TEKSAN İnovatif Medikal Ürünler İstanbul, Antalya, Bursa ve Antalya'da
Toplam 9 mesajın 1-9 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    SERAFİM Avatarı

    Gerçek Adı
    Murat
    Üyelik Tarihi
    04.05-2010
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İZMİR
    Mesaj
    6.597
    Alınan Beğeniler
    1.220
    Verilen Beğeniler
    2.100

    Zaten Değerlendirdiniz! 2
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Bağırsaklarda bulunan vagus siniri direk olarak beyne bağlanıyor. Aslında beyniniz sindirim sisteminizi değil sindirim sisteminiz beyninizi yönetiyor! Peki sağlıklı bir sindirim sistemi için ne yapmalısınız?
    Mutluluk hormonu serotoninin %95’inin bağırsaklarınızdaki bakteriler tarafından üretildiğini biliyor muydunuz? Bu bakteriler aynı zamanda beyindeki zevk ve ödül merkezini kontrol etmeye yarayan dopaminin de yarısını üretiyorlar!
    Düşünceleriniz, duygularınız ve hareketleriniz beyninizdeki nöronlar arasındaki iletişimle meydana geliyor. Bu iletişimi sağlayan da serotonin ve dopamin gibi sinir taşıyıcıları. Örneğin iyi veya üzgün hissetmenizi, keyif almanızı veya acı çekmenizi, kızgınlığınızı, konsantrasyonunuzu bu sinir taşıyıcıları düzenliyor.
    Bu yüzden tıp dünyasında milyarlarca bakteriden oluşan bağırsak florasına ‘ikinci beyin’ adı veriliyor.
    Sinir taşıyıcılarının büyük oranda bağırsaklardaki bakteriler tarafından üretilmesinin fark edilmesi üzerine sindirim sistemi ve beyin arasındaki bağlantı üzerinde araştırmalar yoğunlaştı ve çok önemli sonuçlar bulundu.
    Depresyon, saplantı (obsesif-kompulsif bozukluk), otizm, kaygı bozukluğu (anksiyete) gibi rahatsızlıklar bağırsak florasındaki dengesizliklerle ilişkilendiriliyor.
    Konuda uzman Dr. Cole ‘’Depresyon, anksiyete gibi rahatsızlıklar için gelen hastaların bağırsaklarında bakteriyel enfeksiyon gösteren laboratuvar sonuçlarına baktığımda neden ilk aşamada sindirim sistemi kontrolü için gelmediklerine hala şaşırıyorum’’ diyor.
    Yapılan araştırmalarda L. Helveticus ve Bifidobacterium içeren probiyotik destek kullananların depresyon ve anksiyetelerinde azalma görülmüş.
    ....

    -Yoğurt, kefir, turşu gibi fermente edilmiş gıdalar tüketin
    Fermente edilmiş gıdalar probiyotik olarak adlandırılan iyi bakteriler içerir. Bu gıdalarla beslendiğinizde bağırsak floranızda iyi bakteri sayısı artar. Probiyotiklerin ayrıca bağışıklığı güçlendirdikleri ve yediklerinizden daha iyi besin emilimi yapmanıza yardımcı oldukları bilinmektedir.
    ....

    -Yerelması, kuşkonmaz, pırasa, soğan gibi inülin içeren besinler tüketin
    Bir çeşit lif olan inülin bağırsaklarınızda sağlıklı bakterilere dönüşür. İyi bakterilerin beslenmesi ve çoğalması için gereklidir.
    ....

    -Baklagiller ve patates gibi dirençli nişasta içeren gıdalar tüketin
    Eğer bağırsaklarınızdaki bakterilere ne yemek istersiniz diye soracak olsanız ilk tercihleri baklagiller ve patates gibi dirençli nişasta içeren gıdalar olur!
    ....

    -Muz yiyin
    Muz bağırsak floranızı oluşturan bakteriler arasında uyum oluşmasını sağlar. Ayrıca yüksek potasyum ve magnezyum içeriği sayesinde enflamasyonu azaltır.
    ....

    -Brokoli, karnabahar, lahana, karalahana gibi sebzeler tüketin
    Bu sebzelerin içerdiği sülfür bağırsaklarınızdaki iyi bakteriler tarafından parçalanarak enflamasyonu azaltan maddelere dönüştürülür. Yapılan araştırmalarda bu sebze grubunu tüketenlerin bağırsak kanserine yakalanma riskinin %18 daha az olduğu görülmüş.
    ....

    -Hareket edin!
    İrlanda’da yapılan bir araştırma profesyonel sporcuların bağırsak florasının aynı yapıdaki normal insanlardan çok daha zengin ve sağlıklı olduğunu göstermiş. Fareler üzerinde yapılan başka bir araştırma, hareket sınırı olmayan farelerin bağırsaklarındaki iyi bakterilerin hareket etme sınırı koyulanlardan çok daha fazla olduğunu göstermiş.
    ....

    -Uykunuzu alın ve stresinizi azaltın
    Bağışıklık sistemini genel olarak etkilediği bilinen yetersiz uyku ve aşırı stres, bağırsak floranızı da olumsuz etkiliyor. Günde 7-8 saat uyuyun ve stresinizi azaltmanın yollarını arayın.
    ....

    -Şeker, aspartam ve basit karbonhidrat içeren yiyeceklerden uzak durun
    Yüksek oranda şeker ve karbonhidrat içeren beslenme şekilleri bağırsaklardaki kötü bakterileri besleyip, çoğalmalarına sebep olurlar.
    Aspartamın bağırsak florasında dramatik olumsuz değişikliklere sebep olduğu tespit edilmiş.
    Mecbur olmadıkça antibiyotik kullanmayın.

  2. #2
    Yasaklı Üye
    bitmeyenumut2 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    24.12-2018
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    3.998
    Alınan Beğeniler
    683
    Verilen Beğeniler
    65

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Sen nerelerdesin kardeşim

    Sanma ki yokluğunu fark etmedim.

  3. #3
    Üye
    SERAFİM Avatarı

    Gerçek Adı
    Murat
    Üyelik Tarihi
    04.05-2010
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İZMİR
    Mesaj
    6.597
    Alınan Beğeniler
    1.220
    Verilen Beğeniler
    2.100

    Zaten Değerlendirdiniz! 0
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: bitmeyenumut2 Mesajı Gör
    Sen nerelerdesin kardeşim

    Sanma ki yokluğunu fark etmedim.
    Sweety , sevimli dost

  4. #4
    Üye
    şem_i Avatarı

    Üyelik Tarihi
    07.04-2012
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:47
    Yaşadığı Yer
    türkiye
    Mesaj
    1.351
    Alınan Beğeniler
    246
    Verilen Beğeniler
    673
    Blog Mesajları
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    güzel bi konu barsaklara ikinci beyinde deniyor bu arada...

  5. #5
    Üye
    doğanm Avatarı

    Gerçek Adı
    Doğan
    Üyelik Tarihi
    15.06-2019
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    02:54
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    294
    Alınan Beğeniler
    87
    Verilen Beğeniler
    470
    Blog Mesajları
    10

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    Hoşgeldin @serafim

  6. #6
    Üye
    doğanm Avatarı

    Gerçek Adı
    Doğan
    Üyelik Tarihi
    15.06-2019
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    02:54
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    294
    Alınan Beğeniler
    87
    Verilen Beğeniler
    470
    Blog Mesajları
    10

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    ağır hasta olan birine doğal olarak sigara içmesi yasaklanmış hastane ortamında adam zaten, kıvranıp duruyormuş
    nasıl olduysa arkadaşları bir yolunu bulup bir sigara içmesini sağlamışlar
    adam kendine gelmiş..
    ne kadar süre ile bilemem
    aynı tavsiyeyi göz doktoru dahil(sarı nokta tehlikesi) ben de çeşitli birimlerden aldım, ancak hiç niyetim yok, efkar da dağıtamayacaksak..

    vücut benim, seçim de öyle..
    zaten her şeyin içine edilmiş durumda, belki bir tür teslimiyetçilik olduğu düşünülebilir, sadece sıradan bir özen gösterebilmekten öteye gitmiyorum, doğal olan ne kaldı,

    inceldiği yerden..

  7. #7
    Üye
    selda* Avatarı

    Gerçek Adı
    selda
    Üyelik Tarihi
    10.09-2007
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    20:12
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    3.454
    Alınan Beğeniler
    865
    Verilen Beğeniler
    841
    Blog Mesajları
    4

    Zaten Değerlendirdiniz! 2
    Mutluluğun sırrı anı yaşamaktır...

  8. #8
    Üye
    (ben) Avatarı

    Üyelik Tarihi
    28.12-2018
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Karaman
    Mesaj
    3.880
    Alınan Beğeniler
    528
    Verilen Beğeniler
    41

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    @SERAFİM abi, insanlar wc çıkınca o kadar mutlu olurki vücuda yaramayan maddeler dışarı atılıyor. Kilolarca yükü taşıyanlar o gelince emaneti tahsil etmek lazım değilse dört dönüyoruz.

  9. #9
    Üye
    Mavidenizim Avatarı

    Üyelik Tarihi
    03.10-2018
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    472
    Alınan Beğeniler
    136
    Verilen Beğeniler
    176

    Zaten Değerlendirdiniz! 1
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Ben yoğurda şeker katıp yiyorum. Şimdi acaba zararını mı görüyorum faydasını mı?
    Malesef antibiyotik çok fazla kullanıyorum. Dirençli tekrar eden idrar yolu enfeksiyonum var ve aylarca hiç ara vermeden antibiyotik kullanmak durumunda kalıyorum. Bir tarafı tamir ederken başka tarafı bozuyoruz.