Toplam 9 mesajın 1-9 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Üye
    tuncay280307 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.07-2008
    Son Giriş
    13.11-2014
    Saat
    10:18
    Yaşadığı Yer
    balıkesir
    Mesaj
    226

    tuncay280307 Otistik cocuklarda kaynaştırma eğitimi..?

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    Meyra Türkiye: Tekerlekli sandalye vb. tüm ürünler Almanya satış fiyatı ile Türkiye'de.
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    7 yaşındaki otistik olan oğlumun özel eğitim kurumları hariç normal devlet okullarının ana sınıflarında kaynaştırma eğitim de almasını istiyorum. otistik bir cocuğun normal akranlarının davranışlarını taklit ederek dahi onlardan öğrenebileceği cok şey vardır diye düşünüyorum
    Balıkesirde yaşıyoruz ve eğitim okullarında kötü örnek aldığı arkadaşlarıda oluyor. diğer otistik cocuk ailelerinin bu konuda yaptıkları bir şey varsa bu başlık altında deneyimlerimizi paylaşalım..?

  2. #2
    Üye
    deagolbrandybuck Avatarı

    Gerçek Adı
    Gürkan
    Üyelik Tarihi
    17.07-2008
    Son Giriş
    28.03-2011
    Saat
    20:19
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.052

    deagolbrandybuck

    Eski kız arkadaşım otostik çocuklara eğitim veren istanbulda oçem okullarından birinde öğretmendi. Bunlar devlet okulları ve inanın bana çok iyi eğitim veriyorlar. Google'dan oçem diye aratırsanız balıkesirdede oçem olabilir.

  3. #3
    Üye
    tuncay280307 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    15.07-2008
    Son Giriş
    13.11-2014
    Saat
    10:18
    Yaşadığı Yer
    balıkesir
    Mesaj
    226

    tuncay280307

    malesef hocam balıkesirde 100 lerce otistik olmasına rağmen ocem yok ram bünyesinde eğitim görüyorlar ama ocem gibi değil tabiiki

  4. #4

    yeşim71 Ben bir otistik annesiyim. 6,5 yaşında hangi okula gitmesini önerirsiniz?

    merhaba

    ben 5,5 yaşında atipik otistik özellikleri ve dikkat bozukluğu sendromu olan bir oğlu olan öğretmen bir anneyim.
    oğlumun ram dan eğitim almalı raporu var. oğlum seneye ilköğretime başlayacak. bu seneye kadar özel anaokullarıyla idare ettik ama artık ilköğretim yaşına geliyor.
    önümde iki seçenek var ya bir ilköğretim okulunun 1. sınıfına başlayacak ya da bir sene daha anaokuluna devam edip sonraki seneye 1. sınıfa başlayacak.

    15 yıllık öğretmenlik tecrubem çaresiz kalıyor. bana yol gösterebilir misiniz?
    bu durumdaki çocukları kabul eden özel okullar var mı?

  5. #5
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    12:25
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    46.730

    OturanBoğa

    Bu konuda tecrübesi olan ailelerin bu tecrübelerini paylaşmasını bekliyoruz..?

    Ayrıca, MEB'nın OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  6. #6

    alexis

    Ben, Sakarya-Sapanca' nın Kırkpınar beldesinde "Sportizm - Otizm Gençlik ve Spor Klübü" adlı bir spor merkezinde yaşam lideriyim. Burası, otizmli çocukların ve gençlerin sporla eğitim aldığı bir spor merkezi. aşağıda vereceğim linkten sayfamızı gezinebilir ve çocukların nasıl yaşama bağlandığını görmek isteyebilirsiniz. bu bir reklam değil hayata tutunmak isteyenlerin bir çıkış kapısıdır. umarım faydalı bir bilgi olur...

    http://www.sportizm.org.tr/Default.A...egory&CatID=44

  7. #7
    Üye
    akberk Avatarı

    Üyelik Tarihi
    04.11-2009
    Son Giriş
    16.11-2010
    Saat
    14:35
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    537

    akberk

    merhaba yeşim 71
    öncelikle sormak istediğim, oğlunuz konuşuyor mu? eğer konuşma varsa normal okul sizin için daha verimli olacaktır. eğerki konuşma yoksa bu sorun olabilir. bu durumda uygun olan bireysel eğitim alması bence
    benim oğlum 10 yaşında. konuşamadığı için normal okul kaynaştırma programından yaralanamıyor. ama artık okullarda mecburi olduğu için alt sınıflar açılıyor ve oğlum burda normal bir okula gidecek. ancak onun yaşına göre ders programları ayarlanmaya çalışılıyor. haber bekliyoruz şu an. oçem de devam...
    ayrıca özel eğitim kurumu her ikisi de devam.
    bireysel olarak bu benim şahsi fikrim bireysel daha uygun şuan oğlum için. biliyosunuz kiş her otistik çocuk farklı. dikkatimi çeken oğlum orda bir kaç kez guruba katıldı diğer çocukları taklit etmeye başladı işte bu yüzden bireyselin daha uygun olduğunu düşünüyorum. tabikii guruo hiç olmayacak değil ama öncelikle çocukların durumuna göre ayarlanması daha uygun olur benc.

    e umarım oğlunuz normal okula devam eder bu daha iyi olcaktır tabii dediğim gibi konuşuyorsa

    hayırlısı sevgiyle kalın

  8. #8
    Üye
    akberk Avatarı

    Üyelik Tarihi
    04.11-2009
    Son Giriş
    16.11-2010
    Saat
    14:35
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    537

    akberk slm arkadaşlar

    ayrıca şunu belirtmek isterim ki hepimizin yaşadığı ortak sorun normal okullara girmek te zorlanıyoruz çünkü çocuklarımızın otistik olması diğer anneleri kaygısını arttırıyor velilerin tepkisi hep ters yönde kabullenmek yerine dışlamayı tercih ediyorlar aslın da evet kendilerince haklılar çocuklarının dikkatlerinin dağılacağını hesab ediyorlar oysa bilmedikleri tek şey otizm bu konu da bilgisi olmayan veliler daha tepkili benim şahsi fikrim meb bu sistemi daha küçük yaşta otistiklere imkan sağlayarak bu yolu açabilirdi anasınıftan başlayarak bu çocuklar kaynaştırma programından daha fazla yarar görebilirdi bana göre zaten ağır işleyen bürokrasi malesef biz ailelere zor anlar yaşatmaya devam ediyor ram dan alınan rapor dahi bu sorunu çözmeye yetmiyor bazen bağımsız oçemlerde 15 yaşa kadar ya sonrası ne olacak bunlar hep muallakta tüm ailelere sabır diliyorum umarım birgün gelirde toplum olarak tüm bu sorunları aşmayı başarırız Allah hepimize sabır ve mücadele gücü versin
    (Berk in annesi)

  9. #9
    Üye
    akberk Avatarı

    Üyelik Tarihi
    04.11-2009
    Son Giriş
    16.11-2010
    Saat
    14:35
    Yaşadığı Yer
    istanbul
    Mesaj
    537

    akberk

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    Meyra Türkiye: Tekerlekli sandalye vb. tüm ürünler Almanya satış fiyatı ile Türkiye'de.
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    Madde 7- Eğitim-öğretim sürecinin plânlanmasında, 36-72 aylık çocuklar için yıllık ve günlük plân ile 6 yaş üstü çocuklar için ünitelendirilmiş yıllık plân ve ders plânı hazırlanır. Otistik çocukların eğitiminde uzun dönemli amaçları gerçekleştirmek üzere Ek-1'de yer alan BEP oluşturulur. BEP'in amaçlarının gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesinde her kısa dönemli hedef için, Bireyselleştirilmiş Öğretim Plânı Değerlendirme Formu (Ek-2) hazırlanır.

    OÇEM'lere devam eden otistik çocukların özürlü veya özürsüz devamsızlığında; ders görevini yerine getiremeyen sınıf öğretmeni, okulun destek eğitim birimlerinde görevlendirilmesi hâlinde bu görevini yerine getirmiş sayılır.

    Otistik çocukların kaynaştırma eğitimi, Bağımlı OÇEM'lerde otistik çocuğun bulunduğu ilköğretim okulunda performansına uygun bir sınıfla ilişkilendirilerek verilir. Bağımsız OÇEM'de ise eğitsel performansı kaynaştırma eğitimi alacak düzeye gelen otistik çocukların, Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu kararıyla kuruma en yakın ilköğretim okulunun performansına ve yaşına uygun bir sınıfında yarı zamanlı kaynaştırma eğitimi alması sağlanır. Bağımsız OÇEM, öğrencinin devam ettiği ilköğretim okuluna, yarı zamanlı kaynaştırma eğitimi süresince destek eğitim hizmeti verir.

    Eğitim-Öğretim Ortamı

    Madde 8- Eğitim-öğretim ortamı, birebir ve grup eğitimine uygun şekilde düzenlenir. Birebir eğitim köşelerinin yanı sıra resim, el işi, kukla ve oyuncak gibi etkinlik köşeleri düzenlenecek şekilde fizikî ortamlar hazırlanır. Fizik î düzenleme yapılırken eğitim-öğretim ortamının, her öğrenci için beş metre kare olarak düzenlenir. Bağımlı OÇEM'lerde mutfak, tuvalet ve gözlem odası gibi diğer amaçları karşılayacak şekilde fizikî düzenlemeler yapılır. Fizikî ortam, ışık, renk ve ses özellikleri dikkate alınarak düzenlenir. Bunun yanı sıra OÇEM'lerin araç-gereç ve doküman ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde donatımı sağlanır. Bağımsız OÇEM'de mutfak, müzik odası, resim atölyesi, oyun odası ve spor salonu bulundurulur. Bununla birlikte okulda eğitim bölümleri, okul öncesi 3-6 yaş, İlköğretim 7-11 yaş ile 12-15 yaş olarak ayrılır.
    internetten bir zamanlar indirmiştim özet olarak verdim umarım faydası olur
    (Berk in annesi)