Sayfa 4 / 9 İlkİlk 12345678 ... SonSon
Toplam 124 mesajın 46-60 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #46
    Üye
    hakanarslan Avatarı

    Gerçek Adı
    Hakan
    Üyelik Tarihi
    07.03-2006
    Son Giriş
    29.08-2014
    Saat
    14:31
    Yaşadığı Yer
    Denizli/merkez
    Mesaj
    320
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    sadece ızmırde 50 ye yakın dernek var. Ama ne yazıkkı ınsanın oldugu yerde suıstımal de olmuyor degıl. Ama bızlerın gorevı her ne olursa olsun bızler ıcın mucadele edıp bu derneklerı bıryere getırmek adına omurlerını feda eden ınsanlara destek vermelıyız. (çürük yumurtalar olsa bile) bır ınsanı kurtarmak ıcın degse bıle bu derneklere destek verelım arkadaslar

  2. #47
    Üye
    biricikkk Avatarı

    Üyelik Tarihi
    28.07-2007
    Son Giriş
    16.03-2013
    Saat
    01:59
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    113
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Ben şuana kadar sadece bir derneğe üye oldum ondada engellinin yararına olacak hiç bir durum la karşılaşmadım
    gördüğüm tek şey çıkarları doğrultusunda engellileri baş tacı etmeleriydi..
    göstermelik çabaları görmeye değerdi doğrusu...
    engellileri bu şekilde istismar etmeleri bir engelli derneğinin işi ise dışardan bakanlar, toplum, belediyeler nasıl tepki verir sokağa çıkanlar karşılaştığı engellerle görmüş oluyorlar...
    engelli hakkı nasıl savunuluyor, onuda görüyoruz bu şekilde...

  3. #48
    Üye
    banderas Avatarı

    Üyelik Tarihi
    29.07-2005
    Son Giriş
    31.12-2014
    Saat
    16:51
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    438
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    DERNEKMİ ENGELLİLERİN DERNEĞİMİ VAR,

    BİR KERESİNDE BİR DERNEĞE İŞİM DÜŞMÜŞTÜ BİLGİ ALMAK İSTEMİŞTİM İNANIN BU KADAR ALAKASIZ BİR DERNEK VAKIFLAR VAR NE BİLEYİM İŞTE TAMAMİYLE SAÇMALIK O YÜZDEN NE DERNEĞE ÜYE OLURUM NEDE DERNEĞİM VAR VAKFIM VAR DERİM BENDEN UZAK OLSUNLAR, :!:

    CEPLERİNİ DOLDURSUNLAR. :arrow:

  4. #49
    Üye
    öteki Avatarı

    Gerçek Adı
    Murat
    Üyelik Tarihi
    09.08-2005
    Son Giriş
    08.12-2017
    Saat
    13:48
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    135
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    EĞİTİM ŞART ?!

    Söze özellikle bu cümle ile başladım. Çünkü insanların bilmedikleri konuda; bol bol atıp tutması, anlamsız ve saçma üstün körü eleştiri yapması kolay oluyor. Bilmediği için bol keseden atıyor. İşin içine az çok girmiş arkadaşlar daha içi dolu şeyler söylüyor, eleştirse de bir dayanağı mantığı oluyor. Yani bekara karı boşamak kolay geliyor. Ben de dernekler konusunda sorunlar yaşamış, eleştirmiş halen de eleştiren, bir insanım. Ama genelleme yapmadan olay bazında eleştirirsek daha verimli olur düşüncesindeyim. Şöyle ki; Ahmet adında bir adam bana kazık atmış. Ben çıkıp diyorum ki Ahmet adındakiler kazıkçıdır, yalancıdır vs vs… böyle komik bir şey olabilir mi?

    Ben de en başta yaşadığım olaylar bazında dernekler konusunda eleştirilerimi yapıp, sonrada dernekler pratikte nedir ya da burada yazılan pek çok yazının aksine ne değildir onu; BİR DERNEK ÜYESİ, sonra BİR DERNEKTE YÖNETİM KURULU ÜYESİ OLMUŞ ORADAN AYRILMIŞ sonra da başka bir DERNEK BAŞKANI olmuş biri olarak anlatmaya çalışacağım. BİR DERNEĞİN BAŞKANI OLARAK buradan derneklerle ilgili genel anlamda her türlü sorularınıza cevap verebileceğimi sanıyorum.

    1- Önce tüm iyi niyetimle, engelli camiasına neler yapabilirim diye bir derneğe üye oldum. Çünkü pek çok sıkıntımı aşmış artık bana ne verebilirsiniz aşamasını geçmiş ben ne verebilirim, bir yerlere faydam olabilir mi düşüncesindeydim. Sonra üye olduğum bu derneğin başkanı beni aradı ve sen gibi eğitimli, maddi sorunu olmayan insanlara ihtiyacımız var hayır demezsen yönetimde seni görmek isteriz dedi. Bende derneği pek tanımasam da kırmadım ve kabul ettim. Elimden geldiğince çabalamaya başladım. Fakat dernek engellilere faydası olabilecek bir dernek değildi. Pek engelli gelip gitmeyen, politikada üretecek gücü olmayan kendi kirasını ödeyemeyen bir dernekti. Mevcut başkanda belki bu nedenlerle bir şey yapamıyordu. Bir şey üretilmediğini görünce ben böyle bir derneğe ihtiyaç olmadığını düşündüm. Belki daha başka derneklerle ortak daha büyük bir yapı içine girilebilirdi. Burada bir şey yapma şansı yoktu. Ben de ayrıldım. Dernek yöneticisi olarak bir para alındığı falan eleştiriler oluyor bana bu komik geliyor. Ben bu dernek yaşasın diye cebimden harcadıklarımı bu arkadaşlardan talep etmem lazım.Bu şekilde sadece tabeladan ibaret pek çok dernek var. sonra o derneğin başkanı bizim adımıza imza atmış vs bir sürü olumsuzlukta yaşadım. Benim düşüncem böyle bir dernek olmamalı. Kurulmamalı bile. O deneğe üye olmuş burada yazısı olan arkadaşlarda var. fakat o kadar yanlış eleştiriler ki. Devletten para alıyormuş. Engellilere yardım etmiyormuş vs vs… şimdi bu derneği bende eleştiriyorum. Fakat bu yönüyle eleştirilecek bir dernek değil. Engelliler yardım ederse yaşayacak bir dernekti bu dernek. Şöyle eleştirilebilir. Politika üretmeyecekse bir şey yapmayacaksa böyle bir dernek kurmanın anlamı yok. Kapansın. Bunda hem fikirim. Böyle bir dolu dernek var.

    2- Sonra başka bir derneğe üye oldum. Şimdi o derneğin başkanıyım. 8-9 aydır bu görevdeyim. Arkadaşlar inanın dernekler konusunda yaşanan belki bazı olumsuzluklardan dolayı o kadar önyargılar, yanlış eleştiriler var ki. Ve bunlar insanların zihnine o kadar kazınmış ki. Yani ön yargıları yıkmak atomu parçalamaktan zor gibi.

    Değerlendirmelerdeki en temel iki sorunda şu;

    -Birinci, bir dernekte bir yanlış yapılmışsa bu tüm dernekler anlamında genellenmesi.

    - ikincisi de bir dernekte küçük bir sıkıntılı durum oluşmuşsa. Bu kulaktan kulağa iyice büyütülmesi ve araya cahilce ithamlar sokulması. Bu kolayı tabi ki. Doğru olanı ise sorun neyse üstüne gidilmesi ve açıklığa kavuşturuluncaya kadar mücadele edilmesi. Çünkü sonuçta belki bir şey çıkmayacaktır yada ufacık bir sorundur ve görmezden gelinmiştir. Önemsenmemiştir bile.

    Dürüst, çabalayan, kendinden, zamanından, parasından harcayan bir adam dernekler konusunda böyle ithamlar duyunca sonuçta olaydan soğumaya başlıyor.

    Arkadaşlar şunu iyice bilin lütfen. Derneklere devletten para falan verildiği yok. Bizim dernek kamu yararına dernek statüsünü almış istisna bir dernek olduğu halde yok. Aksine eğer engelliler yararına politika üretecek, koşturan, devlete engelli hakları konusunda baskı yapan bir konuma gelirseniz bu devlet tarafından istenmeyen bir durum. Seni kapatmanın yolunu arar adam.

    Pratikteki uygulamada dernek nedir, nasıl işler bilir misiniz; en başta derneğin giderlerini (elektrik,su,telefon,kira vs…) karşılamak için koşuşturursunuz. Çevrenizdekilerden yardım istersiniz.Karşılayamadığınız yerde cebinizden vermek zorundasınızdır.yani dernek yöneticisi olarak para almaz para harcarsınız. (alanların olması bu gerçeği yok saymaz) Sürekli engelli arkadaşların talepleri olur. Benim şuna ihtiyacım var dernek ne yardım edebilir diye. Ben işsizim bana iş bulabilir misiniz der. (kesinlikle haklıdır da istediği şeyler en insani gereksinimlerdir) birisi arar ben engelliyim yolda kaldım dernek bir araba gönderebilir mi diye. Derneğin arabası falan yoktur. Gitmemekte olmaz vicdani bir durumdur. Kendi aracınızla gidersiniz kendi cebinizden benzinini koyarsınız arkadaşa elinizden geldiğince yardım edersiniz. O arada engelli yasa ve yönetmeliklerini elden geldiğince takip edersiniz. Bir etkinlik yaparsınız ya cepten vereceksinizdir yada birilerine sponsor olması için ricalarda bulunursunuz çoğu kabul etmez. Engelli arkadaşlardan da bazen para talep etseniz de çoğu zaman almamanız gerekir, çünkü maddi durumları iyi değildir. Hadi bir dernekte beraber yemek yiyelim iftar yapalım vs dersiniz her şeyi yönetimdeki arkadaşlar cebinden karşılar. Maddi durumu iyi, kendi yaşamını kurmuş engelli arkadaşlar zaten derneğe gelmez. (gelen ve çabalayan arkadaşları tenzih ediyorum hatta onları kendimde dahil takdir ediyorum) çünkü alacağı bir şey yoktur. Onun için gelmesine de gerek yoktur. Dernekleri bir şey alacağı, (direkt anlamda) kendine bir fayda sağlayan yerler olarak düşündükleri için. Bu dernek bana bir şey vermiyor diye düşünür. OYSA PEK ÇOK DERNEK SEN BEN GİBİ, bir şeyler yapmaya çabalayan engelli insanların vaktinden, hayatından, parasından özveride bulunarak kurduğu oluşumlardır. Ve her anlamda yardım edecek engelli ve engelli dostu insanlara ihtiyacı vardır. Önce ben ne alabilirim değil ne verebilirim ne tür politikalar üretebilirim, ne projelerle gitmeliyim yeridir. Dernek diye öyle bir devlet teşekkülü yoktur ki etrafa bir şeyler saçsın.

    Dernek dediğin sen ben gibi engellilerin oluşturduğu bir yapıdır. Faydası da uzun vadede ancak büyük kitleleri kucaklayan bir yapı haline geldiğinde ki, o da ancak hepimizin, ne verebiliriz diye o yapıya girdiğimizde olacak bir şeydir. O zaman sesimizi duyurup bizde varız dediği ve ilgili yasalar çıkarken baskı unsuru oluşturabildiğimiz yerler haline gelebilir. Yani aslında, kısa vade de ekmek, bulgur dağıtan yerler asla değildir olmamalıdır. Faydası ekmek bulgurdan daha büyüktür ama uzun vadelidir. (Onun içinde anlaşılması ve beklentilerimizi karşılaması şu andaki yukarıdaki arkadaşların yazılarına bakıldığında biraz zor gözükmektedir.) Yasaların bizim lehimize çıkmasını sağlamaktır. Baskı unsuru olmaktır. O da dernekleri yaşatmak için almayı değil vermeyi gerektirir.

  5. #50
    Üye
    kuyucak Avatarı

    Gerçek Adı
    Hasan
    Üyelik Tarihi
    15.03-2007
    Son Giriş
    17.11-2010
    Saat
    23:39
    Yaşadığı Yer
    antalya
    Mesaj
    1.130
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    7

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    İlk ve tek olarak seni gördüm ''öteki'' burada (görmediklerimden özür dilerim),
    ağlamaktan öte, bu işin gerekliliğinin şart olduğunu anlayan.

  6. #51
    Üye
    Anti Oksidan Avatarı

    Gerçek Adı
    @vni
    Üyelik Tarihi
    19.08-2007
    Son Giriş
    04.07-2017
    Saat
    00:50
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.658
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    ben de uzun yıllar mesleki örgütümün istanbul şubesinde çalıştım...
    gerçi dernek değildi... tmmob'ye bağlı bir meslek örgütüydü ama üyelerin bakış açısı tıpkı buradaki gibiydi...

    üye; mesleki (ya da kader birliği yaptığı) bir kuruma üye olma konusunda tereddüt göstermiyordu... kazanımlarının olacağını düşünüp geliyordu üye olmaya..

    ama ne bir toplantıya katılımı vardı ne de aktif bir üye görüntüsü çiziyordu... oturduğu yerden birilerinin sihirli değnek dokundurmasını bekliyordu.. aidatını düzenli ödemiyor... kurumdan bir haber yaşıyordu..

    sıra biriken aidatlarını almaya gelince (ki aylık 3.5 ytl gibi bir ücrettir halen), mırın kırın ediyor istifa dilekçesini basıyordu.. bir çoklarına "üyelik aidat borcunuzu ödemeden istifa edemezsiniz" dediğimde yüzleri iyice buruşuyor "tamam sonra öderim" şeklinde bir sözle savsaklıyordu başından...

    şimdi soruyorum:

    1- odaların yada derneklerin elinde sihirli değnek mi var?

    2- odalar ya da dernekler üyelerinin her konuda aktif katılımı ile ayakta kalmıyorlar mı..?

    uzaktan bakıp "bunlar bişey yapmıyor, istifa etmeli".. ya da "aidatları ödememeli"... veyahut "üye olmamalı" gibi yaklaşımlar pasif üyenin söylemleridir.

    pasif üye de bu gibi kurumlara yarardan çok zarar verir kanısındayım.

    saygılarımla.

  7. #52
    Üye
    öteki Avatarı

    Gerçek Adı
    Murat
    Üyelik Tarihi
    09.08-2005
    Son Giriş
    08.12-2017
    Saat
    13:48
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    135
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    konu hakkında bilgisi olan böyle iki arkadaşı (ve daha önceki yazılarda da ancak 1-2 kişi vardı) görmek beni gerçekten çok mutlu etti. yoksa engelli hakları, engelli sivil toplum örgütleri ve geleceği konusundaki karamsarlığım artacaktı.

    eleştiriler muhakkak olmalı, ama burada eleştiri yazan pekçok arkadaş engelli derneği denen şeyi tamamen yanlış anlıyor ve biliyor. sanıyor ki; bu engelli derneğini, uzaydan birileri gelmiş( yada devletten), kurmuş içine eşyaları almış yerleştirmiş, kasasına milyarlarca lirayı koymuş her ayda bu derneğe milyarlarca lira veriyor. ayrıca engelliler konusunda dökümanlar, yasalar bilgiler, engelli aletleri vs... bu derneğe akıyor, hukuk danışmanları tahsis ediyor vs. derneğin yönetimindeki arkadaşlarda bu paraları, eşyaları ne yapsak acaba engelli arkadaşlara mı versek. birazını da biz mi yesek diye düşünüyor. ama sonunda vermemeye kendileri yemeye karar veriyor. maalesef böyle bir algı ve bakış var derneklere. çünkü ülkemizde öyle alışılmış ki kimse menfaatsiz bir şey yapmıyor. sanıyorlar ki bu adamlar birşeyler yapmaya çalışıyorsa kendilerinede kesin bir şeyler götürüyordur.

    arkadaşlar çok samimi söylüyorum böyle bir şey yok. tam aksine çok büyük bir özveri. böyle düşünen arkadaşlar varsa bir düşünün bir dernek kurmayı devletin önlerine koyacağı onlarca bürokratik işlem, bir sürü harcanan para sonunda herşeyi cebinizden harcayarak oluşturacağınız bir mekan, oranın elektrik,su telefon,kira vs.. paralarını her ay nasıl vereceğim düşüncesi... devlet yada herhangi bir yer ne para vermesi herkes sizden ne koparırım diye uğraşacak. siz yinede yılmadan uğraşacaksınız sonunda onlar için mücadele ettiğiniz camia (engelli arkadaşlar), ulan bu yöneticiler ne paralar götürüyordur diye düşünecek çok üzücü bir durum.

  8. #53
    Üye
    mkaravural Avatarı

    Gerçek Adı
    Mehmet
    Üyelik Tarihi
    27.10-2007
    Son Giriş
    25.08-2015
    Saat
    10:21
    Yaşadığı Yer
    antalya
    Mesaj
    8
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    derneklerle ilgili tartışma verimli bir hal alacak sanırım.

    hakkımız olduğunu söylerken ve eleştrirken bunun karşılığındada ödevlerimiz sorumluluklarımız olduğunu kabul ettiğimizde..
    örgütlenmenin bir şekli olan derneklerde olumsuzluklar varsa iyi örnekleri çoğaltmak konusundada da sorumluluk ve ödevlerimizi hatırlayıp iyi örnekleri çoğaltacağız...

    kuyucak arkadaş; övgü dolu cümleyi kimin için yazdın bilmek isterdim saygılarımla..
    "İlk ve tek olarak seni gördüm ''öteki'' burada (görmediklerimden özür dilerim),
    ağlamaktan öte, bu işin gerekliliğinin şart olduğunu anlayan."

  9. #54
    Üye
    hakanarslan Avatarı

    Gerçek Adı
    Hakan
    Üyelik Tarihi
    07.03-2006
    Son Giriş
    29.08-2014
    Saat
    14:31
    Yaşadığı Yer
    Denizli/merkez
    Mesaj
    320
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Aslında türkıyedekı derneklerın bır cogunun bellı bır zaman sonra dejenerasyona ugrmasının,amacından uzaklasmasının en temel sebebı bellı bır zaman sonra işin içine rant gırmesıdır. düşünün dünyanın en buyuk orgutlerınden greenpaase e bıle bu yolsuzluk ıddıaları sıcradı. turkıyedekı en buyuk derneklere dahı. Türkıyede devletten destek almayan olusumların buyuk bır kısmı parasızlık ıcınde. Bızlerın en onemlı hatası sırtımızı mutlaka bıryere dayama ıhtıyacı duydugumuzdur. Ya devlete yada saglıklı ınsanların verecegı ucbes lıra paraya... Bakıyorum cevremde kı engellı derneklerı hep ellerınde makpuz engellılere yardım topluyor. Yada tıyatro bıletlerı satısı oluyor kı ben sureklı bu bıletlerden gelenlerden de alıyorum. Sımdı bence bu işlerın en onemlı cozumu şirketleşmeyi başarabılmektır. Bırcok dernek ve vakıflarda gecmıs donemlerde baskanlık yaptıgımda hep bunun ıcın mucadele ettım. Demek ıstedıgım engellıler kendı ıslerını kuracak. yanı uc engellı bırlestıgınde kurdukları dernek bagıs toplayıp yardım uzerıne kurulu olmayacak. tıcaret yapacak. Bına alınacak. Alt katları kıraya verılen ust katları bu gelırle yasayacak engellı merkezlerı olacak. Bır cogunuz bu cook zor dıyordur ıcınden ama bunu basaranlar da var. Kımı beledılyer otoparklarını bufelerını kıraya verıyorlar. kımı yerlerın ısletmelerını engellı kardeslerımız alabılır bunu gelırıyle buyume saglanabılır. Bunu saglıyan hastanelerı olan devlet kadar buyumus ulusal yardım sırketlerı var. Bunu bız engellıler neden basarmıyalım. Engellıler bırleserek kermesler duzenler. Benım bır projem vardı engellı kardeslerımıze evde egıtım verıp evden cıkmadan para kazanmları. Hersey yapabılırız tek guc ınanmaktır.

  10. #55
    Üye
    adanis Avatarı

    Üyelik Tarihi
    01.01-2008
    Son Giriş
    23.10-2008
    Saat
    08:35
    Mesaj
    6
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Tek kelimeyle... *HAYIR*

  11. #56
    Üye
    kuyucak Avatarı

    Gerçek Adı
    Hasan
    Üyelik Tarihi
    15.03-2007
    Son Giriş
    17.11-2010
    Saat
    23:39
    Yaşadığı Yer
    antalya
    Mesaj
    1.130
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    7

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Derneklere eskiden cemiyet denirdi...Cem toplanmadan gelir...Bir dava uğruna yada bir çıkar
    birliği adına toplanmak demektir...Toplanılıp konuşulan, tartışılan, fikir birliğine varılınca da
    eyleme geçilen yerlerdir.

    -12 Eylül'den sonra (1980) dernekler o kadar tu-kaka oldular ki...Artık bir daha toplanma,
    örgütlenme yeri olamadılar. Oysa toplum yaşamında, birey yaşamında, hatta tarihte o kadar
    çok öneme sahiptir ki dernekler...Daha doğrusu toplanmalar (cemler)... Hangi düşünceye, hangi
    akıma bakarsanız bakın, hatta dinlerin gelişimine, devletlerin kuruluşuna, sanat akımlarının
    yayılmasına, bu toplanmaların, bu cemlerin etkisi ve katkısı olmuştur...

    -Ben derneklere soğuk bakarım.(!) (Tamam bak, seni bağlar, ne diyelim..)
    -Ben oralara gitmem (!).( Tamam gitme, sen bilirsin...)
    -Dernekler haklarımızı yeterince savunmuyor(!)
    -Dernek Yöneticilerinin alayı hırsız.(!)

    Sen toplanma, gitme, boş bırak, hayatında bir kere birisiyle konuş sonrada beni dinlemiyorlar
    diye bas bas bağır..Sen dernek kur.. ''Yok olmaz, akçeli işler bunlar, banada bulaşır..''

    -Derneklerin günümüzde, halkımızın kafasındaki yeri budur...Hadi diyelim kabahatin yarısı
    dernek yöneticilerinin...Hiç mi kabahati yok, örgütlenmenin gerekliliğine inanmayan kafaların?
    Hiç mi kabahati yok, örgütsüz bir toplum yaratmak isteyen toplum mühendislerinin kucağına
    düşenlerin?

    Ne diyeyim dernekler haklarımızı savunmuyor mu diye soran kafalara bilmem ki? Orda kimse
    yok, diyeyim mi? Orası boşaltıldı diyeyim mi? Orada senin olman lazımdı değil mi, diyeyim mi?
    Sen kendine dön de sor bu soruyu,diyeyim mi? Yani ben kendi haklarımı biliyor muyum, onları
    savunuyor muyum diye kendine sor, diyeyim mi? Sen sadece hesap sor, çünkü onlar senin eşşeğin,
    senin uşşşağın nasıl olsa, diyeyim mi? Sen kendine soramadığın soruları, veremediğin cevapları
    başkalarından nasıl istersin? Senin orada olmaman için milyon tane nedenin olabilir...Saygı
    duyarım...Ama orada olanın da seni eleştirmek içinde milyon tane nedeni olacaktır...Sense
    tam tersini yapıp, arsızlık yapıp onu eleştiriyorsun...Hem orada ne işin var diye? Hem de haklarımızı
    yeterince savunamıyorsunuz diye? Bu nankörlüktür...Saygı beyler, saygı gösterin...Yada buyrun
    siz öne geçin...Örgütlenmenin önü,önemi en azından kafalarda açılmalıdır…

    Sanal alemin alternatifi değildir dernekler...Derneklerin de alternatifi sanal alem değildir..İş çıkışı
    tanıdığın, çıplaklık derecesinde bildiğin insanlarla bir çayın tadı başka olur...Onlardan mutlaka
    birinin, birilerinin olacağı yer derneklerdir...En kötüsü bu işe yarar...

  12. #57
    Üye
    Baben Avatarı

    Gerçek Adı
    Babür
    Üyelik Tarihi
    03.09-2005
    Son Giriş
    18.09-2010
    Saat
    12:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    2.223
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Klavyene sağlık Sevgili Kuyucak,

    Başka ne denir ki?.. Bugünlerde ağzımdan düşürmüyorum.. Zamane gençliği için: Birey takılmak 'in', toplumsal sorumluluk 'out' oldu.

    Oradaki 'birey'i de gerçek anlamıyla alsalar. Ona da razıyım. İçini boşalta boşalta bir kuru ağaca benzettiler. Ne bilinç var, ne mücadele içgüdüsü var.. Eleştirmeye gelince mangalda kül kalmıyor ama.. :evil:

  13. #58
    Üye
    engelli_biri Avatarı

    Gerçek Adı
    Ramazan
    Üyelik Tarihi
    16.01-2008
    Son Giriş
    21.09-2017
    Saat
    18:56
    Yaşadığı Yer
    Konya
    Mesaj
    159
    Alınan Beğeniler
    4
    Verilen Beğeniler
    11

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Arkadaşlar bencede bu derneklerin bizlere yönelik hiçbir faaliyeti yok anca kendi menfaatleri doğrultusunda çalışan yerlerdir bunun aksine inanmam neden derseniz ben konya'da yaşıyorum ve yaklaşık altı yıldır özürlüler derneğine üyeyim her sene aidatlarını alıyorlar başka da bişey yok bende hersene aidatımı ödedim ama birgün saygıdeğer başkanımızdan şöyle bir ricada bulundum başkanım şu belediye otobüslerini bizlere göre ayarlamaları için baskı yapalım otobüsler daha doğrusu ulaşım bizler için çok önemli dedim Allah rızası için şu konuyu bari halledin ben evden buraya 1.5 saatte geliyorum dedim ve inanın bunu defalarca söyledim ama hala hiçbir çalışma yok belediye başkanımıza bile ben kendimde söyledim ama boşuna uğraşmışım boşuna

  14. #59
    che
    Misafir Üye
    che Avatarı

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    arkadaşlar bu sorunun cevabı bence burda.
    derneklerin faturasını belediye, valilik, kaymakamlık, diğer yardım kuruluşları ve zengin züppeler ödadikçe, bizim olan derneklerimiz onların emirlerine amade olacaklardır. işbirlikçi dernekçiler faturaları ödendikçe gıklarını bile çıkarmazlar ve çıkarmadılarda. arkadaşlar çevrenizde üye aidatı alan kaçtane dernek var?
    derneğin yıllık giderini toplayıp üyeleri arasında pay eden kaç tane dernek yöneticisi var?
    ben hiç karşılaşmadım.
    dernekçiler lütfen derneğin giderlerini üye aidatlaryla karşılayın ve derneğimizi ona buna muhtaç etmeyin. bizler yıllık aidatlarımızı öder derneğimize sahip çıkarız.
    işte böyle bir ortamda hak mücadelesi verilebilir.
    işte böyle bir ortamda başarı gelebilir.
    bunlar olmadığı sürece dernekler emre amade çalışan işbirlikçi kurumlar olarak kalır.
    kendi ekonomik bağımsızlığımız ne kadar önemli ise derneklerimizin ekonomik bağımsızlığı da o derecede önemlidir.
    üye aidatlarıyla yönetilen bir dernek çıkıncaya kadar, haklarımız asla savunulmyacak, savunulmadığı gibi üç beş kuruşa peşkeş çekilecektir.
    kendinize iyi bakın
    saygılarımla
    che

  15. #60
    Üye
    serdark Avatarı

    Gerçek Adı
    Serdar
    Üyelik Tarihi
    19.03-2008
    Son Giriş
    29.03-2017
    Saat
    12:41
    Yaşadığı Yer
    ANTALYA
    Mesaj
    80
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Evet dernekler gereklidir.
    İsterseniz benim bir sene evvle yazdığım yazıyı okuyarak cevap bulmaya çalışınız.

    ENGELLİ DERNEKLERİ VE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
    İLİŞKİLERİ


    Bireylerin toplum içerisin de bütünleşebilmeleri için toplum içerisinde bir yer edinmeleri ,kendilerini ifade edebilmeleri,düşüncelerini başkalarıyla paylaşmaları gerekir.
    İnsan ve toplum ilişkisi`; bütün ve parça ilişkisine benzer.Bütün parçasız,parçada bütünsüz olamaz.Toplum da insansız olamaz ve bir şey ifade etmez.
    İnsanlar spor külupleri,siyasi partiler,dernekler gibi sivil toplum örgütlerinde örgütlenerek bir araya gelerek kendilerini ifade ederler.
    Engellilerde kendilerini ifade edebilmek,sorunlarını toplamla paylaşmak ve kamuoyu oluşturabilmek için bir araya gelerek dernekler kurmuşlardır.
    Antalyada (zihinsel,spastik,görme,ortopedik,işitme vb.) yaklaşık 12 adet engelliler hitap eden özürlü sivil toplum kuruluşları mevcuttur.
    Bunların dışında toplumun diğer guruplarına yönelik kurulmuş sayısı yüzlere yaklaşan sivil toplum örgütleri vardır.Bu kuruluşlar kendi gruplarının sorunlarıyla ilgilenmekteler.Çözüm bulmaya çalışmaktadırlar.Toplum içerisin belli bir yerleri olan bu kuruluşlar kendi sorunları aktarırken diğer engelli dernekleri gibi ulaşım sorunu,maddi sorunlar vb. sorunlar yaşamıyorlar.
    Dolasıyla kendi derneklerinin dışına çıkamamaktadırlar.Kendi içlerine kapanmaktadırlar.
    Tüm sivil toplum kuruluşlarına ( odalar ,dernekler,sendikalar,öğrenci dernekleri,partiler, vb) seslenmek istiyorum.Engelli derneklerine vakıflarına,yardımcı olun.
    Onların erişemediği yerlere erişin ,gözü kulağı,eli ayağı olunuz.
    Sizlerden yardım istemeseler bile engelli derneklerine gidin,sohbet edin.
    Gönül bağı kurun.
    Engelli derneklerinin de toplumun bir parçasını temsil ettiğini unutmayınız.
    Yalnız kendi toplum gruplarınızın değil diğer gurupların da sorunlarıylada ilgilenin yardımcı olunuz.
    Engelli dernekleri size kucağını açmış,bir gülümsemenizi istiyor.Siz onlara bir yaklaşırsanız onlar size daha fazla yaklaşır.
    Biraz canınızı sıktım herhalde.
    Ama ne yapalım hayatın gerçeği bunlar.Kabul etsek de,etmesek de yaşıyoruz.
    Haftaya görüşmek üzere….




Sayfa 4 / 9 İlkİlk 12345678 ... SonSon