Sayfa 3 / 29 İlkİlk 123456713 ... SonSon
Toplam 422 mesajın 31-45 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #31
    Üye
    Rekursion Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.12-2003
    Son Giriş
    18.03-2017
    Saat
    16:40
    Yaşadığı Yer
    Alamanya
    Mesaj
    618
    Alınan Beğeniler
    6
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    dogrusu plakaya bu kadar karshi oldugum halde, az önceye kadar, anketin hic bir shikkini secmemishtim... eger bu plakanin gercekten faydalari varsa, ki park kolayliklarindan bashka bishey de bi türlü aklima gelmiodu, yanlish bisheyi desteklememish oliym dedim... ama negrofil.in mesajini okuduktan sonra hic tereddütsüz birinci shikki sectim... negrofil.i cok hakli buluyorum... almanya da faydalandigim park kolayliklari hayatimi gercekten önemli derecede kolaylashtirio... ama türkiye de zaten ne gibi park kolayligi verilio ki engellilere???... engelli otoparklari derseniz, büük alishverish merkezleirinin otoparklarindan bashka hic bir yerde gözüme ilishmedi...

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: abali
    BEN TRAFIKTE ARAÇ KULLANDIGIM ZAMAN AVANTAJLARI OLUYOR SU ACIDAN BILIYORSUNUZ FIZIKSEL OLARAK BAZI HAREKETLERIMIZI YAPAMIYORUZ VEYA GEÇ YAPIYORUZ.PLAKAYA BAKIPTA BU EKSIKLERIMIZI GÖREN DUYARLI KISILER ÇIKIYOR BEN BUNU YASADIM
    "biz"li konushma lütfen... yillardir özel donanimli araba kullaniorum ama etraftaki "duyarli" kishilerin ekstra dikkatini gerektiricek hicbir durum yashamadim... hem de plakamda öle amblem mamblem olmadan, ne kadar shashilicak bi durum, di mi abali?! :P (shaka yapiom, kizma lütfen)... shimdiye kadar sadece bikez ufak bir kazaya karishtim o da trafik kurallarina uymayishimdan ve bir anlik dikkatsizligimden kaynaklandi... yol kayganimsi oldugu halde önümdeki arabanin iyice kicina yapishmam yetmiomush gibi bir de öyle kritik bir durumda cd-calardan ille de dinlemek istedigim bir parcayi aramamdan, gözümü önümdeki arabaya dikmem gerekirken cd-calara dikmemden kaynaklandi ... kisacasi, eshekligimden kaynaklandi... sakat olmamla, özel donanimli arac kullanmamla uzaktan yakindan alakasi yok!... bu trafik kurallarini cigneyen her insanin bashina gelebilir, ve cezasi neyse cekmelidir...

    "sen öyle durumlar yashamiorsun ama ben sakatligimdan dolayi yashiorum" diyebilirsin tabe... emin misin, arkadash???... peki "eksikliliklerini" gören ve gideren o "duyarli" kishiler cikmayinca ne yapiorsun?... "duyarsiz" kishilerle karshilashtigin her seferde kazaya mi sebep oluyorsun?... o zaman trafikten cekil lütfen... hem kendinin hem de bashkalarinin hayatini riske atmaya hakkin yok!... ama yok, öyle bir durum söz konusu degil diorsan (ki zaten sanmiom), bu plakanin gerekliligini savunmak icin böyle garip tezleri öne sürme lütfen... zaten trafige cikan engellilere karshi tuhaf bir güvenemeyish var (ve malesef bunun engellilere de sicradigini görüyorum), bir de sen ateshe körükle gitmesen sevinirim... hatta rica ederim... ama "nolur nolmaz diye trafikteki diger insanlari sakat olushumdan haberdar etmek istiorum" diyorsan eywallah; bana adresini ver, sana istedigin kadar, istedigin büyüklükte tekerlekli sandalye stikeri yolliym, arabana yapishtir, insanlari haberdar et ... yeter ki bu plaka uygulamasini kaldirip yerine daha insanca bir uygulama getirilmesini isteyen arkadashlara köstek olmayi birak, destek ol ... ya da daha ikna edici sebepler getir, ikna olalim... ben shahsen her an ikna olmaya hazirim...

    eger bu plakayla türlü sebeplerden dolayi trafige cikmamasi gereken bi insanin trafige cikmasi saglaniorsa her zamankinden daha cok karshi olurum plakaya... trafik bu, shakaya gelmez... bir insan bütün yardimci aletlere, donanimlara ragmen gerekli bazi hareketleri yapamiosa, ya da konsantrasyon bozuklugu, reaksion eksikligi vs. gibi sebeplerden dolayi tehlikeli durumlara sebep olabiliosa -birakin bir tane engelli amblemini- on tane yapishtirsaniz, hatta ikinci baharin dedigi gibi dalgalanan bayraklar kullansaniz dahi cözülücek bir problem degildir... etraftaki "duyarli" kishilerin iyi niyetliligiyle halledilemez bu ishler... "duyarsiz" kishilerle her zaman karshilashilicaktir ve gördügüm kadariyla türkie.de sayisi hicte öyle az degil bu kishilerin... ancak arabaya "dikkat! cekilin yoldan! trafikte olmamasi gereken bir shoför gelior" bazinda bir siren takip, polis arabalarina, ambulanslara getirilen istisnalar getirilirse halledilebilir belki :P... (walla öyle istisnalar getiriceklerse, 10 tane amblemi de öyle bir sireni de takmaya razi olurum, hüehehe )... ama böyle birsheye gerek duyulmadigina göre; CIKARILAMAYAN BU AMBLEM NIYE???... bu damgalama niye?...

    sunburn, bütün bunlar -kizim sana söylüyorum, gelinim sen anla misali- sana da duyurulur ... o cok güvendigin ve hersheyi dogru yaptigina "inandigin" kanun koyucular trafige cikan engellilerin diger shoförlerin özel ilgisine muhtac oldugunu düshünseydi, saglam shoförlerin iyi niyetine, duyarliligina, etik güzelliklere terkeder miydi ishi sence?!... polis arabalarina veya ambulanslara özel haklar verdigi gibi "engelli araclarina" da gerekli istisnalar getirmez miydi?... ama yok öyle bishey, sakatlar da herkesin uydugu trafik kurallarina uymak zorunda ve diger shoförlerden -öncelik gibi- farkli hic bir hakka sahip degiller (parketme haric)... zaten buna gerek te yok, özel donanim gibi kolayliklarla gerekli tedbirler alinmishtir ... dolayisiyla, sevgili sunburn, bir dahakine bir engelli plakasiyla (ya da bir kadin tarafindan kullanilan arabayla) karshilashtiginda, eger onun sikishmasina sebep olmuosan, icin rahat bir shekilde genel trafik kurallarina uyarak, herkese gösterdigin ilgiyi göstererek yoluna devam edebilirsin ... hic üzme tatli canini, vatandashlik görevinden de etik görevinden de ödün vermish olmazsin... hatta bu plakayi kaldirmak senin icin de iyi olucak galiba, en azindan hangi aracin icinde kimin oturduguyla ve nasil özel hassasiyet gösterebileceginle fazla meshgul olmayip trafigin akishina daha rahat konsantre olabilirsin ...

    hepimiz de iyi niyetinin farkindayiz, sevgili sunburn, ve teshekkür edioruz... ama iyi niyetini ve etik güzelligini biraz da bu plakaya karshi cikan arkadashlarla empati kurmaya calisharak kullansan?... plakaya karshi cikishin farkli farkli sebeplerini anlamaya calishsan?!.. ve habire kanun koyuculari savunmayi biraz kenara koyup, cözüm arama cabalarimizda bize destek olsan?... sanirim pegasusun rica ettigi empati daha cok bu yöndeydi ...

    bu noktada pegasusun degindigi bashka bir konuyu ben de cok önemli buluyorum: herkes kendiyle barishik olmak zorunda degil!... kendisiyle barishik olmayan onca saglam insan varken neden bu hep sakatlardan beklenir? shart koshulur?... sakatlik kendinle barishmayi kolaylashtiran birshey mi yoksa???... kishi halinden nefret edebilir, utanabilir, unutmak isteyebilir, belli etmek istemeyebilir... belki bütün ugrashlara ragmen basharamamishtir kendisiyle barishmayi, sevememishtir sakat olmayi?!... sevmek zorunda mi?... bu size onu ezme hakkini verir mi?... plakasina zorla amblem takmak onu ezmekten bashka bishi degildir benim gözümde... evet, plakalariniza takilan o amblem beni rahatsiz edior, arkadashlar, ama bundan daha cok neye uyuz oluom bilio musunuz?... bazi arkadashlarin "bana ne, ben rahatsizlik duymuyorum ki cünkü kendimle barishikim... rahatsiz olanlar düshünsün!... o kadar utaniolarsa cikmasinlar evinden, binmesinler arabaya, takmasinlar plakayi, bizim gibi kendisiyle barishik "elit engelliler" icin getirilmish haklardan faydalanmasinlar..." modundaki yorumlariniza uyuz oldugumu acikca belirtmek istiorum burda... sakin ha, böyle yapmakla onlari topluma kazandirmayi amacladiginizi anlatmayin bana, inanmam cünkü ... hani elmaya da armuta da "meyve" dioduk hani? ayirmioduk hani?... shimdi "kendiyle barishik " ve "kendisine küs" olan sakatlar diye ikiye mi ayrilicaz?... "kendisiyle barishamayanlar" cürük meyveleri mi temsil edicek yoksa ... ne yenilebilen ne de suyu cikartilabilen, hic kimseye faydasi olmayan, pis-kaka-kötü meyveler/engelliler mi olucak? cöpe mi aticas ... benzer tavirlar farkli konular baglantisinda bikac kez ilgimi cekti... hazir yeri gelmishken söyliym: kolay kolay bisheyleri kinamam, arkadashlar, ama böyle bir yaklashimi kiniorum, hem de cok!... oh be, söyledim! ... sayende pegasus, saol...

    dedigim gibi; plaka uygulamasinin illede olmasi gerektigine inanmaya hazirim, ikna olmaya hazirim... ama "bu plaka mutlaka olmali cünkü beni rahatsiz etmio!" gibi garip yorumlar pek ikna edici olmuyo ... bence hic kimse "plakadan rahatsiz olmamayi" yeterli sebep olarak görüp, rahatsiz olan arkadashlari cigneyip gecerek bu garip uygulamayi desteklememeli... hangi shikki neden sectiginizi biraz daha etraflica yazsaniz?... varsa olumlu veya olumsuz tecrübelerinizden bizleri haberdar etseniz?... bizleri aydinlatsaniz?... biz de farkinda olmadan yanlish bir sheyi israrla desteklememish oluruz ...

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: ikinci bahar
    (Rekursion aslında bu işaret değişmiycekse,kız özrlüler pembe ,erkekler mavi mi kullansa ki bu işareti!
    hatta anten filan taksak arabalara antenlerin ucuna özürlü işareti olan bayraklar.. arabayı kullanırken o işaretler dalgalansa.. daha mı iyi olur acaba? :P :P )
    =) hüehehe... hatta sakatlik derecesine göre büyüklügü de degishse? :P... olur da bir gün bir araya gelirsek mutlaka dizayn edelim bu bayraklari... madem bütün rahatsiz olmalara ragmen kaldirilamicak bu plaka, hic olmasa sakat oldugunu herkesin gözüne sokmaktan mutluluk duyan arkadashlarimizin mutluluguna mutluluk katalim ...

    selamlar...

  2. #32
    Üye
    abalı Avatarı

    Gerçek Adı
    osman
    Üyelik Tarihi
    23.01-2005
    Son Giriş
    05.12-2015
    Saat
    13:21
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    163
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Rekursion
    Sen galiba Almanya ile Türkiyeyi karıştırıyorsun.Ben illede kalkmasın dediğimin altında yatan nedenleri daha önce dilimin döndüğünce izah etmeye calıştım .Türkiye daha buna hazır değil .Yasaları ile.eğitimi i le .süsitimaller ile vs. Bunlar oluştuğu zaman bende isterim kalkmasını.



    ABALI

  3. #33
    Üye
    Rekursion Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.12-2003
    Son Giriş
    18.03-2017
    Saat
    16:40
    Yaşadığı Yer
    Alamanya
    Mesaj
    618
    Alınan Beğeniler
    6
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    yo, almanya ile türkie.yi birbirine karishtirmicak durumda oldugumu düshünüom... tr.nin yasalarindan da sandigin kadar habersiz degilim, abali ... shimdiye kadar dilinin döndügünce izah ettigin nedenlerin neydi? bi siralayalim:
    • 1) bu plaka kalkmasin cünkü ben kendimle barishigim (bence komik bir neden)

      2) engellilerin fiziksel olarak trafikte yetersiz oldugunu ve saglam shoförlerin yardimina muhtac oldugunu diorsun (bununla ilgili düshüncelerimi belirttim zaten... hade ben almanyada yashiorum da seninle bu konuda hemfikir degilim diyelim, ya tr.de sorunsuz araba kullanan onca engelli ne oluyo?... hepsine saglam shoförler yardim ettigi icin mi trafikte var olabiliolar?)

      3) engelli haklarinin suistimal edilmesi (bununla ilgili de yazicaklarim var daha, hic merak etme ... ama bugün pc bashinda yeteri kadar vakit gecirdigimi düshünüom... shimdilik "kendine ii bak" diom... görüshürüs )
    unuttuklarim varsa ekle lütfen...

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: M.ESRA ERUSTA
    peki amblemin kaldirilmasindan, yerine ayni avantajlari saglayan "park kimligi uygulamasi" getirilmesinden rahatsiz olur musun, sevgili m.esra erusta?...

    Hayır Sevgili Rekursion hiç rahatsız olmam.
    sorun yok o halde, arkadashlarini icin rahat bir shekilde destekleyebilirsin, sevgili esra

    selamlar

  4. #34
    Üye
    abalı Avatarı

    Gerçek Adı
    osman
    Üyelik Tarihi
    23.01-2005
    Son Giriş
    05.12-2015
    Saat
    13:21
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    163
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    BU KONU BENİM İÇİN BURADA KAPANMIŞTIR SÖYLEDİKLERİMİN ARKASINDAYIM. BENİM NE DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLAMAKDA ZORLANDIĞINIZ VE ANLAMAK İSDEMEDİĞİNİZDEN DOLAYI . UZATMANINDA BİR ANLAMI YOK HERKESİN DÜŞÜNCESİNE SAYGI DUYARIM


    ABALI

  5. #35
    Üye
    yeday Avatarı

    Gerçek Adı
    Hakan
    Üyelik Tarihi
    23.12-2005
    Son Giriş
    09.12-2017
    Saat
    21:00
    Yaşadığı Yer
    Hatay/Antakya
    Mesaj
    127
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Özel plaka olması için bir sebep göremiyorum. Mademki kendimizi her alanda diğer insanlardan farklı görmüyoruz o halde bizi zorla farklı kılmalarına izin vermemeliyiz. Şöförlük deneyimi konusunda diğer insanlardan aşağı kalır yanımız yok. Şuana kadar arabasını acemice kullanan bir engelliyle karşılaşmadım. Park konusuna gelince ön cama takılacak bir özel amblemle dileyen herkes engelli olduğunu bağıra çağıra ifade edebilir. Bunun olması için illede plakada özel bir işaret olması gerekmiyor.

  6. #36
    Üye
    ikinci bahar Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.07-2005
    Son Giriş
    06.12-2017
    Saat
    21:55
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    443
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    27

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    TaMAM Rekursion ,
    ben sizi eskizlerimden haberdar ederim
    SaYIN Abalı ,
    konuya noktayı koymuş olmanızdan nasıl üzüldüm, daha benim psikolojik sorunlarıma,komplekslerime yeni haberdar olmuştunuz..(teşhis koymuyşunuz ,tanılama aşamasını geçmişim olee
    genelde ,ignore ederim bu türde empati yeteneğinden yoksun cevapları..
    Bir şeyleri ,düşünmüş olmak için düşünmeniz düşüncelerinizi düşüncesizce söyleminiz çok öğreticiydi.
    SEVGİLER...

  7. #37
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:13
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.874
    Alınan Beğeniler
    935
    Verilen Beğeniler
    1.231

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Evet evet, ben çok kompleks yapıyorum ve görünmek istemiyorum. Ne olacak şimdi? Beni zorla teşhir mi edeceksin, yoksa işime gelmiyorsa evden çıkmayayım mı?

    inzibat, zamanın olmadığı için bu başlığa yazılan mesajları okumadığını düşünüyorum. Yoksa -en azından- "eziklikmi duyuyoruz?" diye sormazdın.
    Lütfen uygun bir zamanda tartışmadaki mesajları okuyup, rekursion'un ifade ettiği gibi bizlerin şu kafa karışıklığını giderebilir misin: "dedigim gibi; plaka uygulamasinin illede olmasi gerektigine inanmaya hazirim, ikna olmaya hazirim... ama "bu plaka mutlaka olmali cünkü beni rahatsiz etmio!" gibi garip yorumlar pek ikna edici olmuyo ... bence hic kimse "plakadan rahatsiz olmamayi" yeterli sebep olarak görüp, rahatsiz olan arkadashlari cigneyip gecerek bu garip uygulamayi desteklememeli... hangi shikki neden sectiginizi biraz daha etraflica yazsaniz?... varsa olumlu veya olumsuz tecrübelerinizden bizleri haberdar etseniz?... bizleri aydinlatsaniz?... biz de farkinda olmadan yanlish bir sheyi israrla desteklememish oluruz"
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  8. #38
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Rekursoncum, hayranım sana!! ops:

    Her ne kadar, zaman zaman küçük yanlış anlamalardan dolayı ayrı düşsek de, Rekursioncan :P ve kullandığın mantıkla meseleyi çok yerinde ortaya koymanı takdir ediyorum.



    Hayatımda direksiyon başında araba kullanmış değilim, trafik kurallarının da ilkokulda öğretilenden fazlası gerekmediği için öğrenmedim. Elektronik konusunun da "E"sini birazcık bilirim.. Ama okuma-yazmayı bildiğim için, aşağıdaki ukalalıkları yapmamı engelleyen bir şey yok! :P Yanlışım olursa düzeltin.. ops:

    Bir başka forumda:
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    Forumlarda okuyoruz.. Özellikle trafik magandaları (!) engelli plakasını gördüklerinde, normal zamanda sakinken, bir anda canavarlaşıyorlar!

    Ve resmen 'taciz' ediyorlar! Böyle bir durumda azami ölçüde dikkat ve refleks gerekir.
    Bu "trafik magandaları"nın öz be öz 'Made in Turkey' olduğunu biliyoruz! Başka ülkelerde de olup-olmadığını tam bilemiyorum. :? (Sevgili Rekursion, Almanya'da var mı böyleleri?) Ama bunlar var olduğu sürece -hem de epeyce var olduğundan - sen ne kadar kurallara titizlikle uyarsan uy, bütün sürücülerin senin gibi düşünmediğini/düşünemeyeceğini hesaba katarsan; iyi niyet, etik vb. söylemleri havada kalır! (Sevgili Sunburn'a)

    Bence bu gerekçe bile yeterlidir trafikte engelli plakasının olmaması için!..



    Gelelim park yeri ve elektronik olayına. ('Ne alaka' demeyin, aşağıda :P )

    Rekursoncum,

    Güzel yurdumda, özellikle kurallara uymayan, yasaya aykırı işlemlerin 'emsal alınması' (örnek alınması) olumsuz ama yaygın bir hastalıktır! Tıpkı çocukların "o da yaptı yaaaaa, ona niye bişey demiyosun yaaaaaaaaa" diyerek ağlaması gibi, bizim sağlam şoförler de, engellilere ait park yerine park etmiş işaretsiz bir araba gördüklerinde, bandrol, stiker falan var mı, diye merak etmeden "bak işte.. Engelli park yerine normal bir araba park etmiş, ben de ederim, benim başım kel mi" diyerek Kadir Abi modunda kendilerine pay çıkarırlar ve zaten allak bullak olmuş trafik keşmekeşine bir tüy dikerler.

    Yani diyeceğim, o senin park kimliği, stiker, bandrol vb. uygulamaları güzel yurduma bir kaç numara büyük gelir.

    Bu suiistimalin önüne geçmek için, aklıma şöyle bir şey geldi: Engeli aracında, plakanın ya da tamponun uygun bir yerinde, küçük led lambalardan özel olarak yapılmış, ama araba seyir halindeyken çalışması isteğe bağlı olan, araba engelli park yerinde olduğu zaman otomatik olarak çalışan, (böylece senin de "park kimliği" unutma derdin diye bishey olmaz ) bir "engelli amblemi" bulunacak. Araba park ettiğinde bu lambalar yanacak ve resim ortaya çıkacak. Böylece o aracın bir engelliye ait olduğu trafik polisi dahil ilgili ve ilgisizlerce uzaktan fark edilecek.. Nasıl ama?



    Sevgili inzibat, Bülent'in dediği doğru.. Sen tüm mesajları okumamışsın.. Sorduğun sorular daha önce soruldu ve cevaplandı! Hep aynı yerde dönüp durmayalım..

  9. #39
    Üye
    abalı Avatarı

    Gerçek Adı
    osman
    Üyelik Tarihi
    23.01-2005
    Son Giriş
    05.12-2015
    Saat
    13:21
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    163
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Yani diyeceğim, o senin park kimliği, stiker, bandrol vb. uygulamaları güzel yurduma bir kaç numara büyük gelir.

    Bu suiistimalin önüne geçmek için, aklıma şöyle bir şey geldi: Engeli aracında, plakanın ya da tamponun uygun bir yerinde, küçük led lambalardan özel olarak yapılmış, ama araba seyir halindeyken çalışması isteğe bağlı olan, araba engelli park yerinde olduğu zaman otomatik olarak çalışan, (böylece senin de "park kimliği" unutma derdin diye bishey olmaz ) bir "engelli amblemi" bulunacak. Araba park ettiğinde bu lambalar yanacak ve resim ortaya çıkacak. Böylece o aracın bir engelliye ait olduğu trafik polisi dahil ilgili ve ilgisizlerce uzaktan fark edilecek.. Nasıl ama?


    Bak bana göre mantıklı bir görüş yapabiliyormuyuz .O zaman bu kadar
    kaklmasın diye söylemem .
    BABEN
    GÜZEL FİKİR UYGULANDIGI VEYA UYGULANABİLİR OLUR İNŞALLAH

    ASLINDA BEN KONUYU KAPATMIŞTIM FAKAT BU GÜZEL GÖRÜŞ KARŞISINDA KONUŞTUM


    ABALI

  10. #40
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:13
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.874
    Alınan Beğeniler
    935
    Verilen Beğeniler
    1.231

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Park Kimlik Kartı'Nın nesi büyük gelir? Önünde numarası, arkasında verildiği kişinin resmi dahil tüm kimlik bilgileri olan bir kart, nasıl suistimal edilebilir? O edilirse, ehliyet de nüfus cüzdanı da, vergi kartı da ... suistimal edilir o zaman!.
    Bir daha dikkatinize sunuyorum:

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Rekursion
    düshünüyorum, engelli otoparklarina parkedenlerin engelli olup olmadigini anlamak dishinda bir sorun aklima gelmio (eger senin aklina gelen varsa yaz lütfen)... cama yapishtirilan bi bandroldense bizim burda uygulanan "park kimligi" daha pratik bir alternatif gibi gelio bana... tanitmaya calishiym, shöyle bishi:
    • parkausweis 01 - Sizce sakatların kullandığı otomobillerde özel plaka olmalı mı, neden? [Tartışma] parkausweis 02 - Sizce sakatların kullandığı otomobillerde özel plaka olmalı mı, neden? [Tartışma]
    önü ve arkasi böyle görünüyor... resimdeki gibi arabanin ön camindan görünebilir bir shekilde yerleshtirdigin zaman park yerlerini kullanabiliosun... gerci ben, belki unutabilirim diye, hic kaldirmiom ordan (bi seferinde kapimin önündeki -sadece bana ait olan- engelli parkyerinde karti yerleshtirmeyi unutmushum diye 40 euro ceza ödedim, hic affetmiolar walla )
    • 4z6Zj4XO - Sizce sakatların kullandığı otomobillerde özel plaka olmalı mı, neden? [Tartışma]
    engelli plakasindan daha cok avantaj saglio bence: örnegin yanimda tashiyabiliorum ve kimin arabasinda bulunursam bulunayim bu karti kullanabilior, ceshitli park etme kolayliklarindan faydalanabiliorum... ayrica (cocuklar dahil) arabasi, ehlieti olmayanlara da veriorlar (hangi engellilere verilecegiyle ilgili shartlar eyaletten eyalete ufak degishiklikler gösterebilio)... amac ulashimda zorlanan insanlara kolaylik saglamak, mümkün oldugu kadar gereksiz yere yormamak... plaka uygulamasiyla bu kolaylik sadece ve sadece araba sahibi engellilere verilior... eha bunlar da benim kartimin resmi (önü ve arkasi), ekstra sizin icin cektim, kiymetimi ii bilin! :P:P ehehe...
    • OwNHksbQ - Sizce sakatların kullandığı otomobillerde özel plaka olmalı mı, neden? [Tartışma]
      h4NwEPM5 - Sizce sakatların kullandığı otomobillerde özel plaka olmalı mı, neden? [Tartışma]
    belki akliniza „bunu herkes kullanir, suistimal büyük olur“ gibi bir düshünce gelmishtir ama gördügünüz gibi arkasinda kart sahibinin adi, soyadi, imzasi ve fotografi bulunuyor… yani istesem de arkadashlarima veremem… yakalandiklarinda hem onlara hem bana yüklü bir ceza gelir ve karti, birdaha vermemek üzere, elimden alirlar… birakalim cezayi, kartin bana sagladigi kolayliklara gercekten ihtiyac duydugum icin böyle bi riski göze alamam… saglam arkadashlarim ve yakinlarim da istemez bunu zaten ... böylece gecinip gidios ishte (gerci adamin biri az ugrashmamishti ama beni yumushatamadi, vermedim kartimi :mrgreen: ehehehe)...

    bütün AB ülkelerinde ve bircok bashka avrupa ülkelesinde kullanabiliorum... ilginctir ki yukariya yapishtirdigim resimleri buldugum sitede türkiye.de de kullanilabildigi yazior ... bunu bilmiodum, bir daha geldigimde yanima aliym, bakiym kullandirticaklar mi sahiden ... madem AB ülkelerinden gelen engelli insanlar tr.de kullanabiliomush mush mush bunu, neden türk vatandashlar icin böyle bir uygulama getirilemesin?!...

    ilginizi cektiyse ve akliniza takilan sorular varsa elimden geldigi kadar cevaplamaya calishiym ...

  11. #41
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:13
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.874
    Alınan Beğeniler
    935
    Verilen Beğeniler
    1.231

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sevgili Rekursion, bu kartın veriliş yönetmeliği ile ilgili olarak çıkarılan yönetmelikten önemli saydığın birkaç detay varsa, bizimle paylaşabilir misin?
    Bence Özürlüler İdaresi Başkanlığı böyle bir kartı pekala verebilir.
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  12. #42
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Bülentcim, madem sen alıntı yaptın, ben de alıntı yapayım:

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: OturanBoğa
    Park Kimlik Kartı'Nın nesi büyük gelir?
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    park kimliği, stiker, bandrol vb. uygulamaları
    Buradaki "büyük"lüğü mecaz anlamda kullandım. Yani, uygulanılabilirliğinin olmaması açısından. Ebatlarının büyük gelmesi falan anlaşılmasın.

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: OturanBoğa
    Önünde numarası, arkasında verildiği kişinin resmi dahil tüm kimlik bilgileri olan bir kart, nasıl suistimal edilebilir? O edilirse, ehliyet de nüfus cüzdanı da, vergi kartı da ... suistimal edilir o zaman!.
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    bizim sağlam şoförler de, engellilere ait park yerine park etmiş işaretsiz bir araba gördüklerinde, bandrol, stiker falan var mı, diye merak etmeden "bak işte.. Engelli park yerine normal bir araba park etmiş, ben de ederim, benim başım kel mi" diyerek Kadir Abi modunda kendilerine pay çıkarırlar
    Kartın ya da kimliğin suiistimalle alakası yok!! Engelli park yerinde engelli işareti görmeyen sağlam (ve maganda :P ) şoför yukarıda koyulaştırdığım ve altını çizdiğim şeyleri düşünerek engellilerin bu hakkını suiistimal edecektir!

    Almanya gibi ülkelerde ise; böyle bir mantıkla hareket edecek şoför sayısının çok çok az olduğunu, olanlarla da trafik polisinin kolaylıkla başa çıkabileceğini düşündüğüm için, sorun çıkmadan uygulanabilir, böyle bir kart kimliği.

    Ama getirdiğim "led amblem" önerisi bence çok daha pratik.. Engelli aracına yapılacak özel donanıma, bu tür bir amblem yapılması gereği de eklenir. Park edilip el freni çekildiğinde bu düzenek çalışır!

  13. #43
    Üye
    masiva Avatarı

    Gerçek Adı
    Fatma
    Üyelik Tarihi
    21.06-2006
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    326
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Yaklaşık iki senedir İstanbul trafiğinde engelli plakamla araç kullanıyorum; sağladığı imkanlardan da memnunum ve şikayet edenlere kurallar bizim ruh hallerimize ve beğenimize göre değil somut fayda ekseninde koyulur ve uygulanır.. diyebilirim.

    Yaşadığım şehirde trafikte orman kanunları geçerli, özellikle park konusu tamamen bir kabus ve plakam beni bu kabustan koruyor. Park halinde herhangi bir kart vs kullanılmasını sanırım sağlayamayız; zira çok suistimale açık bir durum. Biz ki polis kartlarını bile çıkarıp kullanmış bir milletiz, engelli kartı neki PEEEH

  14. #44
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:13
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    55.874
    Alınan Beğeniler
    935
    Verilen Beğeniler
    1.231

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Baben: "Ama getirdiğim "led amblem" önerisi bence çok daha pratik.. Engelli aracına yapılacak özel donanıma, bu tür bir amblem yapılması gereği de eklenir. Park edilip el freni çekildiğinde bu düzenek çalışır!"

    Herkesin o "led amblemi" kendi aracına yaptırmasını kim/nasıl engelleyecek?

    ***
    Neden dünyayı yeniden keşfetmeye çalışıyoruz anlamadım. Engelliler için ayrılan yere park eden kişiler her zaman var ve varolacak da. Şimdi çzel plaka var da ne oluyor, park yerleri işgal edilmiyor mu? Hem de bal gibi ediliyor!

    Bu Park Kimlik Kartı her yönüyle çok kullanışlı ve suistimali önleyici bence:
    1- Bu kart sayesinde park hakkı otomobilden alınıyor, sakatlığı/engeli olan kişiye veriliyor. Yani sakat kişi hangi otomobilde olursa olsun, ihtiyaç duyduğu park olanağından yararlanabiliyor. Yani ben bir arkadaşımın arabasıyla dışarı çıksam, o araç da o park alanını kullanabiliyor.

    2- Yukarıdaki onca mesajda ifade edildiği gibi, sürüş esnasında damgalanmayı önlüyor vs.

    3- Kişiye özel olduğu için (suistimalde büyük para cezası ve bir daha verilmemek üzere kartın iptali cezası öngörülürse) kötüye kullanımı da önler. Trafik polisi ya da park görevlilerinin yapacağı tek şey ön camda kimliğe bakmak olacak! Ortada kafa karıştıracak hiç bir durum göremiyorum.

    ***
    masiva: "sağladığı imkanlardan da memnunum "

    Nedir bu imkan ve avantajlar?
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  15. #45
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: masiva
    Yaklaşık iki senedir İstanbul trafiğinde engelli plakamla araç kullanıyorum; sağladığı imkanlardan da memnunum ve şikayet edenlere kurallar bizim ruh hallerimize ve beğenimize göre değil somut fayda ekseninde koyulur ve uygulanır..
    Sevgili masiva,

    Şunun da "somut fayda ekseninde" bir açıklamasını yapar mısın bi zahmet: :wink:
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    Forumlarda okuyoruz.. Özellikle trafik magandaları (!) engelli plakasını gördüklerinde, normal zamanda sakinken, bir anda canavarlaşıyorlar!

    Ve resmen 'taciz' ediyorlar!




Sayfa 3 / 29 İlkİlk 123456713 ... SonSon

Başlığın Etiketleri