Sayfa 2 / 3 İlkİlk 123 SonSon
Toplam 35 mesajın 16-30 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #16
    Üye
    ismet tanış Avatarı

    Gerçek Adı
    ismet tanış
    Üyelik Tarihi
    02.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2013
    Saat
    20:01
    Yaşadığı Yer
    adana
    Mesaj
    458
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Peki bilinçlenmiş örgütselleşmeyi tam olarak nasıl yapacağız?Muhakkakki bir şeylere tepki göstereceğiz ve bu tepki haklı olduğunda çoğunluğa hitap ederek artmalı ve ardından yüzleri binleri kenetlemeliki yapılan tepkilere duyarlı olsunlar o zaman insanlarımız bilinçlice birlikte hareket etmeyi kendilerine bir görev bilmeliki birlikten kuvvet doğsun.Lafta kalmamalı tepkiler sebebi ne olursa olsun hangi konuda olursa olsun çıkarsız toplum menfaatine..

  2. #17
    Üye
    spastik Avatarı

    Gerçek Adı
    Oğuz
    Üyelik Tarihi
    15.09-2005
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:27
    Yaşadığı Yer
    samsun
    Mesaj
    465
    Alınan Beğeniler
    104
    Verilen Beğeniler
    24

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    HAYATIMIZDA "İST" LER YADA "İZM" LER HAYATİ ÖNEM ARZETMEDİĞİ ZAMAN SEVGİLİ İSMET
    SAYGILARIMLA

  3. #18
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    VURDUYSAK ÖLDÜKMEDİK BABÜR ABİ. BU ÜLKEDE BİLİNÇLİ BİR AZINLIK VAR YANİ NE İSTEDİĞİNİ VE NASIL YAPACAĞINI BİLEN HUKUKSAL Bİ TAKIM YOLLARI ZORLAYAN SEN BİLİYORSUN BELKİ BUNLARDAN BİRİ BENİM 4 YILDIR HUKUKSAL MUCADELEM DEVAM EDİYOR VE AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNE DOĞRU GİDEN BİR ADALET SAVAŞININ TAM ORTASINDAYIM
    TÜRKİYEDE ÖRGÜTLENMEYE KARŞIYIM ÇÜNKÜ NEREDE ÖRGÜTLENME GÖRÜYORSAM ARKASINDA KOKUŞMUŞLUK VE SÖMÜRÜ GELİYOR.NE ZAMAN BİLİNÇLENMEYİ GERÇEKLEŞTİRİRSİNİZ İŞTE O ZAMAN İNSANLAR SÜRÜLER GİBİ BİR ARAYA GELMEZ KENDİLİĞİNDEN ÖRGÜTLENİRLER. ETKİLERE DOĞAL OLARAK AKILLARIYLA TEPKİ VERİRLER. O ZAMAN TEPKİLERİNİN ARDINDA SİYASAL ÇIKARLAR YADA EKONOMİK MENFAETLER OLMAZ...........
    SAYGILARIMLA
    Burada biraz kavram karmaşası ve/veya yanlış anlama var gibi geldi bana!


    "Örgütlenme" kavramını iyi tanımlamak gerekir! Başta söylediğim "tepki"nin örgütü ile "etki"nin örgütlerini birbirinden ayırmamız şarttır! Senin söylediğin "siyasi softalar"ın ve "sendika ağaları"nın içinde bulunduğu örgütler ile Bülent'in söylediği; "Lay Lay Lom Derneği", "Kermes, Konser ve Plaket Derneği", "tekerlekli sandalye Dağıtma Derneği" örgütleri; tepki değil etki örgütleridir! Gerçek anlamda, olumsuz etkiye karşı tepkiyi; sulandırmak, güçsüz düşürmek, anlamsızlaştırmak amacıyla kurulurlar ve etkinin diğer güçleriyle birlikte, karşısına örgütlü tepki gücü çıkana kadar yaşarlar! Bu örgütlerin, göz boyamak dışında yaptığı akıllı-uslu bir "tepki" hareketine rastladın mı sen hiç? Ben rastlamadım da.

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    NE ZAMAN BİLİNÇLENMEYİ GERÇEKLEŞTİRİRSİNİZ İŞTE O ZAMAN İNSANLAR SÜRÜLER GİBİ BİR ARAYA GELMEZ KENDİLİĞİNDEN ÖRGÜTLENİRLER.
    "Bilinçlenme"yi sağlaması için uzaylıları beklemiyorsun di mi? :P Diyelim, uzaylılar gelmedi, insanlar bilinçlenemedi. O zaman ne olacak :P Yukarıdaki alıntıyı bir kez daha tekrarlayayım:
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    Bilinçli insanla örgütün ayrılmazlığını vurgulamak istedik bir de.. Bilinçli insanlar, aydın insanlar örgütlenmeye öncü olur.. Örgüt, üyelerini bilinçlendirir. Böyle bir döngüdür bu.. Gerçek anlamda 'tepki' ile de sonuçlanır..
    Sevgili İsmet, bu aynı zamanda sana da cevap. Ayrıca, bilinçlenme ve örgütlenme sürekli devam edecektir.. Bilinçli örgüt, örgütlü bilinç şeklinde.. Bu aşamaya varana kadar bireysel olarak yapabileceğimiz şey; önce kendimizi bilinçlendirmek, aydınlatmak olmalıdır. Sevgili bayke'ye verdiğim cevapta bireysel tepki için:

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    ... Mutlaka yapılmalı.. Hem de bıkmadan, usanmadan, sonuna kadar gidilmeli.. TEPKİ gösterme ruhunun ölmediğini göstermek için! ...
    Ancak, söylediğim ikili olmadan, her bi şeyi "bireysel tepki"den beklemek, bir TIR'ın yükünü kamyonete taşıttırmak gibi bişey olur!



    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    HAYATIMIZDA "İST" LER YADA "İZM" LER HAYATİ ÖNEM ARZETMEDİĞİ ZAMAN

    Bir kez daha katılmıyorum sana, Oğuzcum.

    "Ol mahiler ki derya içredir deryayı bilmezler" ("o balıklar ki denizin içindedir, denizi bilmezler") Deryayı kurutmak mümkün olmayacağına göre; "ist"ler ve/veya "izm"ler olmadan nerede yaşayacaksın merak ediyorum.



    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    BU ÜLKEDE BİLİNÇLİ BİR AZINLIK VAR YANİ NE İSTEDİĞİNİ VE NASIL YAPACAĞINI BİLEN HUKUKSAL Bİ TAKIM YOLLARI ZORLAYAN SEN BİLİYORSUN BELKİ BUNLARDAN BİRİ BENİM 4 YILDIR HUKUKSAL MUCADELEM DEVAM EDİYOR VE AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNE DOĞRU GİDEN BİR ADALET SAVAŞININ TAM ORTASINDAYIM
    Elbette var! Bunu inkâr etmiyorum! Ancak, "azınlık" olması çok şeyi etkiliyor.. Bü konuyu da gelecek ay ele almayı düşünüyorum.. Güçlü bir "bilinçli örgütlenme" olmuş olsaydı, bu şekilde bir beklemenin söz konusu bile olmayacağını zannediyorum. Ayrıca, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi de bir örgütün yan organıdır. Yani, sen, bireysel tepkinde bir örgütün desteğini almak durumunda kalıyorsun.. Kaldı ki ben "bireysel tepkiler ses getirmiyor" demiştim. Senin bireysel mücadelenin, nasıl bir "ses" getireceğini, gündeme nasıl oturacağını, kaç kişinin hayatında etkili olabileceğini anlayabilmiş değilim.



    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: andante
    ... Sevgili baben tepki adına daha onlarca konuya değineceğinin müjdesini veriyor buradan.

    Örnek olarak ta, görme engellilerin müzik adına kullanılmalarını vs. dile getirmiş.
    ...
    Sevgili andante, o örneği şu başlığı ( http://www.engelliler.biz/forum/viewtopic.php?t=3400 ) gördükten sonra vermiştim.. Tepki gösterilecek şeyler adına..

  4. #19
    Üye
    ismet tanış Avatarı

    Gerçek Adı
    ismet tanış
    Üyelik Tarihi
    02.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2013
    Saat
    20:01
    Yaşadığı Yer
    adana
    Mesaj
    458
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sitedeki duyarlı arkadaşlarımızın bu konulara duyarlı davranmalarını ve bu köşede daha yoğun tatlı bir tartışma yada sohbet vari yazılar yazılarak güncel olaylarla ilgili görüşlerini yazmalarını beklerdim.Ama umarımki buradan haberi olmayanlar çoğunluktadır.Burada duyulacak tepkiler hepimizi ilgilendiriyor sebebi ne olursa olsun..

  5. #20
    Üye
    spastik Avatarı

    Gerçek Adı
    Oğuz
    Üyelik Tarihi
    15.09-2005
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:27
    Yaşadığı Yer
    samsun
    Mesaj
    465
    Alınan Beğeniler
    104
    Verilen Beğeniler
    24

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Baben demiş ki:
    Bilinçli insanla örgütün ayrılmazlığını vurgulamak istedik bir de.. Bilinçli insanlar, aydın insanlar örgütlenmeye öncü olur.. Örgüt, üyelerini bilinçlendirir. Böyle bir döngüdür bu.. Gerçek anlamda 'tepki' ile de sonuçlanır..


    KEŞKE BÖLE OLSA... AMA BÖLE OLMADIĞINI HERKES BİLİYOR. SENİNLE AYRIDIĞIMIZ NOKTA BURASI SEN TEORİDE OLMASI GEREKENİ YAZIYORSUN BEN İSE PRATİKTE OLANI YAŞANANIN YAZIYORUM. HEPİMİZ BİLİYORUZ Kİ TEORİDE YANİ OLMASI GEREKENLERDE HERŞEY MÜKEMMELDİR OLMASI GEREKENİ YAZMAK HEER ZAMANDA KOLAYDIR FAKAT TEORİDE OLANLARGERÇEK HAYATTA OLMAZ OLAMAZ KEŞKE OLSA HAYATI KALEMLE ÇİZEMİYORSUNUZ

    ŞUNA KARAR VERELİM İNSANLAR BİLİNÇLİ OLARAK MI ÖRGÜT İÇİNDE YER ALIRLAR YOKSA ÖRGÜTLE Mİ BİLİNÇLENİRLER ?

  6. #21
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Ben de onu sorguluyorum işte!.. Ama doğru teoriyi koymadan, nasıl olması gerektiğini bilmeden, neden olmadığına cevap veremeyiz ki! Geçmişin pratiğinden çıkartılan dersleri (teoriyi) bir kenara koyup, bu günün pratiğinden yeni, bağımsız teoriler çıkartmaya çalışmak; atın önüne arabayı sürmek olur! Oysaki tersi olması gerekir!

    Bizim TEPKİmiz ona da!! Yani teoride olması gerekenin pratikte olmamasına! Ama "böyle gelmiş, böyle gider" mantığıyla yola çıkarsak hiçbir yere varamayız..

    Senin de alıntısını yaptığın paragrafında "Bilinçli insanlar, aydın insanlar örgütlenmeye öncü olur.. Örgüt, üyelerini bilinçlendirir." demişim. Yani sorunun cevabını vermişim.. Devleti bütün organlarıyla oluşturulmuş bir mega-örgüt olarak kabul edebiliriz. ( + yasal silahlı güçleri vardır.. O ayrı..) Nasıl okullarında verdiği eğitim-öğretimle üyelerinin (halkın) bilinçlenmesini sağlıyorsa örgütler de çeşitli yöntemler kullanarak üyelerini bilinçlendirirler.

    Aslında, senin soruna "her ikisi de" diye de cevap verilenilir. Çünkü örgüt kurulsun da, onun kurallarını kabul eden bilinçli insanı kabul etmesin!! Peh.. Öpsün de başına koysun, o bilinçli insanı!!

    Üstelik, bilinçlenme hiçbir zaman bitmez! Örgütün etkiye tepki verdiği her hareketten yeni yeni dersler çıkartılır..

    Sevgili İsmet, politika netameli bir konudur. Yanlış anlaşılmaya çok uygundur. Üstelik, yukarıda değindiğim "POLİTİZE" olmanın tersine, yıllardan beri APOLİTİZE edilerek yaşatılıyoruz.. Sağlıklı TEPKİ koyamayışımızın nedeni de budur! O nedenle; ben ayıplamıyorum buraya katkıda bulunmayanı!

  7. #22
    Üye
    spastik Avatarı

    Gerçek Adı
    Oğuz
    Üyelik Tarihi
    15.09-2005
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:27
    Yaşadığı Yer
    samsun
    Mesaj
    465
    Alınan Beğeniler
    104
    Verilen Beğeniler
    24

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    SEVGİLİ BABEN SORUMUN BİRİNÇİ KISMINI ONAYLARSAK BİLİNÇLİ VE Bİ KONUDA BİLİNÇLENMİŞ VE BU DOĞRULTUDA EYLEM PLANI İÇİNDE OLAN "BİREY" DEN SÖZ EDEBİLİRİZ. BU KİŞİ GRUP İÇİNDE AKTİF OLAN KİŞİLİKTİR YÖN VERİR , FİKİR BEYAN EDER, İTİRAZ EDER, KATILIMCIDIR, MUALİFTİR, İTİRAZ EDER, BEYİN FIRTINASI YAPAR,YERİ GELİR İSTİFA EDER , KINAR,ALKIŞLAR,ÖVER YANİ AĞIRLIĞI VARDIR SÖZLERİ GRUP ÜYELERİ TARAFINDA DİKKATE ALINIR ÖZGÜVENİ VARDIR DAHA DA İLERİ GİDERSEK KENDİNİ KULLANDIRTMAZ ELİNDEKİ GÜÇÜ ÇEVRESEL OLGULARDAN DEĞİL KENDİ İÇİNDEN ALIR,DUYGUSAL TEPKİLER VERMEZ ELEŞTİRİLERİ KİŞİLELTİRMEZ, KİŞİLİĞİNE SALDIRI NİTELİĞİ BOYUTUNDA DEĞERLENDİRMEZ. ÖRGÜTTE KURUMSALLAŞMIŞTIR KİŞİLERLE ÖMRÜ SINIRLI DEĞİLDİR AMAÇLARI DOĞRULTUSUNDA FARKLI KİŞİLİKLERLE YOLUNA DEVAM EDER.

    İKİNCİ YOLDA İSE ÖRGÜTÜN BAŞINDA BELLİ KİŞİLİKLER VARDIR BİLİNÇLİ OLAN ONLARDIR VE BİLİNÇLENMEK ADINA FİKİRLER DİKTE EDİLİR, BU KİŞİLİKLERİN DIŞINDAKİ FİKİRLER DİKKATE ALINMAZ, MUHALEFET EDECEK KİŞİLİKLER YA YOKTUR YADA MUALİF OLDUKLARINDA YA ÖRGÜTDIŞI KALIRLAR YADA DİKKATTE ALINMIYARAK BASTIRMA MEKANİZMASI UYGULANIR. KİŞİLİKLERİN ÖZGÜVENLERİDE YOKTUR ÇÜNKÜ ÖRGÜTE KATILMA SEBEPLERİ O KONUDA FİKİR SAHİBİ VE SAĞLIKLI BİR EYLEM PLANI ORTAYA KOYMAK EĞİLDİR. DAHA ÖNCEDE YAZDIĞIM ÜZERE ÖRGÜT ONLARI GÜDER ÇÜNKÜ BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLDUKLARINDA ORADADIRLAR. DOLAYISIYLA DUYGUSAL TEPKİLER VERİLLER YÖNLERDİRMEYE GAYET AÇIKTIRLAR, İTİRAZ ETMEZLER. ELEŞTİRİLERİ KİŞİSELLEŞTİRİLLER YANİ YUKARIDA BİRİNCİ TÜR ÖRGÜT KİŞİLİKKLERİN TAM TERSİ BİR HAREKET OLGUSU VARDIR. O YÜZDEN DİYORUM Kİ ÖRGÜT İNSANI BİLİNÇLENDİRMEMELİ KİŞİ BİLİNÇLENDİĞİ İÇİN ÖRGÜT İÇİNDE BULUNMAYI AKILSALLIK YOLUYLA SEÇMELİ. PRATİĞE GELİRSE BUNUN İKİNCİ ŞEKİLDE OLDUĞUNU BİLİYORUZ YADA EN AZINDA Bİ ÇOK ÖRGÜTLENMEYİ GÖZLEMLEME FIRSATI OLAN BİR KİŞİ OLARAN BEN BÖLE DÜŞÜNÜYORUM.........
    SAYGILARIMLA

  8. #23
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kendimi tekrarlamaktan hoşlanmıyorum ama maalesef yapmak zorunda kalıyorum. Bu kez sondan başlayacağım

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    Bİ ÇOK ÖRGÜTLENMEYİ GÖZLEMLEME FIRSATI OLAN BİR KİŞİ OLARAN BEN BÖLE DÜŞÜNÜYORUM...
    Ben "olması gereken"den söz ediyorum, sense "olan"dan.. Üstelik, yanlış olandan, olmaması gerekenden! Eleştirdiğimiz, TEPKİ duymamız gereken örgütlenme biçimini örnek alıyor, ondan teori üretiyorsun. Bu da yanlış yere çıkıyor tabii..

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    "Örgütlenme" kavramını iyi tanımlamak gerekir! Başta söylediğim "tepki"nin örgütü ile "etki"nin örgütlerini birbirinden ayırmamız şarttır! Senin söylediğin "siyasi softalar"ın ve "sendika ağaları"nın içinde bulunduğu örgütler ile Bülent'in söylediği; "Lay Lay Lom Derneği", “Kermes, Konser ve Plaket Derneği", "tekerlekli sandalye Dağıtma Derneği" örgütleri; tepki değil etki örgütleridir! Gerçek anlamda, olumsuz etkiye karşı tepkiyi; sulandırmak, güçsüz düşürmek, anlamsızlaştırmak amacıyla kurulurlar ve etkinin diğer güçleriyle birlikte, karşısına örgütlü tepki gücü çıkana kadar yaşarlar! Bu örgütlerin, göz boyamak dışında yaptığı akıllı-uslu bir "tepki" hareketine rastladın mı sen hiç? Ben rastlamadım da.



    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    PRATİĞE GELİRSE BUNUN İKİNCİ ŞEKİLDE OLDUĞUNU BİLİYORUZ
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    Geçmişin pratiğinden çıkartılan dersleri (teoriyi) bir kenara koyup, bu günün pratiğinden yeni, bağımsız teoriler çıkartmaya çalışmak; atın önüne arabayı sürmek olur! Oysaki tersi olması gerekir!
    Yine atın önüne arabayı sürmüşsün. Bu araba gitmeeeez.. :P




    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    O YÜZDEN DİYORUM Kİ ÖRGÜT İNSANI BİLİNÇLENDİRMEMELİ KİŞİ BİLİNÇLENDİĞİ İÇİN ÖRGÜT İÇİNDE BULUNMAYI AKILSALLIK YOLUYLA SEÇMELİ.
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    "Bilinçlenme"yi sağlaması için uzaylıları beklemiyorsun di mi? :P Diyelim, uzaylılar gelmedi, insanlar bilinçlenemedi. O zaman ne olacak? :P
    Bir de bunun nasıl olacağını yazsan, o zaman tamam olacak.. Otomatik bilinçlendirme makinesi icat edilmedi daha, bildiğim kadarıyla..



    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    ÖRGÜTÜN BAŞINDA BELLİ KİŞİLİKLER VARDIR BİLİNÇLİ OLAN ONLARDIR VE BİLİNÇLENMEK ADINA FİKİRLER DİKTE EDİLİR
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    DAHA ÖNCEDE YAZDIĞIM ÜZERE ÖRGÜT ONLARI GÜDER ÇÜNKÜ BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLDUKLARINDA ORADADIRLAR....
    Hangi örgüt ama? "Etki" tarafının örgütü mü; "Tepki" tarafının örgütü mü?



    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: spastik
    BİLİNÇLİ VE Bİ KONUDA BİLİNÇLENMİŞ VE BU DOĞRULTUDA EYLEM PLANI İÇİNDE OLAN "BİREY" DEN SÖZ EDEBİLİRİZ. BU KİŞİ GRUP İÇİNDE AKTİF OLAN KİŞİLİKTİR YÖN VERİR , FİKİR BEYAN EDER, İTİRAZ EDER, KATILIMCIDIR, MUALİFTİR, İTİRAZ EDER, BEYİN FIRTINASI YAPAR,YERİ GELİR İSTİFA EDER , KINAR,ALKIŞLAR,ÖVER YANİ AĞIRLIĞI VARDIR SÖZLERİ GRUP ÜYELERİ TARAFINDA DİKKATE ALINIR ÖZGÜVENİ VARDIR DAHA DA İLERİ GİDERSEK KENDİNİ KULLANDIRTMAZ ELİNDEKİ GÜÇÜ ÇEVRESEL OLGULARDAN DEĞİL KENDİ İÇİNDEN ALIR,DUYGUSAL TEPKİLER VERMEZ ELEŞTİRİLERİ KİŞİLELTİRMEZ, KİŞİLİĞİNE SALDIRI NİTELİĞİ BOYUTUNDA DEĞERLENDİRMEZ.
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Baben
    Bilinçli insanlar, aydın insanlar örgütlenmeye öncü olur.. Örgüt, üyelerini bilinçlendirir.
    Bu, benim sözünü ettiğim; "aydın" insanın özelliklerinden bir kaçı. Senin dediğin "GRUP ÜYELERİ" de biraz örgüt oluyor galiba. :P Biz neyi tartışıyoruz, anlayamadım.

  9. #24
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    "Tepki 2" yayına girdi! http://www.engelliler.biz/forum/view...=158061#158061 Tepki'nin alt kısmında..

    Tartışmaya devam edebiliriz.

  10. #25
    Üye
    ismet tanış Avatarı

    Gerçek Adı
    ismet tanış
    Üyelik Tarihi
    02.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2013
    Saat
    20:01
    Yaşadığı Yer
    adana
    Mesaj
    458
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    kolay gelsin şimdiden yazıtların için teşekkürler sana baben kardeş.

  11. #26
    Üye
    Oya Tekin Avatarı

    Üyelik Tarihi
    14.07-2004
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İzmir
    Mesaj
    567
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Tepki ;Aslında her gün yaşadığımız yaşam içerisinde bir çok şeye tepki veriyoruz. Çoğu zaman bu tepkilerimiz iki kişi arasında sınırlı kalıyor çoğu zamanda eyleme dönüşüyor. Sanırım önemli olan tepkiyi nerede ne zaman ve nasıl vereceğimiz. Bazen de doğru yerde verdiğimiz tepkiler yüzünden suçlu duruma düşüyoruz. Öğrenci eylemlerini buna bir örnek olarak verebilirim. Belki de tepkinin şekli önemli suçlu duruma düşmemizde. Ama her ne olursa olsun Tepkisiz kalmamız gerektiğine inananlardanım.

    Sitemiz kurulduğundan beri bize yanlış olan bir çok şeyin karşısında tepkimizi koyduk kamu oyu oluşturduk. Kimi zaman birilerini rahatsız ettik kimi zaman sonuca ulaştık. Fakat Tepkisiz kalmaktan geri durmadık. Halada tepkilerimizi vermeye devam ediyoruz. Örgütlü hareket etmenin temeli aslında bu. Ancak ne yazık ki kurulu örgütlerin bir çoğu tepkisiz kalıyorsa ( Lay lay lom dernekleri Sevgili Baben'in belirttiği gibi :wink: ) mevcut düzende kendi yerlerini korumak istedikleri içindir. Bu doğru mudur? Elbette değildir. İşte bu gidişe dur diyecek olanlarda o tür örgütlere tepkilerini koyması gerekenlerdir. Bu gerçekleşmekte midir? Hayır. Çünkü biz geçmişten gelen bir mirasın çocuklarıyız "Padişahım ferman sizindir." bu anlayışla tepkilerimizi koymakta hep geri durmuşuz durmaya da devam ediyoruz. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın gibi bir atasözünün arkasına sığınarak bir gün o yılanın bize de dokunacağını hiç hesaba katmamışız.

    Bugün ben bireysel olarak bir çok konuya tepkimi verdiğim için çoğu zaman eleştirilmişimdir. "Kızım başka işin yok mu senin?" O kadar çok mahkemem var ki bunların içerisinde devlet kurumları bile var. Hakkımı aldım mı? Evet izlediğim yol doğru olduğu için çoğundan hakkımı aldım. Bunun nedeni de haklarımı iyi biliyor olmam. İşte bizim en büyük eksiğimiz de bu haklarımızı yeterince bilmiyor olmamız. Eğer vatandaş olarak haklarımızı yeterince bilirsek ilk önce bireysel tepkilerimizi koyabilir sonra gerçek anlamda örgütsel birlikler oluşturabilir tepkilerimizi koyabiliriz. Belki de koyun olmayı tercih etmek kolayımıza geldiği için tepkisiz kalıyoruz. Hani hep derler ya eğitim ben bunun eğitimle sağlanabileceğine de pek inanmıyorum. Çünkü eğitimle kendini kendi haklarını tanımak aynı oranda doğru orantılı değildir. Birey olmanın bilinci biraz geleneksel yapıyı kırmaya da bağlıdır. Bizim toplum olarak bir çok konuya tepkisiz kalmamızın altında yatan en büyük etkenlerden biri de bu geleneksel yapımızdır bence.

    Bunu en küçük toplum olan aile içerisinden bakalım. Bazı konularda haklıda olsak büyüklere karşı tepkimizi veremiyoruz neden gelenekler. Töre konusu işte bu geleneksel yapı bu yanlış gidişe tepkisiz kalmaya neden olmamış mıdır yüz yıllardır? Bunu nasıl aşabiliriz sorusu gelecektir ardından işte bu konuda tam bir şey söylemem mümkün değil. Nedeni ise bu konunun uzmanı değilim. Sadece kendi tespitlerim içerisinde böyle bakıyorum konuya. Doğru yada yanlış ama benim bu konuda ki görüşüm bu.

    Bu yüzden diyorum ki tepkili bir toplum olmamızın yolu tek başına eğitim, örgütlü düzenden geçmez, geleneksel yapımızdan da doğru şekilde tabiki çıkmamızla sağlanabilir.

  12. #27
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Oya Tekin
    ...

    Bu yüzden diyorum ki tepkili bir toplum olmamızın yolu tek başına eğitim, örgütlü düzenden geçmez, geleneksel yapımızdan da doğru şekilde tabiki çıkmamızla sağlanabilir.
    Sevgili Oya, iki aydır yazılarımda ve buradaki tartışmalarımızda sözü getirmeye çalıştığım noktaya sen getirmişsin. Teşekkür ederim ops:

    Aslında; senin, çözüme ulaşacak araç olarak gördüğün şey, yani senin deyiminle "geleneksel yapımızdan çıkmamız" da ancak ve ancak (bilinçli + örgütlü) toplum modelinin hayata geçirilmesi ve başarıya ulaşması ile mümkündür. Yani, bu model, sadece olaylara tepki vermekle kalmaz. Toplumun gelişiminin önündeki tüm engelleri yıkarak onun sağlıklı bir yapıya kavuşmasını da sağlar. Bu, tarih boyunca hep böyle olmuştur, bundan sonra da böyle olacaktır!

    Uzun sözün kısası: Örgütlü toplum/insan: HEPtir, örgütsüz toplum/insan: HİÇtir!

  13. #28
    Üye
    ismet tanış Avatarı

    Gerçek Adı
    ismet tanış
    Üyelik Tarihi
    02.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2013
    Saat
    20:01
    Yaşadığı Yer
    adana
    Mesaj
    458
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    o bilinçli insanlardan buradad olduğuna eminim ama nedense birlik olmalıyız hep beraber olalım demeleri gerekirken nedense olaylara uzak kalıyorlar.Halbuki azda olsa yorumlara ihtiyacımız var eleştirilere ihtiyacımız var birliğimize herşeyden çok şimdilerde ihtiyacımız var ne kızmanın ne küsmenin nede olaylardan uzak kalmanın zamanı değil.ŞİMDİ BİRLİK ZAMANI LÜTFEN....

  14. #29
    Üye
    mevlude Avatarı

    Gerçek Adı
    Mevlüde
    Üyelik Tarihi
    07.12-2005
    Son Giriş
    11.04-2013
    Saat
    14:32
    Yaşadığı Yer
    İstanbul / Ümraniye
    Mesaj
    128
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    TEPKİ NEREYE KADAR VERİLMELİ.BUGÜNE KADAR BİZLER NEYE TEPKİ GÖSTERDİYSEK HEP BİRİLERİ TARAFINDAN BİR KEZ ENGELLENİNCE VAZGEÇMİYORMUYUZ?YANİ O TEPKİNİNDE BİR ANLAMI YOK.AMA EĞER SONUNA KADAR GİDİLEBİLECEKSE TAMAM (MESELA ENGELLİ KARTLARI İÇİN BİRKAÇ SENE EVVEL YÜRÜYÜŞ YAPMIŞTIK POLİSİ GÖRÜNCE SADECE GÖRME KONUŞMA ENGELLİ KARDEŞLERİMİZ YÜRÜYÜŞE DEVAM EDEBİLDİ.)

  15. #30
    Üye
    ismet tanış Avatarı

    Gerçek Adı
    ismet tanış
    Üyelik Tarihi
    02.04-2005
    Son Giriş
    07.02-2013
    Saat
    20:01
    Yaşadığı Yer
    adana
    Mesaj
    458
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    ama yinede devam edilebilmiş ve tepkiler dile getirilebilmiş fakat hepten sussaydınız bu tepkileri kim duyacaktır.Tepkinin anlamıda onu birilerine yada bir yerlere duyurmak değilmidir?Duyurduktan sonrada işi uzatmanın anlamı bencede yok yeterki bir kezc olsun duyuralım nasıl olsa etkileri belli olacaktır.Olmayınca duyarsız kalınıncada yine bilinçli tepki devam eder.




Sayfa 2 / 3 İlkİlk 123 SonSon