Sayfa 27 / 30 İlkİlk ... 172324252627282930 SonSon
Toplam 447 mesajın 391-405 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #391

    mmarty1982

    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Uretraplast (açık ameliyat) başka türlü kurtulamazsin. Ben öyle oldum.
    Devlet unv. Hastanesi olarak prof. Dr. Mustafa levent emir adinda üroloji doktoru yapıyor. Ahi evran ünv . Hastanesinde çalışıyordu en son.

    Iyi günler Allah yardimcin olsun.

  2. #392
    Üye
    yakoo1 Avatarı

    Gerçek Adı
    yakup sahin
    Üyelik Tarihi
    18.09-2014
    Son Giriş
    30.10-2015
    Saat
    17:31
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    11

    yakoo1

    @mmarty1982

    Yanıtınız için teşekkür ederi.rica etsem mumkunse biraz anlatabilir misiniz. Sonda kaldı mı, doku ağızdan mı alındı.ne kadar zaman oldu.sağolun

    Bugün bir profesor 6 ay boyunca günde 3 kez sonda tak çıkar dedi. Çocuk 4.5 yaşında tak nasıl yapılır ayrıca doktora sorucam ama sizlerden tak yapanlar nasıl yapıyor, zarar verir mi , önce jel sürüyor musunuz, ısratla tak yapınca işeme genişler mi sağolun

  3. #393
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    17:00
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    52.018

    OturanBoğa

    @yakoo1

    TAK için kullanılan kataterlerde ya kendi içindeki suyla ıslanınca kayganlaşan bir seçenek var, ya da yine kendi içinde bulunan jel kapsülü ile kayganlaşan bir seçenek var. Her iki halde de el değmeden ve üretraya zarar vermeden katater mesaneye itiliyor ve mesane boşaltılıyor...

    Buraya tıklayarak TAK yapımına dair örnek bir videoya ulaşabilirsiniz. Ama ben videoyu izledim, eleştirilerim var:
    1- Katater ambalajından çıkartılmadan da içeri itilebilir. Hele katateri tümüyle çıkartıp eldivenle tutarak itmek, enfeksiyonu kaçınılmaz hale getirir. Bu asla yapılmamalı.

    2- yetişkinlerde 40cm uzunluğunda katater 35cm'Ye kadar içeri itilmeli (Çok çok yavaş şekilde yapıldığında hiç bir sorun olmaz) Böylece mesane daha kolay şekilde sonuna kadar boşaltılabilir.

    3- Ben her zaman kataterin arkasına idrar torbası bağlanmasından yanayım. Hem temizlik için, hem mesanenin daha iyi boşalması için hem de idrar etrafa sıçramasın diye konsantre bozmak beraberinde kataterin mesaneden dışarı çıkmasına ve mesanede idrar kalmasına neden olacağı için torba kullanmalı.

    4- İterken de çekerken de çok çok çok yavaş, parmak uçlarında hissederek yapmak lazım. KAtater üretradan geçer ve mesane çeperine gelince durur. O esnada durmak ve küçük bi hareketle mesane çeperini çeçmek lazım. Bu anda ilk idrar gelir. Ama yine de katateri içeri doğru itmeye devam etmek lazım. Sonra, idrar akışı bittiğinde, TAK'ılan kişi karnından derin bir nefes alıp mesanede kalan idrarı dışarı çıkması için itmeli. İdrar kesildiğinde katater YAVAŞÇA bir miktar geri çekilir. O esnada yine idrar akışı olacaktır. Kesilince aynı ley bir daha yapılır. En son, artık idrar gelmediğinden emin olunduğunda, göbeğin altına mesanenin üstüne hafifçe bastırmak ve kalan idrarı dışarı atmaya çalışmak da işe yarar. Bu halde de idara akışının kesildiğinden emin olduğunuzda, katateri YAVAŞ YAVAŞ YAVAŞ çıkartmak lazım.

  4. #394
    Üye
    GokayD Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2015
    Son Giriş
    23.11-2015
    Saat
    19:28
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    2

    GokayD

    Merhaba ben henüz 16 yaşındayım.Son 1 haftadır idrar yaptıktan sonra idrarımın bitmediği hissi oluyor ve idrar yaparken yavaşlama var benim sorunum ne olabilr acım falan yok.İdrar yolu darlığımıdır?

  5. #395
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    17:00
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    52.018

    OturanBoğa

    @GokayD

    Sevgili Gökay, üretra darlığı gibi gelmedi bana. Basit ama müdahale edilmesi gereken bir şey olmalı. Lütfen hiç gecikmeden bir doktora görün ki sıkıntı ciddi bi hal almadan gidermiş ol.
    Ürologa gitmek konusunda tereddüt yaşar çoğu kimse. Sakın böyle düşünmeyesin. Eğer doktora gitmezsen çok basit bir şey can sıkıcı bir sorun haline dönüşebilir.

  6. #396
    Üye
    GokayD Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2015
    Son Giriş
    23.11-2015
    Saat
    19:28
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    2

    GokayD

    Ben yakın zamanda genel astezi ile bir damak ameliyatı geçirdim bu ameliyattan 3-4 hafta sonra falan başladı bu olay anestezi yüzünden olmuş bir olay olabilirmi?

  7. #397

    EmreReyiz

    Merhaba,

    Öncelikle bu sorun ile mücadele eden herkese geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum.
    Ben de bu hastalıktan muzdaribim (sanırım)

    Ben 20 yaşında bir üniversite öğrencisiyim ve ailemden uzakta bir şehirde, devlet yurdunda kalıyorum.
    Herşey normal seyrederken, 4 gün önce sabah uyandığımda tuvalete gittiğim zaman idrarımda bir sorun olduğunu hissettim. Sanki tam boşaltamıyor gibiydim. Idrarım bittiğinde ise kendimi biraz daha sıktığım zaman biraz daha idrar geliyordu.
    Artı olarak tuvaletten çıktıktan sonra damlama sorunu yaşamaya başladım. Işte günlük hayatımı derinden etkileyen bu damlama olayı nedeniyle konuyu araştırdım. Bu siteyi buldum.
    OturanBoğa adlı üyenin bu konuda fazlasıyla tecrübesi olduğunu gördüm ve bana da yardımcı olunabileceğini düşündüm. Henüz doktora gitmedim.

    Şu an hastalıkta 4. günüm. 27 sayfanın tamamını okudum ve sanırım bende üretra darlığı var. Fakat idrar yaparken ne bir yanma, ne bir sızı, ne de idrar tazyiğinde bir sorun yaşıyorum. Tazyik sadece idrar bitimine doğru yavaşlıyor. Ama bir sorun olduğu kesin çünkü eskisi gibi değil artık boşaltım.
    Bir de idrara başlarken biraz gecikme oluyor, kendimi saldıktan 1 saniye sonra falan idrar geliyor.
    Idrar yavaş başlayıp sonradan hızlanıyor.

    Konu hakkında babam ile görüştüm, kendisine bu hastalığı yaşayıp yaşamadığını sordum ve yaşamamış.

    Bana su içiyor musun diye sordu.
    Ben de bu durumu farkettigimden beri fazlasıyla su içtiğimi söyledim.

    Ve bu arada, eskisi gibi mesanem artık beni idrara çıkmam konusunda uyarmiyor. Sizin anlayacaginiz sıkışma olmuyor. Tuvalete zaten kendim manuel olarak gidiyorum yani mesaneden uyarı beklemeden. Çünkü böbreklere geri kaçmasından çok korkuyorum.

    Sizce uretra darlığı mı yaşıyorum?
    Konu EmreReyiz tarafından değiştirilmiştir (24.11-2015 Saat 18:26 ). Gerekçe: bozuk cümle

  8. #398
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    17:00
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    52.018

    OturanBoğa

    @GokayD

    Anestezi esnasında sabit sonda takılmışsa, o esnada bir tahrişey neden olabilirler. Eğer öyleyse, mutlaka bir ürologa gitmeni ve antibiyotik kullanmanı öneririrm. 10 güne tümüyle düzelecektir.

    @EmreReyiz

    Üretra darlığı ama az ama çok acı hissi verir. Ama diğer yandan idrarın akışındaki bozukluk da bir şeye işaret ediyor olmalı.

    Acaba bol içip sıkışma hissi olana dek beklediğinde bir sızıntı ya da ekstra zorlanma oluyor mu?

    Ejakulasyon (boşalma) esnasında normalin dışında bir durum oluyor mu?


    Ben olsam ilk önce bir ürologa gider ve enfelsiyon var mı yok mu ona baktırırım.

  9. #399

    EmreReyiz

    Kesinlikle hiçbir acı hissetmiyorum.

    Bol su içip sıkışma hissi olana dek hiç beklemedim korkudan. Bu sözünüz üzerine şu andan itibaren denemeye başlıyorum.

    Ejekülasyon esnasında ilk denememde tazyik sorunu ile karşılaştım fakat bunu yaparken aklımda hastalık korkusu vardı, yani tam konsantre olmadığım için eksik cinsel hazdan dolayı böyle birşey olmuş olabilir dedim kendi kendime.

    Ikinci denememde ise bu sefer basınçlı geldi yani tazyikli deniyor sanırım. Fakat tıpkı idrarım gibi çıkması gereken vakitten 1 saniye sonra çıktı, yani gecikme var.

  10. #400
    Üye
    MeTePe Avatarı

    Gerçek Adı
    Hastalık Sormayın
    Üyelik Tarihi
    24.02-2010
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    01:38
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    3.844
    Blog Mesajları
    1

    MeTePe

    EmreReyiz kardeşim,

    Senin yaşında durup dururken üretra darlığı pek beklenecek bir durum değil. Ancak; söylediğin tablo idrarı engelleyen bir şey olduğunu da gösteriyor. Bir tahminde bulunacak olsam prostatit gibi bir sorunun olduğunu söylerdim.

    Eğer idrar yaparken basınç azlığı, çatallanma, yamuk gelmesi, sonrasında bitmemesi, damlama olması gibi şeyler varsa prostat sorunu olması olasıdır. Eğer yanma, sızlama vs. varsa enfeksiyon olması da olasıdır.

    Eğer herhangi bir ilaç kullanıyorsan, bazı ilaçlar da (özellikle tansiyon, aritmi vs. gibi) böyle etkiler yapabilir.

    Elbette öncelikle bir ürologa görünmeni tavsiye ederim. Ancak, bu aşamada bol su içmelisin. Az su içmek ve az idrara çıkmak durumu daha kötü hale getirebilir.

    Sorunun tamamen psikolojik de olabilir. İdrar sonrası az bir miktar damlama olabilir. Bunu kafana takma fazla.

  11. #401

    EmreReyiz

    @MeTePe

    Teşekkür ederim.

    Herhangi bir ilaç kullanmıyorum.
    Aksine 2 aydır fitness' a gidiyorum ve sağlığımı olumsuz yönde etkileyecek hiçbirşey yapmıyorum. (Kola vs içmek gibi hani zararli olduğunu bile bile içmek)

    Benim bildiğim bu yaşta darlıktan ziyade prostat olma ihtimali daha düşük? Yani hep öyle okumuştum sanırım yanılıyor olabilirim.

    OturanBoga'ya yazdığım cevaptan itibaren yarım şişe su bitirdim, şimdi yurt kantininden tekrar 1.5lt su alacağım.

    Sanki şu an idrarım mesanedeymiş ama çıkası yokmuş gibi hissediyorum. Yani ben tuvalete gitmesem hiç çıkmayacakmış gibi, anlam veremedim.
    Ama sabredip gitmeyeceğim, taa ki gerçek anlamda beynim uyarı verene kadar. Bakalım ne olacak.

    Nihayet 5 dakika önce baskı hissettim ve tuvalete koştum. Tazyiği yerindeydi fakat etrafa saçılarak çıktı.
    Bir de idrarın bitimine yakın halen tazyik varken damlama gözlemledim. Yani hem damlayarak hem de basınçlı bir bitiş oldu, en sonlara doğru tamamen damlıyor o her zaman vardı.
    Babamdan randevu almasını istedim, bir doktora görünmek istiyorum. Teşekkür ederim.

  12. #402
    Üye
    MeTePe Avatarı

    Gerçek Adı
    Hastalık Sormayın
    Üyelik Tarihi
    24.02-2010
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    01:38
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    3.844
    Blog Mesajları
    1

    MeTePe

    EmreReyiz,

    Yaşlılarda Prostat diye bilinen şey iyi huylı prostat büyümesidir. Benim söylediğim elbette bu değil. Senin yaşında istisna olurdu. Ancak, prostatit, üretrit gibi iltahabi durumlar her yaşta görülebilir. Gerçi o zaman da idrarda yanma, ağrı falan olması gerekirdi.

    Her halükarda doktora gitmen doğru bir karar. Çünkü buradan söylenecek her şey bir tahminden ibarettir. Bazı tetkiklerin yapılması lazım. Bu tetkik sonuçlarına göre üretra darlığı mı var, mesane sorunu mu var, başka bir şey mi var değerlendirmek daha mümkün olur. Belki bir polip veya siğil gibi basitçe çözülecek bir şey de olabilir.

    Bahsettiğin çatallanma ve damlama bir tıkanıklık olduğuna çok güçlü işaret ediyor.

  13. #403

    EmreReyiz

    Cevabın için teşekkür ederim @MeTePe.
    O kadar çok su içiyorum ki artık idrarım neredeyse bembeyaz (günde 2lt)
    Demin gayet güzel ve uzun süreli (eskisi gibi) idrar yaptım. Gecikme sorunu halen mevcut yalnız bir şey farkettim.
    Idrar bi zaman sonra kendiliğinden bitiyor ama içeride daha idrar olduğunu hissediyorum daha önce de belirttiğim gibi.
    Farkettiğim şey ise, içeride kalan idrarların çıkması için kendimi sıktığım zaman penis ucunda yanmayla beraber geliyor idrar? Yani bunu yeni farkettim.
    Normal idrar çıkışında yanma yok.
    Sanırım enfeksiyon ihtimalini artırıyor bu durum?
    Doktora cuma günü gideceğim için forumda aktif olmak istedim O nedenle yeni bir durumla karşılaştığım zaman güncelliyorum. Çok yazmıyorumdur umarım.

  14. #404
    Üye
    MeTePe Avatarı

    Gerçek Adı
    Hastalık Sormayın
    Üyelik Tarihi
    24.02-2010
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    01:38
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    3.844
    Blog Mesajları
    1

    MeTePe

    Forumda yazman sorun değil.

    Yanma pek çok şeyin işareti olabilir. En başta düşünülecek üretra veya mesanede enfeksiyon olmakla birlikte taş veya kum vs. de olabilir..

    Her iki durumda da bol su içmeniz önemli. Bu arada alkol, kahve gibi içeceklerden de uzak durun.

    Bol su içmeye başladıktan donra bir miktar iyileşme olması enfeksiyon gibi duruyor.

  15. #405

    vuralsaribal

    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    internette gezerken denk geldi ve yazmak isteim belki birine faydam olur diye
    benimde darlık rahatsızlığım vardı ve ilerlemiş bi vazziyetteydi amleyat olmaya karar verdim her doktor bu amelyatı yapabiliceğini söylüyor ama gercek o değil bu işte cok başarılı biribi bulmak gerekiyo
    beinm sansima ısparta süleyman demirel tıp fakültesinde Alim KOŞAR diye bi profosöre amelyat oldum ve herkese bu kişiyi tavsiye ediyorum
    ürolaji konusunda türkiyede bulabşleceginiz en iyi profösör cok sukur amelyat oldum yaklasık 4 yıl gecti hiç bir sikayetim yok Allah o doktordan razı olsun çünkü ben o zaman askerdim ve iki kez gataya gıttım beni sintigrafiye sokup böbrek hareketlerşni takip ettiler ve sag böbregin fonksiyonlarını yitirmiş amelyat olsanda bişe değişemz diye yollaldılar umutsuzlkuğa kapılmıştım sonra ısparta süleyman demrel tıp fakultesine sevk aldım ve bu profosör cıktı karsıma

    suan antalyada görev yapmaktaymış bu problemi ve tüm böbrek problemi yaşayan kişilerin bu doktora gıtmesini tavsiye ederim..




Sayfa 27 / 30 İlkİlk ... 172324252627282930 SonSon