyfimize bakarız sonrada konuşanlar için nankörlük yapmayın deriz...ama susarkende insanlığımızı kaybederiz hak aramayı yitiririz adalet nedir bilmez hala geliriz Allah korkusunu görmezden geliriz...Artık " bana deymeyen yılan bin yaşasın " sözüne sadık kalırız..Bana bir şans verselerdi eğer değiştirmek istediğim tek şey "YAŞADIĞIM ÜLKE " olurdu...Bırakın insanı hayvana bile değer veren bir ülkede yaşamak isterdim...bir ağacın tepesinde kalan kediyi yada arabanın altında sıkışan köpeği bir sürü insan itfaiye polis kurtarmak için seferber olurken bizim ülkemizde insana bile verilen değer karşısında ben bu ülkede yaşamak istemiyorum artık...

  4. #4
    Üye
    ali fikri Avatarı

    Gerçek Adı
    ali
    Üyelik Tarihi
    23.08-2008
    Son Giriş
    06.12-2017
    Saat
    14:20
    Yaşadığı Yer
    istanbul artvin,arhavi
    Mesaj
    200
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    duygulara tercuman olmuşssunuz,herkezin okuması gereken bir yazı...

  5. #5
    Üye
    aferits Avatarı

    Gerçek Adı
    Ferit
    Üyelik Tarihi
    15.07-2004
    Son Giriş
    23.10-2017
    Saat
    21:37
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.279
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Makarnaya kömüre Ülkenin geleceğini satanların 3-5 sahipsiz sakatı düşüneceğini sanmak hayalden öteye gidemez.
    Asla çalışamayacakları işler için açılan yerleştirilen birkaç kişininde işe gidemeyeceğini bilmiyor.
    Ama cümle alem eee sakatlara bu imkanlar tanınıyor daha ne istiyorsunuz.
    İnsanca yaşamak isteyin hanımlar beyler bu en tabi hakkımız. Yürüyebiliyorsun diye bir rampanın ne demek olduğunu bilmemen gerekmiyor.
    O rampaya ihtiyacı olan için destek olacaksın ki o da çıkıp trenlerle seyahat edip otellerde kalabilsin.
    Sessiz sedasız Antalya da halk otobüslerine engelli ve 65 yaş üstü insanların ücretsiz binişi mahkeme kararı ile kaldırıldı.
    Şimdi gayet doğal diyecekler ki bana ne Antalya daki sakattan.
    Bu sakat haklarına sahip çıkmadıkça tek tek elimizden alınacak. Unutmayın kaybedilen her hak hayattan kopmayı hızlandıracaktır.
    Hiç olmazsa sakatlarla ilgili konularda ve haklarda partiler ve siyaset üstü davranın yoksa çok çok büyük kayıplarımız olur.

  6. #6
    Üye
    celik Avatarı

    Gerçek Adı
    Mehmet KAVCU
    Üyelik Tarihi
    08.09-2005
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul / Beyoğlu
    Mesaj
    1.770
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Biz engellilere olan ilgi alakanın ne kadar düşük olduğunun hepimiz çok iyi biliyoruz ki, buna son günlerde çok denk geldiğim bir anonsu örnek olarak eklemek istiyorum.

    ben iş yerinde mesai bitimi eve dönerken metroyu kullanıyorum. metrodan taksime, taksimden de şişhaneye aktarım yapıp gidiyorum. şişhane de metrodan çıktıktan sonra gişeye çıkmak için genel de asansörü kullanıyorum. perşembe günün den bugune dek asansöre binip kapılar kapandığı zaman bant kaydı sisteme giriyor ve şu açıklmayı yapıyor"


    "engellilere, yaşlılara ve çocuklu bayanlara öncelik tanıdığınız için teşekkür ederiz" hemen bundan sonra tekrar
    "özürlülere, yaşlılara ve çocuklu bayanlara öncelik tanıdığınız için teşekkür ederiz.

    benim sorum; neden engelliler ve özürlüler diye ayrı ayrı üst üste iki kere anans yapıyor ve asansöre binen bazı g.zekalıların konuşma tarz ve hareketler,

    - biz özürlü değiliz de bindik haa haa haaa
    - özürlü olmadığımız halde bindik, neyse görevli görürse iç hastalık değeriz (hoh oğlu hoh'lar)

    ve buna benzer bir çok laflar. şunu söyliyim ki eski asansör sistemi sıra beklesem bile razıyım..

  7. #7
    Üye
    golden_heart Avatarı

    Gerçek Adı
    ismail
    Üyelik Tarihi
    21.03-2011
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    18:55
    Yaşadığı Yer
    Çorum
    Mesaj
    1.459
    Alınan Beğeniler
    23
    Verilen Beğeniler
    12

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    hacettepe hastanesinin yakınında bir üst geçitin asansörü vardı,görüyordum hepsi sapasağlam insanlar merdivenleri kullanan yoktu..birde doluşuyorlarki içine..bozulsa belkide bir engellinin çıkması engellenecek..bence o anonsu koymaları iyi..yüzleri kızarsın diye konmuş resmen..ama yüzleri kızarmıyorsa,adam değillerse,birde işin gırgırındaysalar onların insanlığı sorgulanmalı..

  8. #8
    Üye
    ömer Avatarı

    Üyelik Tarihi
    05.08-2008
    Son Giriş
    23.01-2013
    Saat
    10:06
    Yaşadığı Yer
    şanlıurfa
    Mesaj
    151
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    söylenecekler söylenmiş artık ne yapmamız gerekiyor diye düşünmekten yoruldum

  9. #9
    Üye
    TOLGA_HAN Avatarı

    Üyelik Tarihi
    21.06-2012
    Son Giriş
    26.04-2016
    Saat
    20:55
    Yaşadığı Yer
    yozgat
    Mesaj
    344
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Gerçekten güzel şeyler yazmışsın bunların ağzında bir bakım parasıdır gidiyor türkiyedeki engelli sayısı 10 milyon bakım parası verilen kişi sayısı 300 bin gözleri hiç görmeyenlere verilmeyen bakım parası böbrek hastalıklarından dolayı 5 saat diyalizde kalan böbrek hastalarına verilmeyen bakım parası bizim haklarımızı yiyorsunuz birde bizimle dalga geçiyorsunuz gerçektende türkiyede engelli olmada öl daha iyi

  10. #10
    Üye
    sakura71 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    24.02-2012
    Son Giriş
    24.10-2017
    Saat
    11:02
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    292
    Alınan Beğeniler
    5
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    3-5 kelimeyi bir araya getirip konuşamıyoruz ama konuşmak istediklerimizi başkasının ağzından duymak güzel şey. Bülent bey saygılarımı sunuyorum size. Ama malesef halk dan bi haber kral ve kraldan daha kralcı bir halk. Elbet devran dönecek. Yalanın adını siyaset koymuşlar. Bu kadar basit mesele...

  11. #11
    Üye
    lider334 Avatarı

    Gerçek Adı
    ümit
    Üyelik Tarihi
    04.03-2004
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    11:53
    Yaşadığı Yer
    Uşak
    Mesaj
    173
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    iş basit aslında. ulufeyi ne çok ne az dağıt. çok az dağıtmaki çatlak ses çıkmasın. çok fazla da dağıtma ki kişi iyi yaşam standartlarını yakalayıp, varolan çarpık sistemi çözüp, eleştirmeye çalışmasın. korku imparatorluğu kur ki düzeni eleştirme fikri beyinlerde varolmadan kaybolsun. göstermelik tren gezileri, vapur gezileri düzenle ki engelli bireyin ağzına bir parmak balı çal 3 sene onla yalansın dursun. SİSTEM BU! konuyu açan arkadaşın da dediği gibi hadi engelli olmayan ama birer engelli adayı olan ve bizim durumumuzu anlamayanları anlarım da, bizim durumdakilerin kendi durumlarını anlamamalarını anlamakta zorlanırım. AMA ONUR MESELESİDİR BU SADECE ONUR.

  12. #12
    Üye
    Levent54 Avatarı

    Gerçek Adı
    Levent Karagöz
    Üyelik Tarihi
    19.03-2008
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    00:22
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    487
    Alınan Beğeniler
    26
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Bülent bey yazınızı okudum. Haklısınız ama umtsuzsunuz, haklısınız ama mutsuzsunuz. Ülkemizde engelli olup mutlu olan varmı bilemiyorum. Örnekler vermişsiniz mutlu olanlarla ilgili. Ama onlar çok dar açıdan bakıyorlar sadece siyasi açıdan bakıyorlar. Halbuki bu sorun partiler üstü bir sorun. CHP ninde MHP.ninde engelliler için dolu dolu doyurucu bir proğramı yok. Laf ta bile olsa söylemlerinde bir yaklaşım yok.
    Ben şahsen yaşadığım her sorunda muhataplarına devletin üst kademelerine sürekli yazıyorum. Bu bir pastahane girişinde, bir otoparkta yada bindiğim ucakta ve ido vapurunda olsun hemen şikayetimi bildiriyorum. Yüksek tahsilli ve bilinçli birisi olarak hep uğraşıyorum. (Şu an kurumumla mahkemelik olmak üzereyim, gelişmeleri sizlerle paylaşacağım)
    Derneklerimiz bir alem hep yöneticiler kendilerine oynuyorlar, içerde biraz eleştirseniz sizi dışlıyorlar.
    Sorunların çözümü yinede iyi örgütlenecek, ben değil biz diyecek insanları yönetimindeki derneklerde. Başka yolu yok bireysel olarak güçsüsüz. Beraber olmalıyız. Her kademe de hak aramalı herkezin kapını çalmalıyız. Yılmadan ümitsizliğe düşmeden yorulmadan. Gelin böyle bir örgüt için kollarımızı sıvayalım. Gerekirse taşın altına başımızı sokalım.
    İyi günler selamlar

  13. #13
    Üye
    GÜL GÜZELİİ Avatarı

    Gerçek Adı
    aysel
    Üyelik Tarihi
    25.11-2008
    Son Giriş
    19.11-2012
    Saat
    18:39
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    13
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bület abi ben senin kadar belki bir çok şeyi bilmeye bilirm ama! bunu sadece ak partiye maal edilmemesi gerekir kac tana başka partiden belediye başkanları var yani onlar kendi belediyelerini bizlere göre yapmışlarda ak partimi retdetmiş saçma bence. burda bir partiye yada bir şahsı koruyo değilim ama görünen köyde klavuz istemezyani illa iktidar olmak gerekmez isteseler neler yapıyolar başka millet vekilleri bunu herkezde biliyo chp den engelli bayan millet vekili bacağındaki protesi göstermekten başka bişey yapmıyo sanki çorap bile giymiyo neye bu tepki tek bacağının olmaması çok fazlada bir engel değil aslında bunu herkezde biliyo benim düşüncem bunlar gerisi sizlere kalmış...

  14. #14
    Üye
    golden_heart Avatarı

    Gerçek Adı
    ismail
    Üyelik Tarihi
    21.03-2011
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    18:55
    Yaşadığı Yer
    Çorum
    Mesaj
    1.459
    Alınan Beğeniler
    23
    Verilen Beğeniler
    12

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    gül güzeli;

    mantıklı...

  15. #15
    Üye
    aferits Avatarı

    Gerçek Adı
    Ferit
    Üyelik Tarihi
    15.07-2004
    Son Giriş
    23.10-2017
    Saat
    21:37
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.279
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Buradaki düncelerden anladığım.Ulufemi alırım keyfime bakarım. Partime aslalaf ettirmem.Bu zihniyeti taşıyan kafadan mücadele etmesinibeklemek hayalden öteye gidemez.




Sayfa 1 / 11 12345 ... SonSon