Sayfa 45 / 73 İlkİlk ... 3541424344454647484955 ... SonSon
Toplam 1085 mesajın 661-675 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #661
    Üye
    MeTePe Avatarı

    Gerçek Adı
    Hastalık Sormayın
    Üyelik Tarihi
    24.02-2010
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    02:48
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    4.046
    Alınan Beğeniler
    105
    Verilen Beğeniler
    28
    Blog Mesajları
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: mineuy10 Mesajı Gör
    Üç akvaryum dan 2 si müsait 1 i değil gibi olabilirmi yoksa sadece 1 tanesine mi konabilir..
    "Her ikisi de olabilir" diyeyim... iyice kafanız karışsın. Evet! Her ikisi de olabilir. Hatta 3 akvaryum da güvenli olabilir. Veya hiç biri güvenli de olmayabilir.

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: SphiNX Mesajı Gör
    kurt balığı sonuçta yediği japon balığına dönüşmeyecek mi ?

    hamgisine atarsan at elinde sonunda 1 tane japon balığı kalacak ortada
    Soruda dedim ki "kurtbalıkları akıllıdır". Yani kendilerini riske atacak işlere girmezler. Aha bu da ipucu olsun.

  2. #662
    Üye
    Rekursion Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.12-2003
    Son Giriş
    08.08-2016
    Saat
    01:38
    Yaşadığı Yer
    Alamanya
    Mesaj
    618
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    soruyu okur okumaz, japon baligimi üc gündür ihmal ettigim geldi aklima - yem verdim hemen ...


    ***

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: KKELEBEKK Mesajı Gör
    Soru 2

    23421314 buldum sonunda galiba
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: KKELEBEKK Mesajı Gör
    bende şimdi şöyle yaptım :S
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: MeTePe Mesajı Gör
    Şunu verelim de diğer soruya sonra bakarız...

    Ek: Ben yükleyene kadar Kelebek çözmüş.. Tebrikler.
    biliorum, söylememe gerek yok, yanitlar kendi adina yeteri kadar konushuyo zaten ama adet yerini bulsun , ikinize de tebrikler ...



    ***
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: MeTePe Mesajı Gör
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: mineuy10 Mesajı Gör
    Nehrin genişliği 200 metre olup yüzme şu şekilde tamamlanmış olabilirmi ?

    K>...........................80><120.............. .................................<G
    K................................................. ...............160><40............<G
    (...)

    2. karşılaşmada katettikleri yol hızlarının toplamı X zaman olur. Bu da nehrin uzunluğunun 2 katıdır. Formül yazıp karıştırmayayım ama hesaplayınca birinin hızı diğerinin 1,5 katı çıkar. Yani mine saatte 80m hızla gidiyorsa sükut 120m hızla gidiyordur.

    Dolayısıyla ikisi birlikte saatte 200m yüzmüş olurlar.
    birinizden dogru yanit, digerinizden aciklamasi; ikinize de teshekkürler ve tebrikler ...


    yine formül falan karishtirmadan 200 metreye nasil ulashilabiliceni bashka türlü aciklicak olursam; ilk karshilashtiklarinda vaveyla yolun 80 metresini, mine ise yolun bir mislinden 80 metre eksik (x -80m) yüzdügüne göre ikisi birlikte yolun bir katini yüzmüsh oluorlar (80m + x - 80m = x)... 2. karshilashmada vaveyla yolun bir kez tamamini arti 40 metre (x+40m) yüzmüsh oluor, mine ise yolun iki katindan 40 metre eksik yüzmüsh oluor (2X-40m)... yani birlikte yolun üc katini yüzmüsh oluorlar (x+2x+40-40 = 3x)...

    yani, ikinci karshilashmada, ilk karshilashmadaki yolun 3 katini yüzdüklerine göre gecen zaman da üc misli oluor - cünkü sabit bi hizla yüzüorlar... shimdi vaveylanin saatte 80m yüzdügünü varsayarsak 3 saat sonra (yani 2. karshilashmada) 240m yol katetmish oluyor... bu da yolun bir misli arti 40 metreye (x+40) eshit oldugu icin 40 metreyi cikartioruz ve elimizde irmagin genishligi olan 200m kalior...

  3. #663
    Editör
    KKELEBEKK Avatarı

    Gerçek Adı
    Kısmet
    Üyelik Tarihi
    23.10-2010
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    KONYA
    Mesaj
    20.301
    Alınan Beğeniler
    6
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    ama aynı anda sadece bir kurtbalığı bir capon balığı yemektedir.
    cümlesinin kilit nokta olduğunu düşünüyorum, hesaplamaya üşendim ama 2. akvaryum diyorum, çift sayıda balık olduğundan. akvaryumlar arasında tek fark bunu gördüm

  4. #664
    Üye
    Rekursion Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.12-2003
    Son Giriş
    08.08-2016
    Saat
    01:38
    Yaşadığı Yer
    Alamanya
    Mesaj
    618
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: MeTePe Mesajı Gör

    Ancak senin belirtmiş olduğun;
    (...)
    yanıtlarının ardından "4 var mı" sorusu sormak anlamlı değildir. Çünkü verilen yanıt "hayır" olduğunda doğru cevabı bulamaz.
    shimdi "click" diye bi ses duydum ishte beynimde - bishiler yerine oturdu ... cok saol ... ve nerde olaylari karishtirdigimi buldum;

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Rekursion Mesajı Gör
    farzedelim ki birinci soruya a blogu dedi kelebek;
    o zaman 2. soruya cift sayi demishtir, cünkü tek sayi deseydi icinde 4 bulunan bi numara olup olm adigini sormazdin

    (...)

    kare yok dedigini varsayalim;
    o zaman 4. soruya "icinde 4 var demish olmali kelebek ki, aksi taktirde hemen "eti eti eti" diye koshucak bi durum olmazdi (2, 6, 8, 10, 12, 18, 20)...
    bu durumda 14 numaraya koshardin...
    kirmizilashtirdigim yerde sonuca göre neden aramaktan dedigin noktayi kacirmishim ... buldum diye kosharak gittigine göre "4 var mi" sorusu olumlu yanitlanmish olmali demishim ama olumsuz yanitlanmasini hesaba katmamishim - fifty-fifty'lik bi durum olmadigi sürece niye sorsun ki o soruyu?...

    shu kisimda kacirmamishim ama o noktayi;
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Rekursion Mesajı Gör
    gelelim b bloguna;
    (...)
    3. soruya kare demishtir kelebek (25, 49), cünkü sadece bu durumda 4. sorunun yaniti cok ishine yarardi (kare olmayanlarda 1'de fazla4'lü sayi var gene)



    ***

    @kelebek; o cümleye ben de takildim, kelebek ... yani iki kurtbaligi beraber olup bi capon baligini paylashmazlar diye mi anlamaliyim bu kismi... yoksa bashka türlü mü anlamaliyim, hemen ardindan "birbirlerinin ne yedigine karishmazlar" da dio ya hani ...

    bir de shu noktayi anlayamadim;
    Akvaryumcunun elindeki tüm capon balıklarını kurt balıkları yediği için sadece kurtbalıklarıyla dolu 3 akvaryum varmış.
    elinde capon baliklari varmish ve kurt baliklari onlari yemish, e yiyen kurt baliklari capon baliklarina dönüshmemishler mi?... dönüshenlerin hepsi yenmish mi?... öyle olsa bile en az bi tane capon baligi kalmish olmasi gerekmio mu elinde ; kalan kurtbaliklari akilli olduklari icin yemeyi birakmish olsalar bile (yem olma riskine girmemek icin hane)... ve, evet akvaryumlardaki balik sayilarinda benim de ilk gözüme batan fark birinin cift, diger ikisinin tek olmasi oldu - bu boshuna deildir sanirim...


    soruyu ilk okudugumda, "ben akilli bi kurt baligi olsam bulundugum akvaryumda benden bashka kurtbaliklari bulundugu sürece japon baliklarina dokunup digerlerine yem olmak istemezdim, en sona kalmayi beklerdim" diye gecirdim aklimdan ama bu biraz fazla korkaklik olurdu sanirim cünkü firsatini buldukca yemeyi de ihmal etmezler diye gecior soruda, ve bunu, yem olma riskine girmeden capon baligi yiyebilme firsatinin mümkün oldugu olarak yorumluorum... zaten aksi takdirde soru fazla basit olurdu gibi gelio bana? ...


    uzun lafin kisasi; ben bu sorudan bishi anladiysam ne olaim big grin emoticon - Güzel zeka soruları...

  5. #665
    Üye
    MeTePe Avatarı

    Gerçek Adı
    Hastalık Sormayın
    Üyelik Tarihi
    24.02-2010
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    02:48
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    4.046
    Alınan Beğeniler
    105
    Verilen Beğeniler
    28
    Blog Mesajları
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: KKELEBEKK Mesajı Gör
    cümlesinin kilit nokta olduğunu düşünüyorum, hesaplamaya üşendim ama 2. akvaryum diyorum, çift sayıda balık olduğundan. akvaryumlar arasında tek fark bunu gördüm
    Hesap kitap anlamam... Makul ve mantıklı bir açıklama ortaya konulmadığı hiç bir durumda yanıtlara doğru veya yanlış demeyeceğim.

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Rekursion Mesajı Gör
    @kelebek; o cümleye ben de takildim, kelebek ... yani iki kurtbaligi beraber olup bi capon baligini paylashmazlar diye mi anlamaliyim bu kismi... yoksa bashka türlü mü anlamaliyim, hemen ardindan "birbirlerinin ne yedigine karishmazlar" da dio ya hani ...

    bir de shu noktayi anlayamadim;

    elinde capon baliklari varmish ve kurt baliklari onlari yemish, e yiyen kurt baliklari capon baliklarina dönüshmemishler mi?... dönüshenlerin hepsi yenmish mi?...
    Ne kadar ince noktalara takılıyorsunuz yahu... Soruda hile hurda yok dedim. Kurtbalıkları yemeklerini paylaşmıyor. Kasdettiğim şey oydu. Yani bir capon balığını 3 tane kurtbalığı yerse üçüde capon olması gibi bir olasılık yok.

    Elindeki capon balıklarına da ne olmuş sa olmuş artık... Soru o değil. Önemli olan elindeki akvaryumlar ve 1 tane capon balığı.

  6. #666
    Üye
    mineuy10 Avatarı

    Gerçek Adı
    Mine
    Üyelik Tarihi
    10.10-2010
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    4.152
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    7
    Blog Mesajları
    5

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Arkadaşlar ip ucu olarak şunu aldım. Her ikiside olabilir. Hatta üçü de olabilir denmiş buradan yola çıkarak sayıların tek ve çift olması üzerinde yoğunlaşarak hesap yaparsak 1 tane çift 2 tane tek sayı var yani 2 akvaryumda müsait olabilir 1 akvaryumda ama sanırım üçüncü olmaz ben burdan ileri gidemedim nasıl bi hesap yapıyor bu kurtlarda capon ayakta kalıyor tıkandım sonuçta yenme korkusu olduktan sonra asla yemezler ama belliki başka bi hesap var şimdilik benden bu kadar bi sonuca varamadım....

  7. #667
    Üye
    Rekursion Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.12-2003
    Son Giriş
    08.08-2016
    Saat
    01:38
    Yaşadığı Yer
    Alamanya
    Mesaj
    618
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    o zaman shöle bir hesap yapiordur kurtbaliklar...

    1) akvaryumda tek bashima olsaydim, afietle yerdim caponu

    2) iki tane kurtbaligi olsaydik yemezdim, cünkü 1 numaradaki duruma düsherdim...

    3) 3 tane olsaydik, bi an önce yemek icin acele etmeliydim, cünkü 2 numaradaki durum meydana gelirdi, kimse beni yemeye cesaret edemezdi...

    4 tane olsaydik, 5 tane olsaydik diye uzun uzun düshünmesine gerek kalmazdi artik ... hane cok akilli ya, tek sayi olunca kim gözünü acik tutar ve caponu önce yerse, onun icin risk kalmayacagini anlardi... cift sayida ise hic biri cesaret edemesdi ...



    ***
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: MeTePe Mesajı Gör
    Elindeki capon balıklarına da ne olmuş sa olmuş artık... Soru o değil. Önemli olan elindeki akvaryumlar ve 1 tane capon balığı.
    kurt baliklari cift sayida kaldiktan sonra son capon baligi eceliyle ölmüsh de diyebiliris tabe, evet ...

  8. #668
    Üye
    MeTePe Avatarı

    Gerçek Adı
    Hastalık Sormayın
    Üyelik Tarihi
    24.02-2010
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    02:48
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    4.046
    Alınan Beğeniler
    105
    Verilen Beğeniler
    28
    Blog Mesajları
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Rekursion Mesajı Gör
    o zaman shöle bir hesap yapiordur kurtbaliklar...

    1) akvaryumda tek bashima olsaydim, afietle yerdim caponu

    2) iki tane kurtbaligi olsaydik yemezdim, cünkü 1 numaradaki duruma düsherdim...

    3) 3 tane olsaydik, bi an önce yemek icin acele etmeliydim, cünkü 2 numaradaki durum meydana gelirdi, kimse beni yemeye cesaret edemezdi...

    4 tane olsaydik, 5 tane olsaydik diye uzun uzun düshünmesine gerek kalmazdi artik ... hane cok akilli ya, tek sayi olunca kim gözünü acik tutar ve caponu önce yerse, onun icin risk kalmayacagini anlardi... cift sayida ise hic biri cesaret edemesdi ...
    Teprikler... Hem doğru yanıt, hem de güzel açıklama için..

    1 adet kurtbalığı kazandınız.

    116043 kurt balik avlama  2 - Güzel zeka soruları

  9. #669
    Üye
    mineuy10 Avatarı

    Gerçek Adı
    Mine
    Üyelik Tarihi
    10.10-2010
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    4.152
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    7
    Blog Mesajları
    5

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Burası çok sessiz kalmış.Aklımda olan bi soruyu sorayım bari..

    26-1=63 ise bu işleme göre

    34-1= ?

  10. #670
    Üye
    ayyüzlü Avatarı

    Gerçek Adı
    ayyüzlü
    Üyelik Tarihi
    11.10-2008
    Son Giriş
    04.01-2017
    Saat
    13:23
    Mesaj
    19.775
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    44 mü

  11. #671
    Üye
    mineuy10 Avatarı

    Gerçek Adı
    Mine
    Üyelik Tarihi
    10.10-2010
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    4.152
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    7
    Blog Mesajları
    5

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Hayır değil.

  12. #672
    Üye
    MeTePe Avatarı

    Gerçek Adı
    Hastalık Sormayın
    Üyelik Tarihi
    24.02-2010
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    02:48
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    4.046
    Alınan Beğeniler
    105
    Verilen Beğeniler
    28
    Blog Mesajları
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: mineuy10 Mesajı Gör
    Burası çok sessiz kalmış.Aklımda olan bi soruyu sorayım bari..

    26-1=63 ise bu işleme göre

    34-1= ?
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: ayyüzlü Mesajı Gör
    44 mü
    Beklenen yanıt bu olmayabilir ama bence 44'de doğrudur. 2+1=3 => 63 mantığından yola çıkarsak... Veya 2+61= 63 de diyebiliriz. Yine 44 sonucu çıkar.

    Demek ki veri yeterli değil.

    Sanırım beklenen yanıt:
    2^6=64
    => 64-1=63

    Dolayısıyla:
    3^4=81
    =>81-1=80
    34-1=80

    Ama ben ayyüzlü'nün yanıtının da doğru olduğu kanısındayım.

  13. #673
    Üye
    Rekursion Avatarı

    Üyelik Tarihi
    08.12-2003
    Son Giriş
    08.08-2016
    Saat
    01:38
    Yaşadığı Yer
    Alamanya
    Mesaj
    618
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: mineuy10 Mesajı Gör
    26-1=63 ise bu işleme göre

    34-1= ?
    ayyüzlü'nün yanitini kabul etmemishin, metepe'nin yanitini da kabul etmicek olursan (ki bence ikisi de dogru) bir de shu yaniti incele derim;


    26-1=63 <=> 26-63=1 <=> -37 = 1
    34-1=x <=> 34-x=1=-37 <=> x=71

    saglamasi;
    34-71=-37=1
    26-63=-37=1

    yani bashka bi deyishle, 1 yerine -37 koyucaz;

    26-(-37)=26+37=63
    34-(-37)=34+37=71



    ***

    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: Rekursion Mesajı Gör
    uzun lafin kisasi; ben bu sorudan bishi anladiysam ne olaim big grin emoticon - Güzel zeka soruları...
    shimdi sonradan bakiom da, bayaa güzel bi soruymush akvaryumlu soru ...
    kafa yormaya da degdi; artik benim de bi kurtbaligim oldu ...

  14. #674
    Üye
    mineuy10 Avatarı

    Gerçek Adı
    Mine
    Üyelik Tarihi
    10.10-2010
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    Bursa
    Mesaj
    4.152
    Alınan Beğeniler
    3
    Verilen Beğeniler
    7
    Blog Mesajları
    5

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Alıntı Alıntı Yapılan Kişi: MeTePe Mesajı Gör
    Beklenen yanıt bu olmayabilir ama bence 44'de doğrudur. 2+1=3 => 63 mantığından yola çıkarsak... Veya 2+61= 63 de diyebiliriz. Yine 44 sonucu çıkar.

    Demek ki veri yeterli değil.

    Sanırım beklenen yanıt:
    2^6=64
    => 64-1=63

    Dolayısıyla:
    3^4=81
    =>81-1=80
    34-1=80

    Ama ben ayyüzlü'nün yanıtının da doğru olduğu kanısındayım.
    Doğru yanıt 80. MeTePe nin verdiği cevabı istemiştim...Tebrikler

  15. #675
    Üye
    ayyüzlü Avatarı

    Gerçek Adı
    ayyüzlü
    Üyelik Tarihi
    11.10-2008
    Son Giriş
    04.01-2017
    Saat
    13:23
    Mesaj
    19.775
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    ben basit düşünmüşüm tebrikler MeTePe




Sayfa 45 / 73 İlkİlk ... 3541424344454647484955 ... SonSon