Sayfa 1 / 11 12345 ... SonSon
Toplam 159 mesajın 1-15 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #1
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    09:15
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    45.986

    OturanBoğa Engelliler olarak araç kullanımına dair dünya standartlarında düzenleme istiyoruz [G]

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    Meyra Türkiye: Tekerlekli sandalye vb. tüm ürünler Almanya satış fiyatı ile Türkiye'de.
    Sevgili arkadaşlar,

    Biz Türkiyeli sakatlar sürücü olabilmekle ilgili olarak çok büyük sorunlar yaşıyoruz. Teknolojinin ve insan hakları değerlerinin gerisinde kalmış yönetmelik ve uygulamalarla sürücü olmamız engelleniyor. Amerika'da iki kolu olmayanlar pilot, omurilik felçliler kamyon şoförü olabiliyorken; Avrupa'da tek bir parmağını kullanan kişiler otomobil sürücüsü olabiliyorken, ülkemizde bırakın bu düzeyde sakatlığı olanların sürücü olmasını, bir elindeki parmakları ampute olan kişilere dahi sürücü belgesi verilmiyor!

    43 bini aşkın üyesi bulunan Engelliler.Biz Platformu'nda gerçekleştirdiğimiz tartışmaların sonucunda, sakatlığı bulunan kişilerin ne tür araçları hangi şartlarda kullanabileceğine dair aşağıdaki önerileri hazırladık. İlgili kurum ve kişilerden isteğimiz, çağın gerisinde kalmış ve on binlerce engelliyi ayrımcı uygulamalarla mağdur eden eski uygulamaların ve düzenlemelerin ortadan kaldırılması, önerilerimiz doğrultusunda yeni düzenlemelerin yapılmasıdır.

    Siz üyelerimizden, ziyaretçilerimizden ve dostlarımızdan isteğimiz, aşağıdaki metni yine aşağıda yer alan email adreslerine göndermeniz; diğer iletişim kanallarını kullanarak ilgili kişi ve kurumlara iletmenizdir.

    Lütfen olabildiğince çok yerde ve olabildiğince çok kişiyle bu girişimimizi paylaşın. Haklarımızı almak için desteğinizi bekliyoruz...

    Engelliler.Biz Platformu


    ___________________________________

    Gönderilecek Email Adresleri: bimer@basbakanlik.gov.tr, fsahintbmm@gmail.com, bilgi.edinme@aile.gov.tr, bilgiedinme.oyhgm@aile.gov.tr, arem@icisleri.gov.tr, bphism@egm.gov.tr, gsekreter@icisleri.gov.tr, bhim@egm.gov.tr, info@saglik.gov.tr, recep.akdag@saglik.gov.tr

    Gönderilecek Faks numaraları: 0312 422 5544 (Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı), 0312 422 2667 (BİMER), 0312 428 3076 (Emniyet Genel Müdürlüğü)

    Gönderilecek e-posta'nın başlığı: Engelliler olarak araç kullanımına dair dünya standartlarında düzenleme istiyoruz

    Gönderilecek Metin:

    İlgili makama,


    Biz Türkiyeli sakatlar sürücü olabilmekle ilgili olarak çok büyük sorunlar yaşıyoruz. Teknolojinin ve insan hakları değerlerinin gerisinde kalmış yönetmelik ve uygulamalarla sürücü olmamız engelleniyor. Amerika'da iki kolu olmayanlar pilot, omurilik felçliler kamyon şoförü olabiliyorken; Avrupa'da tek bir parmağını kullanan kişiler otomobil sürücüsü olabiliyorken, ülkemizde bırakın bu düzeyde sakatlığı olanların sürücü olmasını, bir elindeki parmakları ampute olan kişilere dahi sürücü belgesi verilmiyor!

    43 bini aşkın üyesi bulunan Engelliler.Biz Platformu'nda gerçekleştirdiğimiz tartışmaların sonucunda, sakatlığı bulunan kişilerin ne tür araçları hangi şartlarda kullanabileceğine dair aşağıdaki önerileri hazırladık. İsteğimiz, çağın gerisinde kalmış ve on binlerce engelliyi ayrımcı uygulamalarla mağdur eden eski uygulamaların ve düzenlemelerin ortadan kaldırılması, aşağıdaki önerilerimiz doğrultusunda yeni düzenlemelerin yapılmasıdır.

    Arz ve talep ederim

    Adınız Soyadınız
    TC Kimlik numaranız

    Engellilerin ne tür araçları hangi şartlarda kullanabileceğine dair önerilerimiz:

    1- H sınıfı sürücü belgesi tümden iptal edilmeli; diğer sınıftaki sürücü belgeleri de herhangi bir ayrım gözetilmeksizin sınavda başarılı olup olmadığı sonucuna bakılarak verilmelidir.

    2- Sürüş becerisine sahip olan herkesin –sakat ya da değil- her sınıftan sürücü belgesini alabileceği temel bir prensip olarak kabul edilmeli ve sürücü olarak çalışabilmenin ve ticaret yapabilmenin önündeki tüm engeller de kaldırılmalıdır.

    3- Kimlerin sürücü olabileceğinin belirlenmesinde doktorlara verilen tanrı rolü/sorumluluğu ortadan kaldırılmalı ve doktorların görevi sürücü adayı olan kişilerin beden yetilerini (hareket kapasiteleri veya psikolojik durumları açısından) değerlendirmekle sınırlandırılmalıdır.

    4- Kimlerin ne tür araçları kullanabileceği, sürüş için (gözlük, gaz-fren elle kumanda aparatı, joyistikle kumanda sistemi vb) özel donanıma gereksinim duyuyorsa ne tür donanıma gereksinim duyduğu, trafik müdürlüklerinde istihdam edilen ve bu konuda eğitim almış uzmanlar tarafından, doktorların tespit ettiği hareket sınırları göz önüne alınarak belirlenmelidir. Ayrıca bu görevlilerin sakat kişilerden oluşması için gerekli tüm koşullar zorlanmalı, görevlendirme için sakat personele öncelik tanınmalıdır.

    5- Gelişen teknolojiyle birlikte kullanıma sokulan özel donanımların çoğu zaman kolayca takılıp çıkartılabilir olduğu ve dahası donanım takılıyken dahi bunun standart sürüşe mani olmadığı göz önüne alınmalı ve kişileri sadece kendi araçlarını kullanmaya mahkum eden, başkalarının bu araçları kullanmasını engelleyen uygulamalara son verilmelidir. Böylece hem portatif donanım hangi araca takılıysa o aracın kullanılması sağlanmalı hem de donanım çıkartıldığında ya da by-pass edildiğinde o aracın herkes tarafından kolayca kullanılmasının önü açılmalıdır.

    6- Bir parmakla dahi araç kullanımını mümkün kılan teknolojilerin geliştirildiği günümüzde, herhangi bir hareket kısıtlılığı bulunan bir kişi için “sürücü olamaz” demek, çok çok istisna bir uygulama olarak benimsenmelidir. Bu nedenle, görevli personelin özel donanım teknolojilerine/seçeneklerine dair bilgilerinin sürekli güncel tutulması sağlanmalı ve görevlilerin “bu kişinin sürücü olmasını nasıl engellerim” diye değil, “bu kişinin sürücü olmasına nasıl yardımcı olabilirim” diye düşünmeleri sağlanmalıdır.

    7- Sürücü adayı kişiler ile doktorlar ya da Emniyet görevlileri arasında meydana gelebilecek olası sürücü olur-olamaz karşıtlığının giderilmesi için Valilikler bünyesinde bir heyet kurulmalı ve bu heyet ayda bir kereden az olmamak üzere test sürüşü de yapılabilecek bir yerde toplanarak sürücü adayı kişilerin başvurularını karara bağlamalıdır.

    8- Kurulacak bu heyetin karşısına çıkacak olan sürücü adayı kişiler heyetin karşısında -gerekirse test sürüşü de yaparak- sürücü olabileceklerini gösterebilmeli ve sonrasında heyet bu kişilerin sürücü olabilmesi önündeki tüm engelleri kaldırarak onlara "sürücü olur" belgesi vermelidir.
    Ayrıca heyetin verdiği tüm kararlar konuyla ilgili olarak Emniyet müdürlüklerinde görevli uzmanlara iletilmeli ve bu uzmanların sonraki kararlarını bu değerlendirmeler çerçevesinde vermesi sağlanmalıdır.

    9- Test sürüşü için gerekli temel donanımlara sahip araçlar Valiliklerce temin edilmelidir. Ancak adaylar isterlerse kendi temin edecekleri araçlarla da test sürüşü yapabilmelidir. Ne ki, sürücü adayı sürüş için gerekli özel donanıma henüz sahip değilse ve/fakat konu ettiği bu özel donanımla sürüş yapabileceğini iddia ediyorsa, heyet kendisine görsel olarak sunulan bu iddiayı değerlendirmek ve esas karar için etkili olacak bir ara karar vermekle de görevli olmalıdır.

    10- Rapor ve "sürücü olur" belgesinden sonra adaylar sürücü kursuna yazılarak sürücü belgelerini alabilmelidir.

    11- Sakat sürücüler için ayrılan özel park yerlerinden hangi sakatların yararlanabileceğine dair düzenleme yapılmalıdır; engelli Park Kartı bedensel efor kısıtlılığı bulunan sakatlar ile Ağır Özürlü kişilere verilmelidir. Ayrıca hakkı olmadığı halde bu park alanlarını kullanan sürücülere ağır para cezası verilmeli, bu ceza kapsamına alışveriş merkezi vb. tüm otoparklar da dahil edilmelidir.

    12- Gerek konuya dair düzenlemeler yapılırken, gerek valiliklerdeki Heyetlerin teşkilinde ve gerekse uygulama aşamasında sakatlık ile ilgili olarak çalışan sivil toplum örgütlerinin belirleyici rol alması bir ön şart olarak kabul edilmelidir.

    Not: 1. ve 2. Maddeler için Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 75. Maddesinin, 11. Madde için Yönetmeliğin 53. maddesinin düzenlenmesi gerekmektedir.
    3-4-5-6-7-8, 9 ve 10. Maddeler için Sürücü Adayları ve Sürücülerde Aranacak Sağlık Şartları ile Muayenelerine Dair Yönetmeliğin radikal değişikliklerle yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  2. #2
    Üye
    Bacıbey Avatarı

    Gerçek Adı
    Havva
    Üyelik Tarihi
    30.06-2008
    Son Giriş
    28.02-2015
    Saat
    21:28
    Yaşadığı Yer
    Samsun
    Mesaj
    8.291

    Bacıbey

    Gönderdim, hayırlısı olsun bakalım...

  3. #3
    Üye
    cabbarehlinamus Avatarı

    Gerçek Adı
    ümit
    Üyelik Tarihi
    15.01-2011
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:55
    Yaşadığı Yer
    istanbul-TOKAT/TURHAL
    Mesaj
    349

    cabbarehlinamus

    hacı göndermesine gönderdikte bunlar bu mail i ergenekona baglayıp içeri atmasınlar bizi

  4. #4

    thebaston

    Gönderdim.

    Ancak bu motor hacmiyle ilgilide düzenleme talep etseydik iyi olacaktı gibime geliyor. sınır 1600cc değilde 2000cc olmsa daha iyi olurdu.

  5. #5
    Üye
    nova Avatarı

    Gerçek Adı
    Özgür
    Üyelik Tarihi
    07.09-2006
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    17:50
    Yaşadığı Yer
    bodrum/mugla
    Mesaj
    931

    nova

    keşke şu 3 yaş ve 1600cc sınırlaması içinde birşeyler yapabilsek..

  6. #6
    Genel Yayın Yönetmeni
    OturanBoğa Avatarı

    Gerçek Adı
    Bülent
    Üyelik Tarihi
    09.01-2003
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    09:15
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    45.986

    OturanBoğa

    Arkadaşlar, dikkat ederseniz burada konu ettiğimiz şey sadece araç kullanımına dair. ÖTV istisnası ile ilgili konuya hiç değinmedik. Bu iki konuyu birbirinden ayırdık, çünkü birlikte dile getirdiğimizde kurumlar taleplerimizi maddi gerekçelerle kafadan reddediyordu!

    Bu girişimle elde etmeye çalıştığımız şey, sürücü olmamızın önündeki engellerin kaldırılması ve dilediğimiz aracı kullanabilme özgürlüğümüzün verilmesi!
    - Arkadaşlar, lütfen sorularınızı özel mesajla iletmek yerine ilgili foruma yazarak cevap arayın. Böylece hem soru-cevaplardan herkes yararlanır hem de en doğru cevaba en hızlı şekilde erişmiş olursunuz.
    - Lütfen sorunuza cevap aldıktan, bir sorununuza çözüm bulduktan sonra dönüp gitmeyin. Siz de başkalarına yararlı olmak için bilgilerinizi, tecrübelerinizi, duygularınızı paylaşabilirsiniz. Unutmayın, siz nasıl yana yakıla cevap arıyorduysanız, başkaları da içine düştüğü açmazdan çıkmak için aynı hararetle sorularına cevap arıyor...

  7. #7
    Üye
    selda* Avatarı

    Gerçek Adı
    selda
    Üyelik Tarihi
    10.09-2007
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    09:32
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    1.056
    Blog Mesajları
    3

    selda*

    gönderdim, metinde emeği geçen arkadaşlara teşekkür ederim.

  8. #8
    Üye
    cabbarehlinamus Avatarı

    Gerçek Adı
    ümit
    Üyelik Tarihi
    15.01-2011
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    22:55
    Yaşadığı Yer
    istanbul-TOKAT/TURHAL
    Mesaj
    349

    cabbarehlinamus

    bilgiedinme@saglik.gov.tr ın bana gönderdiği cevap aynen.

    Sayın ilgili,

    Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik’ in ilgili maddesi gereği birimimiz tarafından başvurunuz hakkında işlem yapılamamakta olup, konuya dair talep ve eleştirilerinizi Bakanlığımıza yazılı dilekçe ile iletebilirsiniz.

    Madde 12- Bilgi edinme başvurusu, başvurulan kurum ve kuruluşların ellerinde bulunan veya görevleri gereği bulunması gereken bilgi veya belgelere ilişkin olmalıdır.

  9. #9
    Üye
    jonjon Avatarı

    Gerçek Adı
    GöKHaN
    Üyelik Tarihi
    03.12-2003
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    09:32
    Yaşadığı Yer
    Ankara/ümitköy
    Mesaj
    437

    jonjon

    Görev tamamdır

  10. #10
    Üye
    samsunlu34 Avatarı

    Gerçek Adı
    Hakan
    Üyelik Tarihi
    27.08-2010
    Son Giriş
    03.11-2014
    Saat
    16:51
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    236

    samsunlu34

    gönderildi.

  11. #11
    Üye
    Ahal Teke Avatarı

    Üyelik Tarihi
    23.11-2003
    Son Giriş
    28.12-2014
    Saat
    07:04
    Yaşadığı Yer
    Istanbul
    Mesaj
    816

    Ahal Teke

    Bu konuda cok ama cok kritik yapisal bir duzenleme ihtiyaci var. Bilindigi uzere havaalanlari, AVM ler gibi yerlerde engellilere tahsis edilmis park alanlarini isgal edenlere polis mudahale etmiyor. Polis yetkileri bu alanlari da kapsayacak sekilde acilen duzeltilmelidir. Engellilerin ulasabildigi alanlar zaten sinirli. AVM ler Havaalanlari, benzin istasyonlari gibi yerler nedense polislerin mudahalesinin disinda tutuluyor. Soz konusu isgal engelli park yerlerineyse ozel kamu farki yapilmadan polise mudahale yetkisi verilmeli ve bu isgalci araclari mutlaka cekilmelidir. Gidin AVM lere zavalli guvenlik gorevlileri illallah etmis durumdalar. Sorsaniz "abi biz biktik uyarmaktan ama adamlar bizi iplemiyor, biz de birsey yapamiyoruz. Polis zaten buralara gelmiyor" seklinde cevap veriyor. Bazilari bu guvenlik gorevlilerine " biz de kafadan sakatiz" deyip aklinca mizah yapabiliyor. Ozetle polis engelli park yerlerini isgal edenler her nerede olursa olsun mudahale etmeli. Engellinin evinin onundeki sahsi park yerine dahi son derece duyarli sekilde mudahale etmeliler. Bu konuda caydirici cezalar tutarli ve surekli bir sekilde yazilirsa bizim halkimizin duyarliliklarina ancak mazhar olabilecegiz.

    Ikinci unsur park yerleri standart disi. Engelli park yerlerinde sakat kisi aracindan indiginde aracin kapisini full acacak kadar yer kalmali. Maalesef engelli park yerlerinde normal park yeri gibi araclar yan yana arada mesafe kalmayacak sekilde dizildiginden tekerlekli sandalyemize binecegimiz alan birakilmiyor. Aracinizi cektiginizde bir baska kisi hemen yaniniza park edip gidebiliyor. Iki aracin arasina girecek mesafe kalmadigindan aracinizi ordan cikartacak birini bulmaniz gerekiyor. Dolayisiyla engelli park yerlerinde uluslararasi standartlarin gerekleri yerine getirilmeli.

  12. #12
    Üye
    serkan005 Avatarı

    Gerçek Adı
    serkan
    Üyelik Tarihi
    27.06-2008
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    14:07
    Yaşadığı Yer
    mersin
    Mesaj
    894

    serkan005

    çok önemli bir konu benim içinde yolladım yukardaki adreslere

  13. #13
    Üye
    bordobereli35 Avatarı

    Gerçek Adı
    Müjdat Acaroglu
    Üyelik Tarihi
    30.01-2012
    Son Giriş
    10.04-2014
    Saat
    04:02
    Yaşadığı Yer
    balikesir
    Mesaj
    30

    bordobereli35

    saygilar!herbir adrese yolladim E-MAILleri!insaallah hayirlisi olur!aslinda duyarsiz kalacaklardir biliyorum!!!hayirlisi ALLAH tan umut kesilmez!!!
    Tüm özürlü kardeslerimiz icin en iyisi olur!!!herkese ve size tesekkürler SAYGILARIMLA müjdat acaroglu

  14. #14
    Üye
    kara5538 Avatarı

    Gerçek Adı
    muhammed
    Üyelik Tarihi
    15.05-2010
    Son Giriş
    Dün
    Saat
    14:19
    Yaşadığı Yer
    Samsun/Bafra
    Mesaj
    58

    kara5538

    gönderildi

  15. #15
    Üye
    edipbalkan Avatarı

    Gerçek Adı
    edip
    Üyelik Tarihi
    10.07-2009
    Son Giriş
    27.03-2015
    Saat
    16:33
    Yaşadığı Yer
    ankara
    Mesaj
    2.125

    edipbalkan

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    Meyra Türkiye: Tekerlekli sandalye vb. tüm ürünler Almanya satış fiyatı ile Türkiye'de.
    Devlet hastahanesinden ehliyet alamayıp özelden yasal olarak H sınıfı ehliyet almış bir kişi olarak TIR ,KAMYON.OTOBÜS dahil bütün B C ve E sınıfı ehliyet gerektiren araçları her koşulda %90 raporla (Ortopedik engel 2 ayak 1 el ve 4 parmak anpute )ötv muaffiyeti ile ağır özürlü raporu olan H sınıf ehliyet sahibi olan bir kişi olarak site adına olmasada Tüm engelliler adına kullanım ve ispat gerektirecek bir kanun adına kullanmaya hazırım .
    Ben yıllar önce BİMER e dılekcemı yazıp yolladım gercı ama yasa yolu acılırsa örnek gösterilmeye adayım
    Düz vites arabayla 1 milyon km den fazla tecrübem var.Kim ne zaman nerede ispat isterse engelli kardeşlerim adına ispata hazırım.




Sayfa 1 / 11 12345 ... SonSon

LinkBacks (?)

  1. 01.03-2012, 09:23

Başlığın Etiketleri