Sayfa 2 / 2 İlkİlk 12
Toplam 23 mesajın 16-23 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #16
    Üye
    Sirine Avatarı

    Üyelik Tarihi
    30.09-2005
    Son Giriş
    22.11-2016
    Saat
    18:39
    Yaşadığı Yer
    ...
    Mesaj
    20.077
    Alınan Beğeniler
    7
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    4

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    buda hassas bir konu....
    şimdi engelli,sakat,özürlü olarak adlandırdığımız toplulukta (ki ben engelli denmesinden yanayım belirteyim çünkü ortada illaki bir engelli engelsiz ayrımı var toplumda) kendi içinde engel ve hastalıklarına göre isimlendiriliyor ve grupa ayrılıyor....körler için görme engelliler,sağırlar ve dlsizler için işitme engelliler,topal ve yürüyemeyenler için ortapedik engelliler omurilik felçliler,kas hastaları efendime söyleyeyim :lol: başkaaa....bedensel engelli vs..vs...vs....bu şekilde gruplar oluşur gider genel olarak engelliler topluluğunda....
    kaba tabir olan kör,sağır,dilsiz,topal,mongol vs...bu şekilde gruplandırılması bunların törpülenmiş anlamı çıkan sonuç aynı....bir çocuk görme engelli desede bir görme engellinin yanında buna insanın gücüne gider belki çünkü farklı olduğunun bir ifadesi....ha kör ha görme engelli....tabiki çocukları yetiştirirken bazı kelimelere dikkat etmemiz gerekir ama çocuk bu kelimeyi sölerkende vurgudan vurgu yada söyenişten söylenişe fark var arkadaşlar bir kelimedeki vurguda çok önemli...kelimenin tarzını belirliyor...bu kadar büyütülecek bişi değil bence....sağır deniliyo işitme engelli deniliyo bu davranışlarla alakalı bişi adlara sıfatlara bence çok takıllmaması gerek...sonuçta öğretmene gelen planda o şekilde yazıyordur.....onlarda onlara uymak zorunda

  2. #17
    Üye
    serdark Avatarı

    Gerçek Adı
    Serdar
    Üyelik Tarihi
    19.03-2008
    Son Giriş
    29.03-2017
    Saat
    12:41
    Yaşadığı Yer
    ANTALYA
    Mesaj
    80
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kelimelerin ne olduğu değil neyi anlattığı önemlidir.Engelli olmayı kabul ederek kendimizi topluma kabul ettirirsek,toplum da bizi kabul etmek zorunda kalır.

  3. #18
    Üye
    Turan1980 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    10.04-2008
    Son Giriş
    09.09-2017
    Saat
    17:52
    Yaşadığı Yer
    Dortmund
    Mesaj
    47
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    merhaba

    bence cok yanlis bu sözler.

    benim esimin bir ayagi 2 santim kisa ve cok hafif topaliyor oda dikkatli bakicaksin görmen icin yani, ufakken hep topal diye cagrirlarmis kizdirmak icin etrafindaki birakin cocuklari büyükler yaparmis, kizmasini cok severlermis güya.

    halen topal sarkisi cikdigi zaman kizar ve cok alinir bu söze.
    kendi dedem bile kizdigi zaman bana öyle sakatlikla ilgili sözlerle kizardi.

    demem o ki bizim türk insani cok duyarsiz bir millet.
    dügünlerde bile yanindaki normal biriysle seninle yapilan sohbet farkli oluyor hissetiriliyor farkli olman.

    saygilarla

  4. #19
    Üye
    Laus_Deo Avatarı

    Üyelik Tarihi
    31.03-2005
    Son Giriş
    22.08-2009
    Saat
    22:38
    Yaşadığı Yer
    Erdek
    Mesaj
    616
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: OturanBoğa
    Evet, bazı insanlar kördür, topaldır, sağırdır, zencidir, beyazdır... ve bunlar gizlenmesi veya tedirgin olunması gereken haller değildir. Yani bu kelimelerde bir negatiflik yoktur, sıradan insan halleridir. Yeter ki onlara olumsuzluk atfetmeyelim.
    oturanboğanın'da yazdığı gibi bunlar halk arasında sarf edilen sözler.Evet yeter ki onlara olumsuzluk atfetmeyelim. Etmeyelim ama edenler'de hep olacak ne yazık ki.Halk arasın'da öyle sözler var ki hemen hemen her mekan'da,görsel ve yazılı basın'da bunları görüyoruz veya işitiyoruz.Örnek olarak "Körler ve Sağırlar birbirini ağırlar" gibi bir söz var halk arasında.Genellikle halk dilin'de Mecazi anlam'da kullanılır bu söz.Genelde aynı düşünce ( fikri ve zikri bir ) kimseler arasında kullanılan bir ifadedir.Manasına bakmadan,sözün bütününe baktığınızda,"İşte Hepsi Engelli,Körler ve Sağırlar.Tarzında bir fikre ve dolayısı ile'de engellilik kalıbından çıkarılıp hepsi aynı fikirde insanlar pozisyonuna sokuluverilir.Biz yetişkinler bu kılıfı halk dili olması sebebi ile yalar ve yutarız.Kimimize çok normal bile gelebilir ama günümüz internet ve görsel basının alabildiğine büyüdüğü bir yer oldu.Böylesine büyük potansiyel'den çocukların etkilenmemesi şüphesiz düşünülemez.Şimdilerde 10 yaşında ki bir çocuk,evin'de veya internet cafe'de ki bir bilgisayarı parmağın'da oynatıyor.Böylesine bir jenerasyon için alacağı veya kapacağı her kelime bizim yarınlarımız için çok önemlidir.

    "Ağaç yaşken eğilir" ata sözümüz'de söylendiği gibi çocukların şimdilerde bilgi dağarcıklarını geliştirme açsından yazılabilecek,görülebilecek yada söylenebilecek her kelime,büyüdüklerin'de kendilerin'den sonra gelen nesillere örnek teşkil edecektir.Şimdi ne görür ise yarın'da onu söylecek/yazacak ve konuştuğu kişilerin'de anlamasını isteyecektir.

    ( ÖRNEK )KÖRLER VE SAĞIRLAR BİRBİRİNİ AĞIRLAR

    15 yaşın'da İbrahim TATLISES hayranı bir çocuk internette gezerken hasbel kader,Takvim gazetesi saklambaç ekin'de yukarı'da ki gibi bir başlığı okusa ve haberin sol köşesin'de İbrahim TATLISES'i görse.Akaşam eve gittiğin'de babasına yada annesine bu anlam veremediği cümleyi( Körler ve sağırlar birbirini ağırlar ) sorsa,acaba ailesi nasıl bir cevap verecek." Oğlum/kızım u mecazi bir kelime birbirinin düşündüklerine saygı duyan,seven hak veren insanlar arasında kullanılır." dese ve sonrasında Oğlu yada kızı ailesine şu soruyu sorsa " Neden engelli kimselerden misal verilip bu amlama geliyor ?" dese.
    Ailesinin cevabı ne olacak ?

    Yani neden halk arasın'da olsa dahi böyle bir deyim veya söz kullanılsın ?Neden Engelli kimseler böyle bir amaç uğruna sıkıştırılsın.Düşünsenize böyle bir sözü engelli gözleri görmeyen bir kimsenin'de bulunduğu bir mecliste pat diye söylensin.Sırf halk arasında söyleniyor diye.Bunu normal karşılamak bence son derece yanlış.

    Yukarıda ki örnek gibi daha niceleri var.

    Kel başa şimşir tarak: Pek çok ihtiyaç giderilmeyi beklerken gereksiz özenti ve gösterişi belirtmek için kullanılır.

    Keli görünmek: Bir kabahati, kusuru ortaya çıkmak."Kelinin görünmeyeceğini sanıyordu şapşal!"

    Kel kahya: Bilgisi olsun olmasın her işe karışan, burnunu sokan.
    (Bu kelimeyi derin mevzularda dolaşan bir kimseye ve üstelik saçı olmayan bir şahsa söylendiğin'de söz söylenen adamın karşısındakini mermi menyağı yapmayacağını garantisini kim verebilir.En azın'dan bu sözü söyleyen bir çocuk ise,osmanlı tokadını yiyeceği aşikardır.) :wink:

    Yani benim gibi kel birisi eğer benim gibi enginlere saldıysa kelliğini sorun yok.:wink: Ama saçları için türlü türlü yollara baş vuran yada kemoterapi sonrası dökülen rapunzen saçlı bir bayanın peruk takmak zorun'da kaldığı dönemde yukarıda söylenecek bir söz o insanı incitecektir.

  5. #20
    Üye
    bulnes Avatarı

    Üyelik Tarihi
    21.12-2003
    Son Giriş
    04.09-2017
    Saat
    11:12
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.096
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    6

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Benim naçizane görüşüm kim ne derse desin,insan sağlam karakterli olmalıdır. Bana sağır dediler, dilsiz dediler (halbuki ağır işitme engelliyim) hatta işine geldimi duyuyorsun dediler neler neler dediler. Hatta bu ithamlar benim için birer kamçı oldu. Ben kendimi biliyorum. Başkalarının iki dudak arasından çıkan laflar önemli değildir.

    Öğretmenimiz hiç değilse toplumumuzda engelliler gerçeğini çocuklara aşılamaya çalışmış bence. Ne denirse densin. Zamanla büyüdükçe uygun sıfatı kendileri koyacaktır zaten. Hiç unutmuyorum ilkokula giden kızkardeşim okuldaki hademeye hademe deyince kardeşim beni uyarıyor "Abi o hademe değil okul görevlisi" diye. Eeee gördünüz mü hademenin ne olduğunu biliyor ama hademe dedirtmiyor okul görevlisi dedirttiriyor.Tıpkı çöpçüye de çöpçü dedirtmiyordu temizlik görevlisi dedirtiyordu. İlkokula giden kızkardeşimden ben bu dersi alıyordum düşünün artık.

    Sıfatlara fazla takılmayın. Onca sorunlar varken dediğim gibi 2 dudak arasından çıkan kelimeler önemli değil. Anlıyor mu sizi, bizi gerisi boştur arkadaşlar. Beni,bizi, sizi anlamadıktan sonra kral dese ne olur kraliçe dese ne olur.

    Olayı çok felsefe boyutlarına çekmeyiniz bence.

    Ne güzel o çocuklarımız toplumumuzda bulunan sağır ve dilsizlerin olduğunu bunların haberleşme yöntemlerini öğrenecekler.Bu olayı büyütmeye gerek yok. Çok gerilere gitmeye de gerek yok.

    Rahat olalım arkadaşlar.

  6. #21
    Üye
    deagolbrandybuck Avatarı

    Gerçek Adı
    Gürkan
    Üyelik Tarihi
    17.07-2008
    Son Giriş
    28.03-2011
    Saat
    20:19
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.052
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Eş eği insan kılığınada soksan, eş ek yine eş ektir... Onları kafanıza takmayın. Insanları dış görünüşlerine, fiziksel özelliklerine, statülerine, mevkilerine, maddi durumlarına göre değil, kişilklerine, karakterlerine göre değerlendirmek lazım... Insanı insan yapan özüdür...

  7. #22
    Üye
    womit Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.06-2005
    Son Giriş
    14.12-2017
    Saat
    09:27
    Yaşadığı Yer
    tekirdağ
    Mesaj
    115
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    sağır, ama, topal, çolak, kör, kambur vs... şu kelimelere bakın bence bunların kelime olarak dalga geçmeyle hiçbir alakası yok. Hatta hepsi tek başına çok şey anlatan gayet açıklayıcı kelimeler.

    Kısa boylu, esmer, gözlüklü, tıknaz, minyon bu kelimelerde güzel.

    Ama hiçkimse dalga geçmek için karşısındakine "minyon" Yada küçük görmek için karşısındakine tıknaz demez.

    Neden demez çünkü karşısındaki bu kelimelere üzülmez kendini küçük görmez.

    Kambur diye birimizin arkasından çağırsalar döner bakarız ama aynı zamanda utanırız neden çünkü önce biz kendimizi beğenmiyoruz duruşumuzdan utanıyoruz.

    Bir gurubun içinde sağlam iki insan birbirine "sakatmısın kardeşim sen" dese hiç alakamız olmadığı halde kendi kendimize içerleriz.

    Burda sorun insanlarda yada kelimelerden çok bizde.

    Sakat kelimesi hoş değil diye Engelli kelimesi kullanılmaya başladı daha sonra birde özürlü kelimesi getirildi. Biz engellilere hitab edecek kelimeler zamanla eskiyor çünkü. Yahu insanlar şu memleketin sakatlarına daha nasıl hitap edeceklerini öğrenemediler daha kibar nasıl hitap ederiz diye kelime değiştirip duruyorlar. Bizi kırmamak adına bizi incitmemek adına (Acıyorlar çünkü).

    Her yeni çıkan kelimeyi de biz hemen sahiplenip benimsiyoruz. Neden? Çünkü o kelimeyi daha çocuklar bilmiyor arkamızdan nanik çekemeyecekler diye.

    Çolak kelimesini X kelimesiyle değiştirseler, kahvede elinden çay bardağını düşüren garsona, patronu " X misin koçum sen, neden adam gibi tutmuyorsun bardağı." demeyecekmi arkadaşlar. Sonra biz de X Y Z kelimelerini beğenmiyoruz bu milletin eğitilmesi lazım demeyecekmiyiz.

    Biraz toparlanalım. bu güzelim kelimeleri içimize önce biz sindirelim ki bize acıyan insanlar bizim için kelime bulmaktan çok başka şeylerle uğraşsınlar.

  8. #23
    Üye
    mezopotamyali kederi Avatarı

    Gerçek Adı
    ASYA
    Üyelik Tarihi
    02.02-2008
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.371
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Bugün okuldan dönüşümde başıma gelen bir anı paylaşmak istiyorum sizinle.Kahramanlarımız üç sevimli kız çocuğu...Henüz okul çağında değiller...Merdiven önüne kilim atmışlar,barbi bebekleriyle oynuyorlar.İki tanesini tanıyorum.Komşu kızlarımız...Neyse oyun alanlarının yanından geçerken öylesine dalmışlar ki,onlara takılmadım.Normal zamanlarda özellikle maviş gözlüyü sıkıştırıp,ısırırım...Onlara arkamı henüz dönmüştüm ki,tanımadığım diğer kız çocuğu, "aa... bakın abla sakatlanmış" dedi...Diğeri bağırdı..."Hayır salak,o öğretmen bi kere,hem de bizim gideceğimiz okulda öğretmen..." diye karşılık verdi.

    Gülsem mi ağlasam mı valla bilemedim.Bu hafta başıma gelen üçüncü vaka bu.Diğerini de bir mağazada yaşadım.Kolu alçıya alınmış bir kız çocuğu yine yanıma geldi ve "abla sen de mi sakatlandın benim gibi?" dedi..."Evet Kuzum,sana ne oldu? dedim.Düşmüş..."Canın yanıyor mu?" dedim,"ilk önceleri acıyordu ama şimdi acımıyor "dedi."Seninki acıyor mu "diye sordu. Yüzüne baktım gülümsedim..."Hiç acımıyor" dedim. Birbirimize geçmiş olsun dedik ve ayrıldık...




Sayfa 2 / 2 İlkİlk 12