+ Konuya Cevap Yaz + Yeni Bir Konu Aç
Sayfa 1 / 2 1 2 SonSon
Toplam 16 mesajın 1-15 arasındakiler
IETT ile ilgili sorularınız var mıdır?
Click here to increase the font size Click here to reduce the font size
  1. #1
    Üye
    Gerçek Adı
    Fatih
    Üyelik Tarihi
    03.01-2007
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    15:26
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Fındıkzade
    Mesaj
    372

    alifatih1958 IETT ile ilgili sorularınız var mıdır?

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    OttoBock
    Meyra Türkiye: Tekerlekli sandalye vb. tüm ürünler Almanya satış fiyatı ile Türkiye'de.
    Değerli arkadaşlar yarın Özürlüler Koordinasyon Toplantısı çerçevesinde İETT Genel Müdürünün katılacağı toplantıya kısmetse iştirak edeceğim. Bu nedenle sayın IETT Genel Müdürüne sormak istediğiniz sorularınız veya bilgi edinmek istediğiniz hususlar var ise bunları bu akşama kadar buraya yazar mısınız? Yalnız sizlerden sorularınızın mantıklı olmasını yani sorulabilecek mahiyette olmasını hem de aynı soruların tekrar tekrar yazılmamasını, fuzuli yazı kirliliği olmaması açısından, önemle rica ediyorum.
    Öte yandan şunu da ifade edeyim ki süresi 2 saat ile kısıtlanan bu toplantılara daha ziyade ilgili daire başkanlığı engellilerle ilgili yaptığı veya yapmayı planladığı icraatları anlattığından soru cevap kısmına az bir süre kalmakta ve çoğu zaman ya sorularımız ağzımıza tıkanmaya çalışılmakta ya da sorularımıza tatminkar cevap alamamaktayız. Bu nedenle ben sizin mantıklı sorularınızı yazıya döküp kendisine en azından yazılı dosya olarak vermeyi ve kendisinden bu konularda yazılı cevap istemeyi düşünüyorum.

  2. #2

    celik

    özel halk otobüslerin kalkması yada adam gibi çalışmaları...

  3. alisveris.engelliler.biz: tekerlekli sandalye, akülü sandalye, ayağa kaldıran sandalye, merdiven çıkma sistemleri vb. tüm ürünleri güvenle satın alabilirsiniz
    alisveris.engelliler.biz'de onlarca marka ve model manuel tekerlekli sandalye alisveris.engelliler.biz'de onlarca marka ve model akülü sandalye Akülü engelli araçları, scooter seçenekleri alisveris.engelliler.biz'de Tekerlekli sandalye minderleri alisveris.engelliler.biz'de Hasta yatağı, hasta karyolası vb. ürünler alisveris.engelliler.biz'de
  4. #3

    gokay

    Engellilere uygulanan beyaz kart hizmetinde sorun yaşıyorum. %60 oranlı özürlü kimlik kartım var tekerlekli sandalye kullanıcısıyım fakat refakatçili olarak beyaz kart vermiyorlar %80 olması lazımmış.
    %60 yani vucudunun yarısından fazlasını kullanamayan biri demek. Bu olayın düzeltilmesi gerek. benim gibi çok insan bundan şikayetçi.

  5. #4

    gazi78

    Sayın alifatih1958, Ben Güneydoğu Gazi,siyim
    özel halk otobüslerindeki biletçi kesiminin tavırları, ve
    hakarete varan sözleri,
    pasomu gösterip geçerken söyledikleri sözler.

    1)beleşçi,
    2)bu 3. oldu,
    3)sende geç,
    4)başka araçmı yok ?
    5)daha gelen varmı ?

  6. #5

    UYGAR

    Alifatih arkadaş İETT'nin metrobüs duraklarının artılardan ziyade eksilerle dolu bir şekilde hizmete sunmasındanmı başlayalım yada bu hizmeti yaptık diye övünmelerinden başlayalım.Üst geçitlerin rampasız yada liftsiz olmasımı.
    Toplantılar yapmak için insanları biraraya toplamak ,her sferinde aynı konuları konuşmakmı sorunları çözecek.
    !! GÖRÜNEN KÖY KILAVUZ İSTEMEZ !!

    Umarım bu toplantı bir sonuç verir.

  7. #6

    celik

    gokay;

    işte bu sorunlar özel halk otobüslerinde yaşıyor.

  8. #7

    aferits

    Expres İETT hatlarınada beyaz kart geçmiyor.
    Bilhassa tekerlekli sandalyeli insanların vc sorunları nedeniyle çok seri seyahat etmesi gerekiyor.
    Engellilere en uygun durumda olan bu otobüslerden engellilerin yararlanamaması çok garip oluyor.

    Beyaz kartın E_ kodlu expres hatlarda da geçmesini isitiyoum.

  9. #8
    Üye
    Gerçek Adı
    Fatih
    Üyelik Tarihi
    03.01-2007
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    15:26
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Fındıkzade
    Mesaj
    372

    alifatih1958

    11/06/2009 tarihinde yapılan toplantıya IETT Genel Müdürü rahatsızlığı nedeniyle katılamayınca yerine 12 daire başkanından bir tanesi katılmış ve aşağıdaki bilgileri bu zat vermiştir.
    -Otobüslerin zamanında gelememesi ve gecikmelerin yaşanmasının asıl nedeni norm kadro uygulaması sebebiyle kurumun yeterli sayıda şoför istihdam edememiş olmasıdır.
    -5925 açık 3812 adet kapalı durak mevcuttur.
    -2082 adet Özel Halk Otobüsü (ÖHO) mevcuttur.
    Ücretsiz seyahat edenlerin tüm seyahat edenlere oranı %11. Bir başka ifade ile ÖHO’nin “beleşçi” olarak adlandırdığı bu kesimin içerisinde sakatların oranı yarıdan, yani %5,5’den de azdır.
    -Metrobüs duraklarında metrobüse iniş-binişler tekerlekli iskemle kullanıcılarına uygun olsa da asıl sorunun bu kesimin metrobüs duraklarına ulaşımlarında yaşandığını bildiklerini ifade ettiler. Yani sorunun ne olduğu İETT yönleticileri tarafından bilinmekte imiş.
    -Yol ve durakların konumu sakatların rahatlıkla ulaşabilmelerine imkan verecek şekilde olmadığı için IBB Başkanı Sayın Kadir Topbaş Bey ne yapılıp ne edilip en kısa sürede yol ve durakların sakatların rahatlıkla kullanabilecekleri hale getirilmesi için gerekli talimatı vermiş. Bunun için her durağa özgün projeler geliştiriliyormuş. TSE’ye standart üretme talebinde bulunulmuş ancak bunun gecikeceği öğrenilmiş.
    -2006 yılından bu güne kadar alınan yana yatma özelliği olan araçların tüm araçlara oranı %30.
    -2006 yılından bu güne kadar 76.382 kişiye beyaz kart verildi. Raporunda ağır özürlü olduğu yazıyor ise refakatçıya da beyaz kart veriliyor. Ayrıca yanlış anlamadıysam beyaz kart da her özürlüye verilmiyor, raporunda yazılı özür oranına göre veriliyormuş.
    -Yakında Akıllı Yolcu Bilgilendirme (Ak-Yol-Bil) kartı uygulamaya geçecek. Bu kart uygulamaya konduğunda durağa girişte sakat arkadaşımız kartını okuttuğunda sakata ait bilgiler (mesela ama mı yoksa tekerlekli iskemlede mi, yoksa ortopedik özürlü mü, yoksa sağır mı gibi) önce merkeze gidecek, sakatın kartını okuttuğu durağa yaklaşmakta olan ve yaklaşacak olan araçlara da merkez sakat kişi hakkında bilgi vererek şoförün durakta sakatın konumunu bilerek hazırlıklı olması temin edilecek. Sesli anons sistemi de tabii devreye girecek.Kartların yazılımları şu an yapılmaya başlanmış. Bir banka ile de bu konuda antlaşma bile yapılmış. (Ne antlaşması ise?) Türkiye’de bu uygulama yapılabilirse harika bir şey olur ama ben pek ihtimal vermiyorum açıkçası.
    -Bir soru üzerine ÖHO’ne ruhsatlarının iptali gibi ceza vermenin kendilerini çok aştığını ifade etti sayın daire başkanı.

    Ayrıca toplantıda bir belediye çalışanı yurt dışında otobüs şoförünün sakata inip binmesinde yardımcı olduğunu söyleyince bir başka belediye çalışanı bayan ise buna şiddetle karşı çıktı ve hiçbir surette şoförün yerinden kımıldamaması gerektiğini ısrarla vurguladı. Hadi bakalım kim haklı gel de çık işin içinden.
    Keza Beylikdüzü belediyesinde çalışan bir katılımcı da bölgelerinde IETT otobüslerinin sefer yapmadığını, buna mukabil hemen hemen tüm otobüslerin halk otobüsü olduğunu ve halk otobüslerinin de sakatlara kötü davrandığını dile getirdi.
    Dediğim gibi 2 saatlik toplantının 1,5 saati ilgili birim yöneticilerinin reklamlarına ayrıldığından soru cevap kısmına 30-35 dakika kalmaktadır. Bu nedenle ben sizlerden gelen talepler doğrultusunda hazırlamış olduğum 8-10 soruyu o sıkışık sürede sorma imkanımın olamayacağını bildiğim için soruları bir dosya haline getirip yazılı olarak cevap vermesi için daire başkanına takdim ettim. Lakin toplantı sonunda yaşadığım tatsız bir hadise sebebiyle sorulardan müteşekkil dosyanın işleme alınmaması ve iptal edilmesi için Sayın IETT Genel Müdürüne mail yollayacağım. Durum onu gerektirdi maalesef.Bundan sonraki toplantılara da katılmama kararı aldım.
    Bilgilerinize.

  10. #9
    Üye
    Gerçek Adı
    Fatih
    Üyelik Tarihi
    03.01-2007
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    15:26
    Yaşadığı Yer
    İstanbul/Fındıkzade
    Mesaj
    372

    alifatih1958

    Bu arada engelsiz yaşam federasyonundan Hakan Bey söz alarak IETT’ye yıllar önce (2007) tarihince yollamış olduğu çeşitli dilekçeleri gösterdi. Dilekçelerin hemen hemen hepsine İETT cevap vermiş ancak cevaplarında genellikle “sorun 2 ay sonra, sorun 4 ay sonra, sorun 6 ay sonra çözülecek” şeklinde klişe cümleler kullanmış. Lakin o sorunların 2007 yılından bu yana halen devam ettiğini söyledi Hakan Bey.

    Yani İETT’nin hizmete sunduğu “sakatlara masallar” servisinin klasik bir hizmeti oluyor bu cevaplar. Veya “duy da inanma” da diyebilirsiniz bu cevaplara.
    Tercih sizin

  11. #10
    Üye
    Gerçek Adı
    EMRAH
    Üyelik Tarihi
    13.06-2005
    Son Giriş
    07.09-2014
    Saat
    14:32
    Yaşadığı Yer
    İSTANBUL/sultangazi
    Mesaj
    379

    AsTeRuNyA Iett engelli vatandaşları dinledi

    İSTANBUL- İETT, engelli vatandaşların hayata katılmasını kolaylaştırmak amacıyla düzenlenen ‘Herkes İçin Erişilebilir İstanbul’ başlıklı toplantıda kent içi ulaşımda karşılaştıkları sorunları dinledi. Toplantıya katılan temsilcilerin İETT’den en öncelikli isteği yeni alınacak otobüslerin alçak tabanlı olması ve durakların rehabilite edilmesi şeklinde oldu.

    Bütün çaba engelleri aşmak için…
    İstanbul Büyükşehir Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren Proje Değerlendirme Komisyonu, engelli vatandaşların hayata katılımını kolaylaştırmak amacıyla Büyükşehir ve ilçe belediyelerinden yetkili isimlerin katılımıyla çeşitli toplantılar düzenliyor. ‘Herkes İçin Erişilebilir İstanbul’ başlığı altında düzenlenen toplantıların bu haftaki birleşiminde ulaşım konusu ele alındı. Toplantıda söz alan engelli kuruluşların temsilcileri İETT’den beklentilerini sıralarken İETT Genel Müdürü adına sunumu gerçekleştiren İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanı Alaeddin Şahin soruları tek tek cevapladı.

    Toplantıda söz alan Engelsiz Yaşam Federasyonu temsilcisi Hakan Özgün, şoförlere engelliler konusunda eğitim verilmesini istedi.

    Şahin, ulaşımın insan eliyle yapılan bir hizmet olduğuna dikkat çekerek İETT’nin engelli vatandaşların kent içindeki hareketini artırmak amacıyla ellerinden gelenin en iyisini yapmaya özen gösterdiklerini söyledi. İETT’nin engelli vatandaşlara yönelik en önemli hizmetinin ücretsiz taşımada şekillendiğini söyleyen Şahin, Akyolbil projesinin tam anlamıyla hayata geçmesiyle duraklara sesli ve görüntülü ikaz sistemlerinin yerleştirileceğini ve bunun da pek çok sorunu ortadan kaldıracağını belirtti.

    İETT, 100 bin engelli vatandaşı ücretsiz taşıyor…
    İETT, halen 80 bini beyaz kart, 20 bini de refakatli beyaz kartlı olmak üzere toplam 100 bin engelli vatandaşı ücretsiz taşıyor. Buna ek olarak İETT filosuna 1993 yılından bu yana katılan yeni otobüslerin tamamı alçak tabanlı, 2006 yılından sonra alınanlarsa engellilerin rahat inip binebilmesi için yan yatma özelliğine sahip bulunuyor. İETT filosunda bu özelliklere sahip otobüslerin sayısı 2 bin 300`ü buluyor.

  12. #11

    as25

    İ.E.T.T Hızlı sefer otobüslerde beyaz kart geçmiyor. geçmemesi hangi mantığa sığıyor geçmediği gibi yakın zamanda kartların değişmesi söz konusuymuş bu konuyla ilgili bilgisi olan varmı.

  13. #12

    celik

    değişimi şimdi sizlerden duydum. eğer öyle bir şey olursa bilin ki kasaları boşalmış. kimlik meselesi gibi. kartları da değiştirecez. değişim ücreti 5 tl. tekrar pamuk eller cebe...

  14. #13

    as25

    evet bende sabah arkadaşımdan duydum.....ama hala hızlı seferlerde beyaz kartın geçmemesi aklım almıyor ...........bunun çok mantıklı bir açıklaması olmalı....

    ----------

    yakında yeşil otobüsler içinde ücretsiz kartları yasaklasalar hiç şaşmam çünkü bu gidiş onu gösteriyor...işin yoksa hergün halk otobüs şöförleriyle tartış.....

  15. #14

    canseven

    ben istanbul dışında ikamet ediyorum, beyaz kart basvurusunda ikamet ettiğim yerin adresin yazsam sorun olur mu. sık sık istanbul'a gidip geliyorum. o yüzden beyaz kart almam benım için iyi olucak.

  16. #15

    Seyithan21

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    OttoBock
    Meyra Türkiye: Tekerlekli sandalye vb. tüm ürünler Almanya satış fiyatı ile Türkiye'de.
    özel halk otobüslerinden şikayetciyim engelliyiz diye biraz komik olcak ama gördükleri zaman almıyorlar basıyorlar gaza görmemezlikten geliyorlar çok hoşnut olmadığım konular var mesela beyaz kartımı gösteriyorum surat yapiyorlar özellikle özel halk otobüsleri bunu yapiyor şikayet edebileceğim bir yer varmı özellikle artık videoya cekecem bu insan mahlukatları belki inanmazlarda o bakımdan video dedim


 
+ Konuya Cevap Yaz
Sayfa 1 / 2 1 2 SonSon

Mesaj Gönderim Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamazsınız
  • Mesajlarınıza dosya ekleyemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
  • BB Kod kullanımınıza Açık
  • Efektler kullanımınıza Açık
  • [IMG] kodu kullanımınıza Açık
  • HTML kodları kullanımınıza Kapalı
  • Trackbacks kullanımınıza Açık
  • Pingbacks kullanımınıza Açık
  • Refbacks kullanımınıza Açık
 
www.tekerleklisandalye.biz | www.akulusandalye.org | alisveris.engelliler.biz: Tekerlekli Sandalye, Akülü Sandalye