Sayfa 1 / 2 12 SonSon
Toplam 25 mesajın 1-15 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    lepot Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.03-2008
    Son Giriş
    24.10-2017
    Saat
    19:20
    Mesaj
    15
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    2010 model otomatik ford focus arabamın göstergedeki P (park yazısı) D ye veya N ye çektiğimde P hatfi yanıp sönüyor tekrar P ye alınca normale dönüyor bunun sebebi,ni bilen varsa yazarsa sevinirim herkese teşekkürler

  2. #2
    Üye
    bülent yalçın Avatarı

    Gerçek Adı
    T.C bülent yalçın
    Üyelik Tarihi
    17.08-2005
    Son Giriş
    17.11-2017
    Saat
    14:09
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    158
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    3

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    aracın daha yeni bence burdan fikir araba yanlış yönlendirile bilirsiniz.
    servisne veya otomatik şanzıman ustasına sorun daha sağlıklı bilgileneceğinizden eminim..

  3. #3
    Üye
    FT0167 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    10.04-2014
    Son Giriş
    10.04-2014
    Saat
    12:08
    Yaşadığı Yer
    Zonguldak
    Mesaj
    2
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Otomatik Şanzıman sıkıntı..Herkes farklı birşey söyler şundandır bundandır..İyi bir ustaya götürün aracınızı bilmediğiniz ustalar

  4. #4
    Üye
    Mr.No Avatarı

    Gerçek Adı
    Erol Taş
    Üyelik Tarihi
    21.12-2010
    Son Giriş
    17.11-2017
    Saat
    10:05
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    1.677
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Bir an önce servise yada işin ustasına sanayiye götür. Aracınızı bir noktada hatalı kullanılmış olma ihtimaliniz var. Servis nerede hatalı kullanım olduğunu size gösterecek. Not: bir kaç servise sorun yada ustaya sorun değişik fikirler size farklı seçenekler verebilir.
    Tahminimce araç kullanılırken yada çalıştırılırken bir noktada hata yapmışsınız.

  5. #5
    Üye
    mutineer901 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    18.04-2009
    Son Giriş
    12.12-2017
    Saat
    11:08
    Yaşadığı Yer
    Konya/Ankara
    Mesaj
    1.162
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Aracı kullanırken şanzımanda takılmalar veya sesler gelmiyorsa sorununuz muhtemelen bir bilgisayar güncellemesi ile çözülür. Onun için yetikili servise götürüp aracı bilgisayara bağlatın nesi var ortaya cıkar..

  6. #6
    Üye
    lepot Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.03-2008
    Son Giriş
    24.10-2017
    Saat
    19:20
    Mesaj
    15
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    teşekkürler arkadaşlar

  7. #7
    Üye
    nova Avatarı

    Gerçek Adı
    Özgür
    Üyelik Tarihi
    07.09-2006
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    12:35
    Yaşadığı Yer
    bodrum/mugla
    Mesaj
    993
    Alınan Beğeniler
    5
    Verilen Beğeniler
    8

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    sonradan takılan LPGlerde hata verdirebiliyor...

  8. #8
    Üye
    sputnik Avatarı

    Gerçek Adı
    yoldaş
    Üyelik Tarihi
    14.08-2011
    Son Giriş
    07.08-2017
    Saat
    08:16
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    231
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bende yarı otomatik araç kullanıyorum easy tronic şimdi senin araç tam otomatik olduğu için P el freni görevide görür yanıp sönmesi ise parktan D ye geçişte sorun oldugunu gösterebilir yaklaşık 10 yıl tam otomatik araç kullandım sana bir öneri mesela dik rampalarda araç stop ettiğinde önce N ye al sonra el frenini sıkıca çek ve en sonunda P ye al bu işlemleri yaparken frene basılı tutmayı unutma ... böylelikle şanszıman üzerindeki yükü almış olursun ve tüm yükü tekrar el frenine verirsin belki P den D ye geçerken zorladıysan böyle bir uyarı veriyor olabilir. mesela benim araçta el freni hareket halinde el temasıyla ufak yukarı kalksa uyarı veriyor ve ekranda el freni ışığı yanıp sönüyor. aracın hareket halindeyken böyle bir uyarı veriyormu veriyorsa serviste şanzımanı bilgisayara bağlatıp kontrol ettir belki hata vermiştir silince düzelebilir

  9. #9
    Üye
    Aciya_Gülmek Avatarı

    Üyelik Tarihi
    12.10-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Almanya
    Mesaj
    196
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: sputnik Mesajı Gör
    bende yarı otomatik araç kullanıyorum easy tronic şimdi senin araç tam otomatik olduğu için P el freni görevide görür yanıp sönmesi ise parktan D ye geçişte sorun oldugunu gösterebilir yaklaşık 10 yıl tam otomatik araç kullandım sana bir öneri mesela dik rampalarda araç stop ettiğinde önce N ye al sonra el frenini sıkıca çek ve en sonunda P ye al bu işlemleri yaparken frene basılı tutmayı unutma ... böylelikle şanszıman üzerindeki yükü almış olursun ve tüm yükü tekrar el frenine verirsin belki P den D ye geçerken zorladıysan böyle bir uyarı veriyor olabilir. mesela benim araçta el freni hareket halinde el temasıyla ufak yukarı kalksa uyarı veriyor ve ekranda el freni ışığı yanıp sönüyor. aracın hareket halindeyken böyle bir uyarı veriyormu veriyorsa serviste şanzımanı bilgisayara bağlatıp kontrol ettir belki hata vermiştir silince düzelebilir

    arkadaşım bende rampalarda park ederken, sadece vitesi P ye aliyor, el frenini hiç çekmiyorum. Bu ne kadar doğru bilmiyorum, yani vitesin P de olmasıyla normal 1. vitese takmakla arasındaki güvenlik farkı aynımıdır?
    ikinci bi mevzu, yukarda belirttiğin gibi rampada kalkış yaparken P den D ye almakta bende zzorlanıyorum,

  10. #10
    Üye
    fero Avatarı

    Üyelik Tarihi
    18.11-2008
    Son Giriş
    25.06-2015
    Saat
    22:04
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    227
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Arkadaslar Sputnik,in dedigi gibi park edin sorununuz tekrarlamaz.
    Yani soyle soyliim,.Bi kere P yi unutun! Farzedinki aracta P harfi yok.yokuslarda ayagınız frendeyken,vitesi N ye alın,el frenini cekin ve enson P ye takın ondan sonra ayak frenini bırakın.Bu durumda butun yuk el frenine biner ve P den D ye takarken yumusak bir sekilde takmıs olursunuz.Aksi taktirde,Gacırt,dye bir zorlama sesi gelir.Bu da neden kaynaklanır? Cunku butun yuku sanzımana yuklemis oldugunuz icin hele birde yokus ise zarar verirsiniz.Ha olurda el freniniz saglam degilde kacırırsa,ozaman sanzımanın park sistemi devreye girer ve arabanın kayıp gitmesini engeller. Normal vitesli araclardaki 1.vitesle arasındaki fark, P asla aracın kaymasına izin vermezken,otomatik olmayan araclardaki 1.vites kacırabilir ve araba kayabilir. Durum bu sekildedir.

  11. #11
    Üye
    mutineer901 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    18.04-2009
    Son Giriş
    12.12-2017
    Saat
    11:08
    Yaşadığı Yer
    Konya/Ankara
    Mesaj
    1.162
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Ben aracımı kesinlikle P'ye almıyorum N'de el freinini çek sıkıntı yok çalışırken de N'de çalıştırıyorum.

  12. #12
    Üye
    Aciya_Gülmek Avatarı

    Üyelik Tarihi
    12.10-2007
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Almanya
    Mesaj
    196
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: mutineer901 Mesajı Gör
    Ben aracımı kesinlikle P'ye almıyorum N'de el freinini çek sıkıntı yok çalışırken de N'de çalıştırıyorum.
    nasıl yanı, araba stop halindeyken N de kontağı çevirip çalıştırıyormusun?

  13. #13
    Üye
    mutineer901 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    18.04-2009
    Son Giriş
    12.12-2017
    Saat
    11:08
    Yaşadığı Yer
    Konya/Ankara
    Mesaj
    1.162
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Aciya_Gülmek Mesajı Gör
    nasıl yanı, araba stop halindeyken N de kontağı çevirip çalıştırıyormusun?
    Evet hocam araç N'de sorunsuz çalışır..

  14. #14
    Üye
    adem76 Avatarı

    Gerçek Adı
    adem
    Üyelik Tarihi
    05.11-2013
    Son Giriş
    17.06-2017
    Saat
    23:07
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    117
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Ne kadar saçma sorular soruyorsunuz. Götüreceksin servisine ayrıntılı bilgi alacaksın. Sonrasında ister yaptır istersen yaptırma. Yani Sormaya para ödenmiyor.

  15. #15
    Üye
    sputnik Avatarı

    Gerçek Adı
    yoldaş
    Üyelik Tarihi
    14.08-2011
    Son Giriş
    07.08-2017
    Saat
    08:16
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    231
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    arkadaşlarında bahsettiği üzere söylediğim yöntem en doğrusudur ben yukarda detaylarını anlattım ancak tam otomatik şanzıman üzerine bir kaç bilgi ile devam edelim kullanıcı arkadaşlar söylediklerimi yaptığı sürece keyfinide çıkarırlar. 1. öncelikle P konumunu bahsetmiştik P konumuna almadan önce aracı ayağınız frene basılı şekilde çalışır durumda N ye alın el frenini yeterli düzeyde çekin ve frenden ayağınızı yavaşca kaldırın göreceksiniz ki el freni bütün yükü alacak sonra rahatlıkla P ye alabilirsiniz bunu yapmadığınız durumlarda özellikle dik rampalarda stop konumundan çalıştırıp D ye aldığınızda sert bir ses duyacaksınız ki bu şanzımanın P den D ye geçişte ki zorlanışıdır ve açıkcası zararlıdırda 2. tam otomatik araçlarda D konumunda seyir halinde iken güç direkt aktarılır kesintisiz çekiş gücü kazanılmasından ötürü dur kalklarda yada ışıklarda yeşil yanmasını beklerkende aracınız siz frene basarkende gitme isteği gösterecektir ve bu yakıta yansıyacaktır ben genelde bu tür durumlarda N ye alıp beklemeyi öneririm böylece araç yakıttan tasaruf edecektir. 3. tam otomatik aracı olan arkadaşlar için aracınızı kulanırken D konumunda genelde vites geçişlerini kontrol edememe sıkıntısı oluşur bunu gidermek içinde şunu öneriyorum ayağınız gaz pedalına bastığınızda gaz pedalını sürekli sabit bir konumda tutmayın bu durumda araç boğulabilir ve ivmelenmede sorun yaşarsınız sizlere önerim örnek : 1. viteste kalkış yaptık düz yolda devrin 2500 3000 aralığına geldiği süreçte hafif ayağınızı pedaldan çekin ve o sırada göreceksiniz ki araç 2. vitese geçmiş bunu diger tüm vitesler içinde uygulayabilirsiniz böylece araçla daha iyi uyum içinde olursunuz 3. şimdi ki araçların çoğunda spor sürüş modu vardır yoksada kick down vardır gazı köklerseniz kick down olur (tam otomatiklerde) sport modunu tırmanma şeritlerinde kullanmanız için eklenmiştir kendi aracımda da sport modu var fakat benim aracım yarı otomatik oldugu için vites tercihlerini ve sport modunu kendim kafama göre kullanıyorum örnek olarak otobanda diyelim 5. vitese alıp sport moduna geçiyorum böylece daha ivmeli bir sürüş kazanıyorum bu durumu diğer alt viteslerde de uygulayabiliriz. yalnız tam otomatik araçlarda D1 D2 D3 ve D modlularda D konumunda giderken isterseniz D3 konumuna geçebilirsiniz tırmanma şeritlerinde yada makas atacaksanız artı spor modu varsa onuda açabilirsiniz böylece otomatik vitesin tüm konforunu yaşarsınız bana göre otomatik vites manuel kadar zevkli olmasada ona yakın bir zevk alabilirsiniz.



    buda aracımla çektiğim bir video F1 vitesli otomatik iyi seyirler...



    bu video da ikinci bölümü iyi seyirler önceki aracım bu tam otomatik bir araçtı görüyorsunuz manuelden bir farkı yok aslında




Sayfa 1 / 2 12 SonSon