+ Konuya Cevap Yaz + Yeni Bir Konu Aç
Sayfa 1 / 3 1 2 3 SonSon
Toplam 33 mesajın 1-15 arasındakiler
Skolyoz hastalığı ilerleyen bir hastalıktır. Egzersiz..?
Click here to increase the font size Click here to reduce the font size
  1. #1

    dilek öztürk Skolyoz hastalığı ilerleyen bir hastalıktır. Egzersiz..?

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    OttoBock
    Engellilere özel evlilik ve arkadaşlık sitesi
    Arkadaşlar, skolyoz hastalığı ilerleyen bir hastalık. Rahat nefes alabilmek ve ağrısız yaşayabilmek için bazı kurallara uymak gerekiyor. Nefes açmak için solunum egzersizleri düzenli olarak yapmalıyız.
    İnsanlar 3 çeşit nefes alırlar: ciğerden, karından ve yan karınlardan. Ciğer kaslarını açmak için burundan nefes alıp havayı ciğerlerimizde bekletip içimizden yavaş yavaş 5e kadar sayıp yavaşça ağzımızdan havayı boşaltmak. Karın kasları için: işlem aynı ama havayı karnımızda bekletiyoruz. Yan karın kasları biraz zor: Burnumuzdan havayı alıp karnımıza depolayıp karnımızı içimize çekiyoruz 5e kadar sayıp ağzımızdan yavaşça bırakıyoruz.
    Omurilik ağrıları ve skolyozun ilerlemelerini durdurmak içinde bir çok egzersiz var. Bunları öğrenmek isteyen arkadaşlar olursa yazarım. Yapmamamız gerekenler: Yerden birşey almamız gerektiğinde omurilikle değil bacaklarımızı kırarak diz çöker gibi almalıyız. Tek taraflı ağır kaldırmamalıyız v.b... Belki bunları herkes biliyor. Sizi sıktıysam özür dilerim. Saygılarımla

  2. #2

    defne

    sıkdıgını düşünme bildigin ne varsa paylaş bizlerle b8u skolyoz agrıları için olan egzersizleri yazarsan sevinirim

  3. alisveris.engelliler.biz: tekerlekli sandalye, akülü sandalye, ayağa kaldıran sandalye, merdiven çıkma sistemleri vb. tüm ürünleri güvenle satın alabilirsiniz
    alisveris.engelliler.biz'de onlarca marka ve model manuel tekerlekli sandalye alisveris.engelliler.biz'de onlarca marka ve model akülü sandalye Akülü engelli araçları, scooter seçenekleri alisveris.engelliler.biz'de Tekerlekli sandalye minderleri alisveris.engelliler.biz'de Hasta yatağı, hasta karyolası vb. ürünler alisveris.engelliler.biz'de
  4. #3

    dilek öztürk Kedi Deve Hareketi

    Omurilik kaslarını güçlendirecek bir çok egzersiz var. Bunların bir kısmı skolyozun eğimine göre değişiyor ve her eğimin ayrı egzersizi var .
    HERKESİN YAPABİLECEĞİ BİRKAÇ ÖRNEK
    Kedi Deve Hareketi
    Kedi Hareketi:Yere dizlerimizi ve avuçiçlerimizi koyarak dirseklerimizi bükmeden sırtımızı aşağıya indirebildiğimiz kadar yavaşça indiriyoruz aynı anda burnumuzdan karnımıza hava dolduruyoruz ve başımızı geriye doğru kaldırıyoruz. Omuriliğimizde gerginliği hissedip 5e kadar sayıp yavaşça deve hareketine geçiyoruz.
    Deve Hareketi: Yere dizlerimizi ve avuçiçlerimizi koyarak dirseklerimizi bükmeden sırtımızı kaldırabildiğimiz kadar yukarıya yavaşça kaldırmak aynı anda ağzımızdan nefes verip başımızı öne doğru indiriyoruz. Omuriliğin gerginliğini hissedip 5e kadar sayıp yavaşça kedi hareketine geçiyoruz.
    Bu hareketi günde enaz 5 defa tekrarlıyoruz. Zamanla çoğaltmalıyız.

  5. #4

    dilek öztürk Sudan Çıkma Hereketi

    SUDAN ÇIKMA HAREKETİ
    Dizlerimizin üzerinde oturuyoruz. Başımızı mümkün olduğu kadar karnımıza doğru çekiyoruz. Avuçiçlerimizi kendimizden biraz ileride yere koyuyoruz. Başımızı mümkün olduğu kadar yere yakın tutarak ileriye doğru uzanıyoruz. Emekliyor pozisyonuna kadar gelip yavaşça tekrar eski halimize yani;başımız karnımızda durumuna dönüp hareketi tekrarlıyoruz.
    Bu hareketi de günde enaz 5defa yapıp zamanla çoğaltıyoruz.

  6. #5

    sevinc

    Sevgili dilek çok teşekkür ederiz.
    Verdiğin bilgiler çok işimize yarayacak.
    Çünkü buna gerçekten ihtiyacımız var yani spor yapmak demek sadece yürümek degildir.
    Bunun yanı sırada egzersizler yani senin tarif ettigin gibi egzersizler yapmamız gerekli tabiki bilinçlide olmalıyız.
    Söylediklerini en kısa zamanda uygulamasını yapacağım.
    Ben zaten doktor kontrolunde bazı egzersizler vermişti onlarıda yapmaya çalışıyorum.
    bizim ameliyatlarımız belli bir yaşta ancak olabiliyor.Kemikelerimiz çok gelişme yapmadan körpe tabir edilir ya o yaşlarda yani 13+18 yaş arası ameliyatlar ortopedi uzman hekimler tarafından gerçekleşebilir.
    Çünkü bizim skloyoz omurga egriliği oldugu için bazen beyin uzmanlarıda ameliyatlara girmektedir.
    Aslında bu konuda bazı arkadaşlarımda açıklama yapmış ancak bende yapmak istedim bir nebze olsun yardımcı olursam sevinirim.
    Tekrar tşk ederiz. :P

  7. #6

    defne

    dilek egzersizler için teşekkür yapmaya çalışıcam ama akşamları bunları işde yapmaya çalışırsam sanırım başka bi yere gönderirler hahah

  8. #7

    ARZUHEMŞİRE SKOLYOZ

    BANADA YNI TANI KNULDU FAKAT DERECESINI BILMIYORUM.EGZERSIZ VERDILER DUZELTIRMI YOKSA ILERLEMEMEMSINEMI YARDIMCI OLUR

  9. #8

    Kamelya

    Bilgiler için teşekkürler

  10. #9

    Gülcan83

    Arkadaşlar merhaba

    Dilek arkadaşımız sağolsun bize birkaç egzersiz anlatmıştı bende bunlara ek olarak boyun ve bel egzersizlerini sizlerle paylaşmak ve kendim için olanları anlatmak istiyorum.

    Öncelikle bu egzersizlerin neye göre ayarlandığını belirteyim.Benim skolyozum sağ kürek kemiği sol kalça kemiği çıkıntısından oluşmaktadır ve egzersizler bunlara göre ayarlanmıştır eğer sizinki tam tersi ise egzersizlerde belirtilenleri tam tersi kol ve bacakla uygulamalısınız.

    Egzersizler ilk zamanlar zor gelebilir ama çok işe yarıyor.Vakit ayırmanızı ve uygulamanızı tavsiye ederim özelikle gün boyu masabaşında oturan çalışanlar için.


    Aşağıda resimleri olan egzersizlerde benim uyguladıklarım sırasıyla numaralandırıldı.Bunlara ek olarak resimlerde yer almayan ama eklemek istediğim 2 egzersiz daha var.
    Bunlar sıralamaya göre 7. ve 8. sıradaki egzersizler olacak;

    7-Yürüme Egzersizi
    kedi pozisyonunda iken ilk sol el ve sol bacak öne getirilir.Daha sonra diğer taraf yani sağ el sol elin yanına sağ bacak sol bacağın önüne geçmeden aynı izaya getirilerek (diz üstü yürür gibi)bu hareket 10 kez yapılır.

    8-Germe Egzersizi
    yine kedi pozisyonunda durarak sol kol öne doğru dümdüz uzatılırken sağ bacakta arkaya doğru dümdüz uzatılıyor eklem yerleri gergin olacak ve içinizden 5e kadar sayıp eski pozis yona gelin bu işlemide 10 kez tekrarlıyoruz. (sol kol sağ bacak olmasının nedeni benim sağ kürek kemiğim ve sol kalça kemiğim çıkıntılı olduğu içindir tam tersi olsa işlem diğer kol ve bacakla aynı şekilde yapılır)













    Bol egzersizli ağrısız günler dilerim.

  11. #10

    simsim slm

    gülcancım sana bu egzersizleri osman bey mi verdi?
    bi de bişeyi merak ettim bu hareketler ameliyat olduktan sonra mı yapılacak olmadan önce mi.
    bence herkes butür hareketleri yapmadan önce kendi doktoruna bir danışsın.ne olur ne olmaz.ameliyattan sonra ters bir hareket olmasın diye önce doktorla yapılmalı bence.

  12. #11

    sultans

    sevgili simsim bu hareketler herkes için oluyor.ben ameliyat olalı bir yılı geçti.son kontrolümde yani bu ay bu egzersizleri verdi doktorum.ama bi ayrıntı varki bütün hareketleri vermedi benim yapmam gerekenleri söyledi.yani bütün hareketleri ameliyattan sonra vermeyebilirler

  13. #12

    Gülcan83

    Semacım bana Acıbademdeki fiziktedavi bölümünden verildi bu hareketler ama ameliyattan önceydi.
    Tabiki doktoruna danışsın herkes çünkü skolyozun yönüne göre yapılmalı egzersizler, yanlış yapılması kötü sonuçlara yol açabilir.
    Zaten ben kendi skolyozuma göre yaptıklarımı yazıp belirttim yanlış anlaşılmasın.

  14. #13

    simsim sağolun gülcan ve sultans

    ben sadece merak ettim gülcancım çünkü senin ameliyattan sonra bu hareketleri yapabilmene şaşırdım onun için sordum.tabiki sizler bilgili skolyoz hastalarısınız sultan ve gülcan ama bu sitede bazı arkadaşlar var ki skolyozu tam olarak bilmiyolar ve yanlış anlayıp tutup hepsini yaparlar diye düşündüm.
    bir de şu var ben ameliyattan sonra doktoruma sormadan kıpırdamadım bile)ben fazla titiz davrandım elimde olmadan.zor günler geçirdim,çok acılar çektim...ama geçiyo neyseee
    az önce yine birkaç mesaj geldi ve inanın çok şaşırdım.gülcan eminim sende bana katılırsın.bu dünyada sağlıktan daha önemli ne var.skolyozda bence hastalıkların içinde en önemlilerden biri.
    hepinize bol sağlıklı günler.omuriliğinize iyi bakın.bu arada havalar yine soğudu ve benim ağrılar yine başladı.bu hep böyle mi gidicek ama yaaaa.hadi buyrun size yeni bir konu daha.skolyoz ameliyatından sonra soğuk havalarda ağrıları olanlar var mı.çünkü geçen hafta süper sıckatı hava ve ben koşabiliyodum bile şimdi ise heryerim ağrıyo(

  15. #14

    Gülcan83

    Haklısın, skolyoz gerçekten basite alınamıyacak birşey.

    Semacım havalar soğukken benimde çok ağrım oluyor hatta hava bozmaya başlamadan sanki bana haber veriyor ve son 4gündür epeyi bir ağrım var.
    Nezaman, nasıl geçicek bende bilmiyorum ve bu durumda kışın gelmesinden korkuyorum

  16. #15

    kucuk serce Yeni üyeden...

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    OttoBock
    Engellilere özel evlilik ve arkadaşlık sitesi
    Hepinize selamlar arkadaşlar... Ben Deniz. Bende skolyoz hastasıyım ve buraya yeni üye oldum. Uzun zamandan beri sizleri takip ediyorum. Hepiniz çok iyisiniz Özellikle 'Gülcan' ablama çok kanım kaynadı. Egzersizlerle ilgili bazı bilgiler vermişsiniz. Hepinize teşekkür ediyorum. Bende doktorum olan Ali Şehirlioğlu'ndan buna benzer skolyoz egzersizleri aldım. Bana 4 ay süre verildi ve şuan 3. ayımdayım. 1 ay sonra tekrar Ankara'ya kendisinin yanına gideceğim. Ne diyecek diye o kadar heyecanlıyımki! Acaba bir düzelme oldumu diyorum. Bu arada eğilme derecem 35... Ama kendimi de düzelmiş gibi hissediyorum. İnşallah öyle olmuştur.


 
+ Konuya Cevap Yaz
Sayfa 1 / 3 1 2 3 SonSon

Mesaj Gönderim Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamazsınız
  • Mesajlarınıza dosya ekleyemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
  • BB Kod kullanımınıza Açık
  • Efektler kullanımınıza Açık
  • [IMG] kodu kullanımınıza Açık
  • HTML kodları kullanımınıza Kapalı
  • Trackbacks kullanımınıza Açık
  • Pingbacks kullanımınıza Açık
  • Refbacks kullanımınıza Açık
 
www.tekerleklisandalye.biz | www.akulusandalye.org | alisveris.engelliler.biz: Tekerlekli Sandalye, Akülü Sandalye