
Tabii, zaten özellikle o yüzden sadece tartışmadan önce tanım belirlenmesi gerektiğini belirtir bir yazı yazdım. Wikipedia dışında ayrıca resmi kaynak alıntısı da olan yazımda çeşitli görüşleri, ötenazinin çekilebileceği uçları ve subjektif değerlendirmelerle ortak bir noktaya varılamayacağını anlatmak istedim. Ben henüz - Ramón Sampedro'nun eylemi üzerine yaptığım genel bir yorum hariç - ötenazi hakkında kendi fikrimi yazmadım.Alıntı Yapılan Kişi: Pathetique
![]()
Ayrıca resmi tanım üzerine fikir birliği ortaya çıktığında bunların bir kısmının uzun süredir zaten yasalar ve tıbbi etik içinde uygulanageldiğini, hatta hasta hakları ile bir kısmının uygulanmasının yasalarla teminat altına alınmış olduğunu da anlatmayı düşünmüştüm. Ötenazi genel olarak sanıldığı gibi bir tabu değil ve insanlarla arasında çok sıkı bir duvar yok.
Ölüm subjektif bir olgu değil. Ölüm ciddi ve gerçek bir olgu. Bu aslında yalnızca ölenin hayatına son verilmesi de değil, ölümün kalan dünyada bir sürü sosyal, kültürel, hatta bazen ekonomik yansımaları olur. Bunlar düşündüğünden çok farklı noktalara gidebilir. Buna ilk başta ihtimal vermeyebilirsin ama bu tür bir ölüm bulaşıcıdır da. Hatta bu konuda konuşmak bile birtakım insanlara bu yönde cesaret verebilir. Ama, belki de ölümden uzak, ölümü tanımayan birçok kişiye sanki bu yolun soylu ve romantik bir masalsı çıkış gibi görünmesi ve gösterilebilmesi beni biraz şaşırttı. Bu yüzden biraz yanlış yerden başladık gibi geldi bana.![]()
Ötenazinin ne olduğunu masalsılığından çıkartıp gerçek dünyaya taşımak gerekiyor. Hem bunun için hem de üzerinde gerçekten tartışabilmek için öncelikle ne olduğunun ortaya konması, bunun felsefik değil de realistik olarak belirlenmesi, bunun üzerinde ciddi kanuni yaptırımlar olduğunun akılda tutulması ve bunun için de en doğrusunun kabul edilmiş hukuksal tanımı ile başlanması gerektiğini düşünüyorum. Tabii istersen ayrıca bu tanımın değişmesi ya da gelişmesi için de tartışma yapılabilir. Ama öncelikle neyi tartıştığımızı bilelim.![]()
Selamlar.![]()