Sayfa 3 / 5 İlkİlk 12345 SonSon
Toplam 68 mesajın 31-45 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #31
    Üye
    derbeder47 Avatarı

    Gerçek Adı
    Nizamettin
    Üyelik Tarihi
    29.05-2015
    Son Giriş
    15.08-2016
    Saat
    22:10
    Yaşadığı Yer
    konya
    Mesaj
    170
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    gerçekten haber doğruysa yaşadık inşaallah doğrudur

  2. #32
    Üye
    murat7044 Avatarı

    Gerçek Adı
    murat
    Üyelik Tarihi
    01.01-2015
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    18:01
    Yaşadığı Yer
    Konya ,
    Mesaj
    191
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    @Kalem ablanın dediği gibi haber tamamen yanlış asılsız bilgiler. Her gördüğünüze inanmayın
    Sabah haberi bende gördüm bir sitede ama asılsız bir habermiş

  3. #33
    Üye
    ByKopuK Avatarı

    Gerçek Adı
    Şehmus
    Üyelik Tarihi
    05.05-2014
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    00:18
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    82
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    TBMM Plan Bütçe Komisyonu'nda görüşülmeye başlanan "65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun" ile memur maaş katsayısı ile çarpılacak aylık gösterge rakamı 1.620'den 2.332'ye çıkarılacak. Böylece engelli ve 65 yaş aylığı alanların aylıkları artırılacak.

    TBMM Plan Bütçe Komisyonu'ndaki yasa tasarısı görüşmeleri gece geç saatlere kadar sürerken, Alt Komisyona gönderilmesi kararlaştırıldı. Bu kapsamda tasarı ile 65 yas aylığında kapsamın genişletilmesi sağlanacak. Düzenleme ile 1,2 milyon olan 'engelli ve muhtaç aylığı' alanların sayısı 1,5 milyona çıkacak. Buna göre, düzenleme ile 1 Ocak 2016-31 Haziran 2016 arasında 1.620 gösterge rakamından 151 lira alan 65 yaşındakilerin maaşı göstergenin yükseltilmesiyle 244 liraya çıkacak. Aynı gösterge üzerinden yüzde 70 altında özrü bulunanlara 2 katı olan 490 lira, yüzde 70 ve üstü özrü bulunanlar ise 3 katı olan 734 lira alacak.

    DÜZENLEMEDE ÇELİŞKİ VAR

    Ancak, tasarı ile getirilen artışla ilgili bir çelişkiye dikkat çekiliyor. 244 lira civarındaki 65 yaş aylığı artış yapılırken düzenlemede ise "Asgari ücretin net tutarının 3'te birinden az geliri olanlara" deniliyor. Buna göre, asgari ücretin 3'te 1'i 433 lira olduğu için, geliri bu tutardan az olana 244 lira verileceği ortaya çıkıyor. Asgari ücret yaklaşımı geçen yıl getirildi.

  4. #34
    Üye
    Kalem Avatarı

    Gerçek Adı
    Melek
    Üyelik Tarihi
    18.07-2010
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    00:58
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    11.631
    Alınan Beğeniler
    329
    Verilen Beğeniler
    89

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Bu konu 2022 forumlarıyla alakalıdır. İlgili foruma taşınsın lütfen.

    bu haberler tamamen yalandır, yanlış bilgilerle doludur! zam yok arkadaşlar! şurada tekrar yazdım zaten:http://www.engelliler.biz/forum/2022...ml#post1671348

  5. #35

  6. #36
    Üye
    Kalem Avatarı

    Gerçek Adı
    Melek
    Üyelik Tarihi
    18.07-2010
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    00:58
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    11.631
    Alınan Beğeniler
    329
    Verilen Beğeniler
    89

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    @mikado456
    linkini verdiğin haber yanlış bilgilerle dolu. 2022 sayılı Kanun'da değişiklik yapılacak evet. lakin sadece 2022 yaşlılık aylıgı alanların gelir kriterleri değişecek. engellilerin değil.
    65 yaş üstü yaşlılara baglanan 2022 yaşlılık aylıgında hanede kim yaşarsa yaşasın sadece 65 yaş üstü yaşlının ve eşinin gelirine bakılacak. 65 yaş üstü yaşlı ve eşinin aylık geliri muhtaçlık sınırının altındaysa yaşlılık aylıgı baglanacak/devam edecek.
    lakin 65 yaş üstü yaşlının % 70 ve üstü raporu olursa ve bu raporla % 70 ve üstü seviyesindeki bakıma muhtaç engelli aylıgına başvurmak isterse, bu durumda hane gelirine bakılacak. bu durumda hanedeki herkes gelire dahil edilecek.
    özetle, sadece ve sadece bu Kanun değişikliğinden 65 yaş ustu yaşlılık aylıgı alanlar faydalanacak.
    % 40-69 ve % 70 ve üstü engelli aylıkları ve 18 yaş altı engelli yakını aylıklarında hane geliri esas alınmaya devam edecek. bunlar için bir değişiklik yok. aynen devam.

  7. #37
    Üye
    mikado456 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    01.01-2008
    Son Giriş
    23.11-2017
    Saat
    23:25
    Mesaj
    114
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    teşekkür ederim kalem...

  8. #38
    Üye
    KÜREKÇİ Avatarı

    Gerçek Adı
    mustafa
    Üyelik Tarihi
    14.09-2011
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    16:35
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    757
    Alınan Beğeniler
    56
    Verilen Beğeniler
    45

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu'nda görüşülen '65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesizlere aylık bağlanması kanun ile bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı'nın ilk beş maddesi kabul edildi.

  9. #39
    Üye
    savaskoca Avatarı

    Gerçek Adı
    savaş koca
    Üyelik Tarihi
    13.02-2015
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    19:57
    Yaşadığı Yer
    izmir
    Mesaj
    78
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kamuoyunda "torba tasarı" olarak bilinen, 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısının beş maddesine göre, sosyal güvenlik kuruluşlarından aylık alanlar ile sigortalı bir işte çalışanlar, nafaka bağlananlar veya nafaka bağlanması mümkün olanlar ile Sosyal Hizmetler Kanunu'na göre harçlık ödenenler hariç olmak kaydıyla, muhtaç olduğuna karar verilen 65 yaşını doldurmuş Türk vatandaşlarına, muhtaçlık hali devam ettiği müddetçe aylık bağlanacak.

    Bu kişilerin kendisi ve eşine ait her türlü gelirler toplamı esas alınınca kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı asgari ücretin aylık net tutarının üçte birinden fazla olanlar ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün bulunanlar muhtaç kabul edilemeyecek ve aylık bağlanamayacak.
    Yaşlı aylığından yüzde 70 ve üzeri engelli aylığına geçişlere ilişkin yapılan muhtaçlık hesaplamasında, tüm engelli aylıklarında geçerli hane içerisinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı dikkate alınacak. Başkasının yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremeyecek kadar engeli bulunduğunu sağlık kurulu raporuyla kanıtlayanlara aylık bağlanacak.

  10. #40
    Üye
    sukut Avatarı

    Gerçek Adı
    murat
    Üyelik Tarihi
    30.12-2011
    Son Giriş
    23.10-2017
    Saat
    15:49
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    181
    Alınan Beğeniler
    4
    Verilen Beğeniler
    4

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Uzun zamandır engelli ve 65 yaş aylıklarının ne zaman artacağını merak eden vatandaşlara meclisten yakın zamanda müjdeli haber gelecek. Görüşmelerde sona yaklaşıldı. Engelli ve 65 yaşın üzerindeki bakıma muhtaç , güçsüz , kimsesiz vatandaşların aylıklarında maaş arttırımına gidiliyor.

    65 Yaş Aylığı ve Engelli Aylığı Artıyor

  11. #41
    Üye
    Ali 1234 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    19.01-2016
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    12:22
    Yaşadığı Yer
    Manisa
    Mesaj
    122
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sukut 734 lira aylıkmı olacak süper

  12. #42
    Üye
    Kalem Avatarı

    Gerçek Adı
    Melek
    Üyelik Tarihi
    18.07-2010
    Son Giriş
    11.12-2017
    Saat
    00:58
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    11.631
    Alınan Beğeniler
    329
    Verilen Beğeniler
    89

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    arkadaşlar,
    ben bu yalan haberleri yalanlamaktan bıktım, ama sizler bu asılsız ve yanlış bilgilerle dolu haberleri paylaşmaktan bıkmadınız

    linkini paylaştıgınız haber yanlış ve asılsız bilgilerle doludur. evet, 2022 Sayılı Kanun değişikliği oluyor ama bu sadece 65 yaş üstü 2022 yaşlılık aylıgı ile ilgili. 2022 engelli aylıklarına yönelik bir değişiklik yok.
    zam da yok. gösterge sayıları ile verdikleri bilgiler de yanlış, hesapladıkları aylık miktarları da yanlış.
    aynı şeyi tekraryazmaktan da bıktım valla.
    bkz:http://www.engelliler.biz/forum/emek...ml#post1670998

  13. #43
    Üye
    sukut Avatarı

    Gerçek Adı
    murat
    Üyelik Tarihi
    30.12-2011
    Son Giriş
    23.10-2017
    Saat
    15:49
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    181
    Alınan Beğeniler
    4
    Verilen Beğeniler
    4

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    bende forumu fazla takip edemiyorum bu maaştan yararlanan arkadaşlara müjdeyi vereyim diye hızla açtım başlığı ama bu haber aldatmadan başka bişey değil yanlış olabilir o bile değil çünkü 70 altı 70 üstü herkesin artacağını hesaplanış şeklini vb aktarmışlar uydurmaca

  14. #44
    Üye
    fsimay Avatarı

    Gerçek Adı
    fatih şenay
    Üyelik Tarihi
    19.01-2016
    Son Giriş
    08.04-2016
    Saat
    23:24
    Yaşadığı Yer
    adıyaman
    Mesaj
    6
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kalem hanım verdiğiniz bilgiler için çok sağolun. Bu düzenleme ile ilgili yeni yönetmelik çıkacak mı, çıkarsa hane halkı gelir hesaplamasindan evde bakım ücreti dahil edilmemesi yönünde bir değişiklik olacak mı. Tesekkurler

  15. #45
    Üye
    önder yıldırım Avatarı

    Gerçek Adı
    önder
    Üyelik Tarihi
    03.07-2012
    Son Giriş
    05.12-2017
    Saat
    12:41
    Yaşadığı Yer
    bolu
    Mesaj
    23
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/s...orgu_baslangic

    Sırasayısı Dağıtım Tarihi Sırasayı Başlığı
    273 05/04/2016 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/694), Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/689), Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı?nın; 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/393), Milliyetçi Hareket Partisi Grup Başkanvekili Manisa Milletvekili Erkan Akçay?ın; 2022 Sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/403), Diyarbakır Milletvekili Nursel Aydoğan?ın; 2022 Sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunda ve 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/404), Denizli Milletvekili Kazım Arslan?ın; 2022 Sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/899), Bursa Milletvekilleri Hüseyin Şahin ve Hakan Çavuşoğlu ile 115 Milletvekilinin; Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/922), Şanlıurfa Milletvekilleri Faruk Çelik ve Ahmet Eşref Fakıbaba ile 7 Milletvekilinin; Şanlıurfa İline İstiklal Madalyası Verilmesi ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/923) ile Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
    Şu anki Durumu : Gündemde

    TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
    YASAMA DÖNEMİ YASAMA YILI 26 1 SIRA SAYISI: 273
    65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/694), Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/689), Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı’nın; 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/393), Milliyetçi Hareket Partisi Grup
    Başkanvekili Manisa Milletvekili Erkan Akçay’ın; 2022 Sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/403), Diyarbakır Milletvekili Nursel Aydoğan’ın; 2022 Sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunda ve 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/404), Denizli Milletvekili Kazım Arslan’ın; 2022 Sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/899), Bursa Milletvekilleri Hüseyin Şahin ve Hakan Çavuşoğlu ile 115 Milletvekilinin; Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/922), Şanlıurfa Milletvekilleri Faruk Çelik ve Ahmet Eşref Fakıbaba ile 7 Milletvekilinin; Şanlıurfa İline İstiklal Madalyası Verilmesi ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/923) ile Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
    Not: Bu Sıra Sayısına; elektronik ortamda “http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/sirasayi_sd.sorgu_baslangic” internet adresindeki sorgu sayfası üzerinden erişilebilmektedir.
    ‒ 3 ‒
    Türkiye Büyük Millet Meclisi (S. Sayısı: 273)
    İÇİNDEKİLER Sayfa

    T.C.Başbakanlık Kanunlar ve KararlarGenel Müdürlüğü 21/3/2016 Sayı: 31853594-101-498-990TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINABaşkanlığınıza arzı Bakanlar Kurulu’nca 21/3/2016 tarihinde kararlaştırılan “65 YaşınıDoldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması HakkındaKanun ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına DairKanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.Gereğini arz ederim.Ahmet Davutoğlu BaşbakanHAVALE EDİLDİĞİ KOMİSYONLAR(1/694)ESAS Plan ve Bütçe KomisyonuTALİAdalet KomisyonuAvrupa Birliği Uyum KomisyonuBayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonuİçişleri KomisyonuSağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler KomisyonuGENEL GEREKÇETasarı; 64 üncü Hükümet Programında ve 2016 Yılı Eylem Planında yer verilen bazı konularınhayata geçirilmesi için gerekli düzenlemeleri ihtiva etmektedir.Bu kapsamda;- 65 yaş aylığı alan vatandaşlarımızın kimin yanında yaşarsa yaşasın, maaşlarını almaları vemaaşlarında kesinti ve duraksama olmamasının sağlanması,- Kanal İstanbul için yasal düzenlemenin yapılması,- Kentsel dönüşüm kapsamına girmek şartı ile izinsiz yapılara elektrik, su ve doğal gaz bağlanması,- Sosyal destek alan vatandaşlarımızdan istihdam edilenlerin işveren sigorta priminin desteklenmesi,- Gençlerin genel sağlık sigortası prim borçlarının silinmesi,- Sermaye piyasalarında kurumsal yatırımcıların teşvik edilmesi,hususlarına ilişkin düzenlemeler yapılmaktadır.Ayrıca Tasarı ile;- Uygulamada zorunlu trafik sigortası olarak adlandırılan sigorta teminatının içeriğinde meydanagelen tereddütlerin giderilmesi amacıyla zorunlu trafik sigortası teminat içeriğinin sigortacılık ilkelerineve değişen şartlarla uyumlandırılması,‒ 6 ‒Türkiye Büyük Millet Meclisi (S. Sayısı: 273)- Sendika ve konfederasyonların ilgili mevzuatına göre belirlenen şehit yakınları ve gazilere aynîve nakdî yardımda bulunabilmesi,- İşçilerin yıllık izinlerini her defasında altı günden az olmamak üzere beş defada kullanabilmesineimkân sağlanması,- Kayıtdışılıkla mücadelede etkinliği artırmaya yönelik olarak 2.610 adet sosyal güvenlikdenetmeni ve sosyal güvenlik denetmen yardımcısı kadrosunun ihdas edilmesi,- Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığının, yükümlüler nezdinde veya bunlar aracılığıylayapılmaya teşebbüs edilen işlemlerin, işleme konu malvarlığının aklama veya terörün finansmanı suçuile ilişkili olduğuna dair şüphe bulunması halinde, yetkili makamlara intikal ettirmek üzere yedi işgünüsüreyle askıya almaya yetkili olması,- Anayasa Mahkemesinin iptal kararı üzerine riskli alanların sınırları içinde olup riskli yapılardışında kalan diğer yapıların, değerleme çalışmalarında yapının riskli olmadığının gözetilmesi ile riskliyapıların bulunduğu taşınmazlarda ve rezerv yapı alanlarında her türlü imar ve yapılaşma işlemlerininiki yıl süre ile geçici olarak durdurabilmesi ve uygulamanın gerektirmesi halinde bu sürenin bir yıl dahauzatılabilmesi,- Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı tarafından üzerinde konaklama amaçlı turizmtesisleri yapılmak üzere adlarına kamu arazisi tahsis edilen belgeli yatırımcılar ve işletmecilerden;1/1/2016 tarihi ile 31/12/2016 tarihi arasındaki dönemde tahsil edilmesi gereken kira, kesin tahsis,irtifak hakkı, kullanma izni bedelleri ve hasılat payları ile ecrimisillerin ödemesinin bir yıl süreyleertelenmesi,- Terörizmin finansmanı suçuyla mücadelenin daha etkili yürütülebilmesi için ihtiyaç haline gelenşirket yönetimine kayyım tayini, iletişimin tespiti, dinlenmesi ve kayda alınması, gizli soruşturmacıgörevlendirilmesi ve teknik araçlarla izleme tedbirlerinin terörizmin finansmanı suçu bakımından dauygulanabilmesi,- Anayasa Mahkemesi kararı üzerine 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin murakıp veuzmanlara ilişkin hükmünün yeniden düzenlenmesi,öngörülmektedir.MADDE GEREKÇELERİMadde 1- Madde ile, yaşlı aylığının bağlanmasına ilişkin olarak yapılan muhtaçlık hesaplamasında,hane içinde kişi başına düşen ortalama gelir tutarı yerine aylık başvurusunda bulunan kişinin kendisi ileeşinin gelir tutarının hesaplanması suretiyle muhtaç olup olmadığına karar verilmesi öngörülmektedir.Madde 2- Madde ile, yaşlı aylığından yüzde yetmiş ve üzeri engelli aylığına geçişlere ilişkinolarak yapılan muhtaçlık hesaplamasında, tüm engelli aylıklarında geçerli olan hane içerisinde kişibaşına düşen ortalama aylık gelir tutarının dikkate alınması öngörülmektedir.Madde 3- Karayolları motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortası motorlu araçişletilmesinden kaynaklanan hukuki sorumluluk rizikosu için borçlar hukuku hükümlerinden ayrıolarak yaptırılan bir sorumluluk sigortasıdır. Motorlu araç işletilmesi ve bu faaliyete bağlı olarakyaptırılan zorunlu sorumluluk sigortasının genel hükümlerden ayrı olarak özel esaslarla düzenlenmesidikkate alınarak bu sigorta kapsamındaki tazminatlara uygulanacak kurallar öncelikle söz konusu özelesaslara bırakılmış, özel esaslarda kural bulunmayan durumlarda genel esasların uygulanacağı açıklığakavuşturulmuştur.‒ 7 ‒Türkiye Büyük Millet Meclisi (S. Sayısı: 273)Madde 4- Karayolları motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortası bir sorumluluksigortasıdır. Bu sigortada araç işletenin sorumluluğu güvenceye alınmakta, zarar görenlere genelhükümler yanında özel kurallara bağlı olarak sigorta güvencesi sunulmaktadır. Söz konusu sigortaişletenin sorumluluğunu konu almakta olup, işletenin sorumluluğunun varlığına bağlı olarak güvencesunmaktadır. Uygulamada zorunlu sorumluluk sigortasının açıklanan içeriğinde görülen tereddütlerinizalesi amacıyla teminat kapsamı dışında kalan haller açıklığa kavuşturulmaktadır.Madde 5- Karayolları motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortasında dikkate alınanbelgeler anılan sigorta kapsamındaki tazminatların gerektirdiği değerlendirme sürecine ve içeriğinegöre çeşitlilik arz etmektedir. Mevcut hükümde çok sınırlı olarak yer alan belge düzeninin değişenşartlara uyumlaştırılması için düzenleme yapılmıştır.Madde 6- Madde ile, yapılacak su yollarına kanuni statü kazandırılması amaçlanmaktadır.Madde 7- Madde ile, yapılacak su yoluna isabet eden Hazine ve özel idareye ait arazi ve arsaların,kamu gereksinimi ve kamu yararı nedeniyle ilgili belediye ve özel idareler tarafından satılamaması vebaşka bir maksat için kullanılamaması amaçlanmaktadır.Madde 8- Madde ile, yapılacak su yollarının düzenleme ortaklık payından karşılanmasıamaçlanmaktadır.Madde 9- Ülkemiz çok mühim bir afet riski altında olmasına rağmen, mevcut yapıların büyükbir kısmı muhtemel afetlere karşı dayanıklı olmadığı gibi yapılaşmanın büyük bir kısmı da imarmevzuatına aykırı ve mühendislik hizmeti alınmadan inşa edilmiştir. 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun184 üncü maddesinde imar mevzuatına aykırı olan yani, yapı ruhsatiyesi olmayan yapılara elektrikveya su bağlantısı yapılmasına müsaade eden kişilerin cezalandırılacağı hükme bağlandığından,belirtilen yapılarda fiilen ikamet edilmesine rağmen bu yapılara elektrik veya su gibi hizmetlerverilememektedir. Ancak, 6306 sayılı, 5393 sayılı ve 5366 sayılı Kanunlar kapsamında yürütülen kentseldönüşüm ve yenileme uygulamaları neticesinde imar mevzuatına aykırı olan yapıların dönüşümününgerçekleştirileceği gözetildiğinde, kentsel dönüşümün teşvik edilmesi amacıyla, dönüşüm ve yenilemeuygulamalarına muvafakat verilmesi kaydıyla, yapı ruhsatiyesi veya yapı kullanma izni bulunmayanyapılara, geçici olarak elektrik, su ve doğal gaz bağlantısı yapılması öngörülmüştür. Bu madde ilekapsamdaki yapılara geçici süreyle elektrik, su ve doğal gaz bağlanmasına imkân sağlandığından,Kanunun bu hükmünü yerine getiren kişilerin 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 184 üncü maddesininikinci fıkrasına göre ceza sorumluluğundan da bahsedilemeyecektir. Ayrıca, geçici abonelik tesisindenitibaren beş yıl süre sınırı konulmuş olup, kentsel dönüşüm uygulama sürecinin gecikmesi halinde, beşyılı geçmemek üzere uygulama süresince ilave süre verilmektedir. İmar mevzuatına aykırı olarak yeniyapılaşmaya sebebiyet vermemek için bu madde hükümlerinin 1/11/2015 tarihinden önce yapılmışyapılara uygulanması hükme bağlanmıştır.Madde 10- Madde ile, kapsamı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca belirlenen sosyalyardımlardan yararlanmakta olan kişileri istihdam eden işverenlere sigorta primi desteği verilmeksuretiyle, bu kişilerin iş hayatına kazandırılarak istihdamlarının sağlanması amaçlanmıştır.Sosyal Yardımlar ile İstihdam Bağlantısının Etkinleştirilmesi çalışmaları kapsamında 2011 yılındanitibaren Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) İl Müdürlükleri ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarıarasında yapılan protokol ve yetkilendirmelerle tüm vakıflarda İŞKUR Hizmet Noktası oluşturulmuşve vakıflarda hane dosya sayılarına göre görevlendirilen istihdam görevlileri İŞKUR portalınınkullanımı hakkında eğitilerek yetkilendirilmişlerdir. Bu kapsamda; sosyal yardım alan kişilerdençalışabilir durumda olanların, vakıflardaki istihdam görevlileri tarafından İŞKUR sistemine iş arayankayıtları yapılabilmekte, bu kişiler durumlarına uygun aktif işgücü programlarına ve işgücü taleplerine




Sayfa 3 / 5 İlkİlk 12345 SonSon