Sunrise Breezy 90 tekerlekli sandalyede alisveris.engelliler.biz'e özel kaçırılmaz fırsat!
+ Konuya Cevap Yaz + Yeni Bir Konu Aç
Sayfa 1 / 3 1 2 3 SonSon
Toplam 32 mesajın 1-15 arasındakiler
Gelir durumundan dolayı Evde Bakım Maaşı alamayan var mı?
Click here to increase the font size Click here to reduce the font size
  1. #1

    dua Gelir durumundan dolayı Evde Bakım Maaşı alamayan var mı?

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    OttoBock
    Meyra Türkiye: Tekerlekli sandalye vb. tüm ürünler Almanya satış fiyatı ile Türkiye'de.
    arkadaşlar bütün şartlarımız uyuyor ama gelir durumu şartından dolayı alamıyoruz.. bu da bizi üzüyor
    .bizim hastamız da ağır,bizde zahmet ve üzüntü çekiyoruz.. ve paraya olan ihtiyaç hiç bitmez..

    bu konudan muzdarip arkadaşlar lütfen yazın...

  2. #2

    OturanBoğa

    Var mı ne demek, o kadar çok ki... Hanede kişi başına düşen gelir 363 TL'yi geçen zenginler olarak ve dahası bu olduğu için bakıcıya da ihtiyaç duymadığımız için vermiyorlar bize bu hizmeti!
    Evde Bakım Hizmeti ve Bağımsız Yaşam [Tartışma]

  3. alisveris.engelliler.biz: tekerlekli sandalye, akülü sandalye, ayağa kaldıran sandalye, merdiven çıkma sistemleri vb. tüm ürünleri güvenle satın alabilirsiniz
    alisveris.engelliler.biz'de onlarca marka ve model manuel tekerlekli sandalye alisveris.engelliler.biz'de onlarca marka ve model akülü sandalye Akülü engelli araçları, scooter seçenekleri alisveris.engelliler.biz'de Tekerlekli sandalye minderleri alisveris.engelliler.biz'de Hasta yatağı, hasta karyolası vb. ürünler alisveris.engelliler.biz'de
  4. #3
    Üye
    Gerçek Adı
    Melek
    Üyelik Tarihi
    18.07-2010
    Son Giriş
    15.07-2014
    Saat
    19:31
    Yaşadığı Yer
    Özel mesajla soru sormayın lütfen. Özel mesajlara cevap vermiyorum, forumdan yazın.
    Mesaj
    6.362
    Blog Mesajları
    22
    Twitter Hesabım

    Kalem

    Gelir durumundan dolayı evde bakım aylığı reddedilen arkadaşlar, şimdilik sorunlar çözülene kadar şu genelgeye göre hareket edin:

    Gelir hesabına dahil edilecek kişiler hakkında bir ekleme (bkz: Genelge 2010/02)
    Bakım, "bakmakla yükümlü olunan birey" dışında bir kişi tarafından gerçekleştiriliyorsa/gerçekleştirilecekse, ve buna ek olarak bakımı yapılan kişinin geliri asgari ücretin 2/3'ünden fazla çıkıyor ise, bu durumda gelir hesabı yapılırken, hesaba, "bakmakla yükümlü olunan birey" kapsamına girmiyor olsa dahi bu kişiler (ve aynı evde yaşayan aile bireyleri) dahil edilmelidirler.
    Ne ki, bakımı fiilen yapan kişinin bakım işini yazılı olarak taahhüt etmesi ve bakıma muhtaç özürlünün vasisi veya akrabası olması şarttır.
    Kimler Bakıcı olabilir. Kimler gelir hesabına dahildir

    Bakıcı olarak "bakmakla yükümlü olunan bireyler" dışında bir akrabanızı seçin. Gelir durumunuzu ayarlamak için bu genelgedeki düzenlemeden yararlanarak size uygun bir seçenek bulun, zorlayın. Başvuru yaptıgınız memurlara da bu gnelgeye göre hareket etmelerini hatırlatın.

  5. #4
    Forum Moderatörü
    Gerçek Adı
    Ercihan
    Üyelik Tarihi
    17.01-2009
    Son Giriş
    28.09-2014
    Saat
    23:20
    Yaşadığı Yer
    Antalya
    Mesaj
    36.821
    Blog Mesajları
    10

    mac72

    O devletin zengin saydığı gruba bende giriyorum hoş beni sakattanda saymıyolar ya..

  6. #5

    hasan tahsin

    Öncelikle şunu belirteyim arkadaşlar,
    Bakım parası almak için müracaat eden engelli arkadaşlardan kişi başına düşen geliri fazla olduğu için reddedilenlerin yapması gerekenler şunlardır:

    1- Bakım parası almak için aynı evde yaşayan bütün herkesin gelirinin toplam gelire katılması yasal değildir. Bakm hizmetleri yönetmeliğinde aynı evde yaşayan herkesin gelirinin toplam gelire katılacağı söylenmiş olsada bakım hizmetleri ile ilgili kanunda bununla ilgili olarak sadece engelli bireyin varsa kendi geliri, varsa eşinin geliri ve varsa çocuklarının geliri toplam gelire katılır demektedir. Yani aynı evde yaşayan herkesin geliri dikkate alınmaz. İlgili yönetmelik aynı evde yaşayan herkesin gelirinin toplam gelire katılacağını söylese de ilgili kanunda böyle bir hüküm bulunmamaktadır.

  7. #6

    yelkowan

    abim yüzde 100 sakat geliri yok ben ise yüzde 90 sakatım gelirim var
    ikimizde anne ve babamla yaşıyoruz babam emekli .
    Hanede kişi başına düşen gelir 363 TL'yi geciyor babamın maaşıyla benim maaşım
    evde bakım aylığı alabilirmiyiz

  8. #7
    Üye
    Gerçek Adı
    Melek
    Üyelik Tarihi
    18.07-2010
    Son Giriş
    15.07-2014
    Saat
    19:31
    Yaşadığı Yer
    Özel mesajla soru sormayın lütfen. Özel mesajlara cevap vermiyorum, forumdan yazın.
    Mesaj
    6.362
    Blog Mesajları
    22
    Twitter Hesabım

    Kalem

    yelkowan senin ve babanın toplam geliri ne kadar?
    ...
    Tahsin Bey, 2828 sayılı Kanun'da sizin dediğiniz gibi bir yorum yok.

    "EK MADDE 7 – (Değişik: 10/02/2007- - Kanun No: 5579 –RG 26430/2 md.) Her ne ad altında olursa olsun her türlü gelirleri toplamı esas alınmak suretiyle; kendilerine ait veya bakmakla yükümlü olduğu birey sayısına göre kendilerine düşen ortalama aylık gelir tutarı bir aylık net asgarî ücret tutarının 2/3’ünden daha az olan bakıma muhtaç özürlülere, resmî veya özel bakım merkezlerinde ya da ikametgâhlarında bakım hizmeti verilmesi sağlanır.

    Ek 7. maddede "bakmakla yükümlü olunan birey"den bahsederken bu tanım açıklanmamış. Tanımın nasıl anlaşılması gerktiği ile ilgili yorumu ilgili yönetmeliğe bırakmış. İlgili Yöntmelikte 4. maddede "bakmakla yükümlü olunan birey" tanımlanmış. BU yüzden şu anki mevzuata göre siizn bahsettiğiniz yöntemden yrarlanılması imkansız.
    Ancak Yönetmelikte değişiklik olacak ki yararlanılabilsin. Şu haliyle yönetmelikteki "bakmakla yükümlü olunan birey" tanımı ortadayken ve ilgili Kanun'da geçen "bakmakla yükümlü olunan birey" yine ilgili Kanun'nun verdiği yetkiyle Yönetmelikte bu şekilde tanımlanmışken sizin bahsettiğiniz gelir hesabından sonuç alınamaz. Eğer Kanun'da "bakmakla yükümlü olunan birey" sizin bahsettiğiniz şekilde tanımlanmış olsaydı belki mümkündü.
    İlgili Kanun ek 7. maddede şöyle demiş:
    "...Bakıma muhtaç özürlülere sunulacak bakım hizmetlerinin kapsamına, bakım hizmetinden yararlanabileceklerin başvuru şekline ve bu hizmetleri verecek olan gerçek ve tüzel kişilerin izin, çalışma, denetim, ücretlendirme ile bakım hizmeti karşılığı yapılacak ödemelere ilişkin usûl ve esaslar; Kurumun koordinatörlüğünde, Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Özürlüler İdaresi Başkanlığınca müştereken çıkarılacak yönetmelikle belirlenir."
    Bu şekilde ilgili usul ve esasları Yönetmeliğe bırakmış.
    Zaten Yönetmelik demiş ki:
    Dayanak
    MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanununun ek 7 nci maddesi hükmüne dayanılarak hazırlanmıştır.

  9. #8

    dua

    kalem hanım,
    bu yönetmelik değişemez mi.yada değişme duru mu var mı.

  10. #9

    dua

    bizde gelir durumundan evde bakım maaşı alamıyoruz.ve kızım 18 yaşına gelince bu maaşı da alamayacak..ne olursa olsun bu tür haklar şartlara bağlanmamalı..ben bimere başvurdum.valiliğe yöneltti.kısır döngü yani..sonuç çıkmadı..

  11. #10
    Üye
    Gerçek Adı
    Melek
    Üyelik Tarihi
    18.07-2010
    Son Giriş
    15.07-2014
    Saat
    19:31
    Yaşadığı Yer
    Özel mesajla soru sormayın lütfen. Özel mesajlara cevap vermiyorum, forumdan yazın.
    Mesaj
    6.362
    Blog Mesajları
    22
    Twitter Hesabım

    Kalem

    Değişmez diye bişi yok. Kanunlar bile değişiyor. Yetkili kurumların istemesine bağlı.
    ...
    Bu konu ile ilgili şu tartışmaya katılabilirsiniz:Evde Bakım Hizmeti ve Bağımsız Yaşam [Tartışma]
    Sesiniz duyulacaktır...Biraz zaman...

  12. #11

    hasan tahsin

    Sayın Kalem ilgili kanunda böyle bir yorum var lütfen aşağıdaki yazıyı okuyunuz:

    Raporla şu an için 363 liranın altında geliri olanlara evde bakım parası ödeniyor. Yasaya göre, sadece evde bakıma muhtaç olanın gelirine bakılması gerekirken, yönetmelikle bütün ailenin gelirine bakıldığı için birçokları parayı alamıyor

    Konuyu Maliye Başmüfettişi Ahmet Üzansoy, Habertürk Gazetesi'nde yorum köşesinde dile getirdi ve başlığı da "Yasa destek, yönetmelik köstek: Özürlü ailelerinin bakım yardımı çilesi" idi. 2828 Sayılı "Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu"nun 01.02.2007 tarih ve 5579 Sayılı Kanun'la getirilen ek 7'nci maddesine göre, "Her ne ad altında olursa olsun her türlü gelirlerinin toplamı esas alınmak suretiyle; kendilerine ait veya bakmakla yükümlü olduğu birey sayısına göre kendilerine düşen ortalama aylık gelir tutarı bir aylık net asgari ücret tutarının 2/3'ünden (363 lira) daha az olan bakıma muhtaç özürlülere, resmi veya özel bakım merkezlerinde ya da ikametgâhlarında bakım hizmeti verilmesi sağlanır." diyor. Ayrıca söz konusu düzenlemede şu ifadeler de yer alıyor:

    YASA 'MUHTACIN GELİRİ' DİYOR

    Bakıma muhtaç özürlülere sunulacak bakım hizmetlerinin kapsamına, bakım hizmetinden yararlanabileceklerin başvuru şekline ve bu hizmetleri verecek olan gerçek ve tüzel kişilerin izin, çalışma, denetim, ücretlendirme ile bakım hizmeti karşılığı yapılacak ödemelere ilişkin usul ve esaslar; kurumun koordinatörlüğünde, Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Özürlüler İdaresi Başkanlığı'nca müştereken çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Bakıma muhtaç özürlülere sunulacak bakım hizmetinin karşılığı olarak belirlenecek kişi başına aylık bakım ücreti tutarı, iki aylık net asgari ücretten fazla olamaz" dendiği halde kanundan sonra çıkan yönetmelik yukarıdaki ibareye uymamaktadır.
    Buna göre, özürlünün kendisinin ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin aylık ortalama gelirlerinin kişi başı tutarı, asgari ücretin net tutarının üçte ikisinden (2/3) az olduğu takdirde bakım ücreti ödenecektir.

    YÖNETMELİK TÜM AİLEYE BAKIYOR

    Yasaya rağmen "Bakıma Muhtaç Özürlülerin Tespiti ve Bakım Hizmeti Esaslarının Belirlenmesine İlişkin Yönetmelik" hazırlanırken ne gerekçe ne de yasa maddesi dikkate alınmıştır. Yönetmelikte, kendisine bile bakamayacak durumda olan özürlü, sağlam vatandaştan bile fazla olarak eşine, çocuklarına, ana ve babasına, çocuklarının eşlerine, evli olmayan torunlarına, ana ve babasının ana ve babasına, evli olmayan kardeşlerine, eşinin ana ve babasına, eşinin evli olmayan kardeşlerine, tabiri caizse yedi sülalesine bakmakla yükümlü tutulmuştur. Özürlüye vicdanen bakanlar, sanki bakıma muhtaç özürlünün bakmak zorunda olduğu kişiler gibi sayılmıştır. Yani kendisi bakıma muhtaç kişinin sırtına, bütün akrabalarına bakma zorunluluğu yüklenmiştir. Daha az sayıda özürlüye bakım ücreti ödemek için böyle bir yol bulunmuştur. Fakat sorun şudur ki, eş ve çocuklar dışında hiç kimse, özürlünün anne babası dahil, 18 yaşını doldurmuş bir özürlüye bakmak zorunda değildir.

  13. #12
    Üye
    Gerçek Adı
    Melek
    Üyelik Tarihi
    18.07-2010
    Son Giriş
    15.07-2014
    Saat
    19:31
    Yaşadığı Yer
    Özel mesajla soru sormayın lütfen. Özel mesajlara cevap vermiyorum, forumdan yazın.
    Mesaj
    6.362
    Blog Mesajları
    22
    Twitter Hesabım

    Kalem

    Tahsin Bey, başka bir Kanun'dan örnekl anlatayım en iyisi.

    5510 sayılı yasa demiş ki:
    10) (Değişik: 17/4/2008-5754/1 md.) Bakmakla yükümlü olduğu kişi: Bu Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin (1) ve (2) numaralı alt bentlerinin dışında kalan genel sağlık sigortalısının, sigortalı sayılmayan veya isteğe bağlı sigortalı olmayan, kendi sigortalılığı nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış olan;

    a) Eşini,
    b) 18 yaşını, lise ve dengi öğrenim veya 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununda belirtilen aday çıraklık ve çıraklık eğitimi ile işletmelerde meslekî eğitim görmesi halinde 20 yaşını, yüksek öğrenim görmesi halinde 25 yaşını doldurmamış ve evli olmayan çocukları ile yaşına bakılmaksızın bu Kanuna göre malûl olduğu tespit edilen evli olmayan çocuklarını,
    c) Geçiminin sigortalı tarafından sağlandığı Kurumca belirlenen kriterlere göre tespit edilen ana ve babasını,
    "a" ve "b" fıkralarındaki kişiler Türk Medeni Kanunu'na göre bakmakla yükümlü kişilerdir yani oradaki yorumla bakım borcu olunan kişilerdir, eşler hakkındaki bakım borcuna ait esaslar ayrıca belirtilmiştir zaten. TMK'na göre "B" fıkrasında belirtilen 18 yaşını aşmış malul durumda olup da evli olmayan çocuklara anne baba bakmakla yükümlü değildir.Anne babanın okumuyorsa 18 yaşını aşmış çocuklara bakım borcu yoktur yani.
    Ayrıca "c" fıkrasında belirtilen anne baba da bakmakla yükümlü olunan birey değildir.
    Türk Medeni Kanunu 364. maddeye göre anne-baba ve 18 yaşını aşmış okumayan çocuklar evli olsun olmasın nafaka yükümlüsü bireylerdir.
    Fakat yukarıda örnek verdiğim Kanun bu maddelerle "bakmakla yükümlü olunan birey"e bir tanım gtirmiş kapsamını gnişletmiştir. Yoksa biz biliyoruz ki bu bahsettiğim bireyler bakmakla yükümlü olunan kişiler değildir.
    Sağlık güvencesinden yararlanmak isteyen biri eğer malul ve evli değilse sağlık güvencesini bu şekilde alabilior. Bu Kanun ytkisini bu şkilde kullanmış ve bu Kanun'un tamamında bakmakla yükümlü olunan bireylerden bu tanımın anlaşılmasını istemiş.

    Başka bir örnek vrelim. 2022 sayılı yasa da "bakmakla yükümlü olunan birey"den Türk Medeni Kanunu 364. maddenin anlaşılması grektiğini vurgulamış ve Türk Medeni Kanunu 364. maddeye atıfta bulunmuş.
    Yönetmelikte bakmakla yükümlü olunan birey de bu tanıma gore rahatlıkla anlaşılıyor. Ama bakmakla yükümlü olunan birey tanımına bu yasa da nafaka yükümlülerini de dahil etmiş mesela.
    Bu şekilde "bakmakla yükümlü olunan birey tanımının kapsamının gnişletilip daraltılması ilgili kurumlarca uygulamalara yönelik olarak değişik tanımlanabilior yani.
    Bunlardan anlıyoruz ki Kanunlar bir tanımın kapsamını daraltabilior genişleteblior. Ama bu demek değildir ki 5510 sayılı yasa bakmakla yükümlü olunan bireyin kapsamını o şekilde genişletmiş diye bakmakla yukumlu olunan tanımın hukuki anlamı değişiyor. Asla değişmior. Sadce uygulamalara yönelik olarak yetkisi sadece o yasada sınırlı tanımlar bunlar. Siz gidip de 5510 sayılı yasada bakmakla yükümlü birey bu şekilde yorumlanmış o halde başka yasada da bunu kullanırız diyemiyorsunuz.
    Bahsettiğimiz 2828 sayılı Kanun ise bakmakla yükümlü olunan birey konusunda tanım getirmemiş. kapsamı hakkında bilgi vermemiş. O yuzden bahsettiğiniz yazıdaki "bakmakla yükümlü olunan birey" tanımı Türk Medeni Kanunu'na ait. Fakat bu yasa Türk Medeni Kanunu'na atıfta bulunmadığı için, nasıl anlaşılmasıyla ilgili yorumu ilgili yönetmeliğe bıraktıgı için bu konudaki uygulamaya "yasal değildir" deme hakkımız olmuyor.
    Çunku buradaki "bakmakla yükümlü olunan birey" tanımı bakım borcuna atıfta bulundugunu da soylemiyor. Böyle bir ibare olsa hmen TMK ile karşı çıkılır.
    Buradaki "bakmakla yükümlü olunan birey" tanımı gelir hesabı yapmak için bir yöntem olarak kullanılmış çünkü.
    Birisi geçip de bu yönteme bakarak sakat kişinin bakmakla yükümlü oldugu kişilrden "bakım borcu"nu anlayıp, "annesi, babası dedesi torunu bakmakla yükümlü olduğu bireylerdir" diye bu yasanın kullanım amacı dışında bir yorum yapamaz mesela bu yasaya göre bakıp da.
    Akrabalık bagından kaynaklanan bakım borcuna ait genel yorum TMK'na aittir çünkü.
    Gidip de "madem ben bu yasaya göre kardeşime bakmakla yükümlüyüm o halde kardeşim benim sağlık güvencemden yararlansın" diye bir çıkış yapılamıor bu yuzden mesela.


  14. #13

    hasan tahsin

    Melek hanım merhaba, bu yazıyı maliye başmüfettişi yazıyor ve bu konu onların uzmanlık alanıdır. Bakıma muhtaç kişilerin bakacağı kişiler bellidir ve bunlar engelli bireyin kendisi, eşi ve çocuklarıdır. Sizin verdiğiniz örnekteki engelli maaşı ile ilgili 2022 yönetmeliğinde nafaka yükümlüsü yakınlarından sağladığı yada sağlayacağı gelir ibaresi bulunduğu için orada diğer akrabaların gelirlerini de dikkate alır diyor.

  15. #14
    Üye
    Gerçek Adı
    Melek
    Üyelik Tarihi
    18.07-2010
    Son Giriş
    15.07-2014
    Saat
    19:31
    Yaşadığı Yer
    Özel mesajla soru sormayın lütfen. Özel mesajlara cevap vermiyorum, forumdan yazın.
    Mesaj
    6.362
    Blog Mesajları
    22
    Twitter Hesabım

    Kalem

    Tahsin Bey, 2022 ile ilgili nafaka yükümlülerinin "bakmakla yükümlü birey" tanımına girdiğini yukarda yazmışım zaten. Çünkü 364. madde zaten nafaka yükümlüleri ile ilgili bir madde. Bakım borcu da dâhil. Burada sorun yok.
    Ben bu örneği “bakmakla yükümlü birey” tanımından sadece bakım borcu bulunanların kastedilmediğini anlatmak için verdim. TMK'na göre bakım borcu, şartları tutan çocukları ve anne babayı bir de eşleri kapsıyor. Yani erişkin olmayan çocuklara okuyorsa 25 yaşına kadar anne babalar bakmakla yükümlü. Bir de TMK esaslarına göre belirlenen usullerde eşler birbirine bakmakla yükümlü. Burada anlaşıyoruz.
    Bahsettiğimiz evde bakım hizmetleriyle ilgili Kanun'da sadece "bakmakla yükümlü birey" bahsediliyor. Bu tanımdan ne anlaşılması gerektiğini ilgili Kanun'da belirten bir ibare var mı?
    Hayır, yok. Çünkü aynı Kanun, madde 7'de bu madde uyarınca ilgili usul ve yöntemlerin Yönetmelikle belirlenmesini kararlaştırılmış. Yönetmelik peki "bakmakla yükümlü birey"i tanımlamış mı? Evet, tanımlamış. Şimdi o bahsettiğiniz uzman kişi Yönetmelikte belirlenen bu tanımı 2828 sayılı Kanun'un hangi maddesine göre reddedecek? Kanunda ne anlaşılması gerektiği anlaşılan apaçık bir tanım ve bu tanımın anlaşılmasını sağlayacak başka bir Kanun maddesine bir atıfta bulunma ya da ibare yok ki.
    Sizin bahsettiğiniz bakım borcu ile ilgili hüküm Türk Medeni Kanunu'na ait. Uzman kişi gidecek “bu yönetmelikte belirlenen bakmakla yükümlü birey tanımı TMK'na aykırıdır” diyecek ve hukuk savaşı verecek. Öbür türlüsü Biliyoruz ki kanunlar kapsamını ve bu kapsam dâhilinde tanımları ne anlaşılmaıs gerektiğiyle ilgili olarak açıklıyor. Ama bazı kanunlar da ayrıntıları yönetmeliğe bırakıyor. Tabiî ki Kanuna aykırı olmamak kaydıyla. Bu bahsettiğimiz yönetmelikte yapılan da bu. 2828 Sayılı Kanun ek 7. madde gereğince bu ilgili yönetmelik hazırlanmış, uygulamalara yönelik olarak” bakmakla yükümlü birey”den ne anlaşılması gerektiğini yorumlamış. Bu yorumdan ne anlaşılması gerektiğini yani kimlerin bakmakla yükümlü birey sayılacağını tek tek belirtmiş. Bu tanım TMK'nda bahsedilen bakım borcundan çok ayrı bir yorum. Tamamen gelir hesabını düzenlemek için bu şekilde yorumlanmış uygulamaya yönelik bir yorum. Bu usulün (Yönetmelikteki usulün) yanlış doğruluğunu tartışmıyorum. Çünkü artıları olduğu kadar eksileri de çok. Bir engelli geliri yüksek olduğundan dolayı evde bakım hizmeti alamayacakken, evdeki kişi sayısı fazla olduğundan dolayı alabiliyor mesela çoğu örnekte. Ama bir engellinin geliri azken evde başka kimse olamadığından dolayı alamıyor mesela. Ya da engelli bireyle birlikte diğer kişilerin geliri olduğunda da aynı olumsuzluğu görüyoruz. Yani var olan bu usul ve yöntem konusunda tartışılacak çok şey var elbette. Ama bu tartışmanın çıkış noktası "bakmakla yükümlü birey " tanımı olmamalı bence.
    Çünkü tek başına yaşayan bir engeli arkadaş geçen sordu bu konuda forumda. Çalışıyor tekerlekli sandalyede ve tek başına yaşıyor. Evet, bakmakla yükümlü kimsesi yok ama geliri bunda da bu yönteme göre direkt hesaba katılıyor ve sınırı aştığından alamıyor.
    Bence evde bakım hizmeti hak sahipliğinde bazı özel düzenlemeler getirilmeli. Mesela tek yaşayan bakıma muhtaç bir engelli evinde tek yaşıyorsa sadece gelirine bakılıp “363 TL'yi aşıyor” diye reddedilmemeli. Türkiye ortalama yaşam standartları düşünülerek isterse 2 milyar alsın (engellendiği alanlar da yani dezavantajlı olduğu şartlar da düşünülerek) evde bakım hizmeti hakkı verilmeli. Çünkü bu Bireyin şehre çıkması, alışverişini yapabilmesi, sosyal kültürel hizmetlerden yararlanması, gezmesi, arabaya binmesi her şekilde büyük para gerektiriyor. Ve bence tek yaşayan engelliler söz konusu olduğunda bu asgari 363 sınırı(güncel miktarı verdim) kalkmalı.
    Bu sadece bir örnek.
    Sadece 363 liraya bakarak evde bakım hizmetini öngörmek yerine direkt engellinin yaşam standartlarının iyileştirilmesi hedeflenerek özel düzenlemeler yapılmalı,sorulara çözümler üretecek düzenlemeler eklenmeli. Bence ancak bu şekilde aşabiliriz. Ama diyeceğim şu ki “bakmakla yükümlü birey” tanımıyla ilgili bir sorgulamadan genel bir menfaat elde edemeyiz. Bunda da sadece engellinin gelirine bakılsa o bile zarar, görüldüğü gibi başka yerde.
    Örnekleri çoğaltabilirim. tekerlekli sandalyede yaşayan bir bayan çalışıyorsa ve çocuğu varsa ayrı eve geçip tek başına yaşamaya karar verse eşinden boşanmışsa (genelde maşallah erkekler sakat eşlerini boşayıveriyorlar çünkü) aldığı gelirden dolayı bir çocuğu bile olsa yararlanamıyor mesela.
    Ya da sadece annesiyle yaşayanlar var. Emekli bir engelli birey, annesi de (annesine bakım borcu olmamsına ragmen) katılınca yararlanabilior. Ya da dışarıdan bakıcı ayarlanınca. Ya da tam aksi oluyor. Anne babasının geliri oluyor, kendisinin geliri yoksa bile yararlanamıyor.
    Halen sorguluyorum kısacası. Forumda sorulara baktıkça bu yönetmeliğin yetersizliğine şahidiz!
    Bir öğretmen ailesi özürlü çocuğundan dolayı evde bakım hizmeti alamıyor mesela. Gelir hesabına sadece anne baba dâhil düşünün. Ama İstanbul gibi bir yerde bakıma muhtaç bir çocuk, bir öğretmen maaşı, eve çocuktan dolayı kapanan bir anne… Napacağız şimdi biz?
    Düşünüp her ayrıntıyı masaya yatırmaktan başka şansımız yok. Genel usul ve yöntemler yanında bir de engellinin yaşam koşullarını ön plana alan özel düzenlemeler şart.
    Ayrıca:Evde Bakım Hizmeti ve Bağımsız Yaşam [Tartışma]

  16. #15

    hasan tahsin

    İMC Medikal: Akülü Sandalyeler, Manuel Sandalyeler, Akülü Engelli Araçları, Ayağa Kaldıran Sandalyeler, Walker ve Yürüteçler, Koltuk Değneği ve Bastonlar, Klozet Oturakları, Yedek Parça ve Aksesuarlar
    OttoBock
    Meyra Türkiye: Tekerlekli sandalye vb. tüm ürünler Almanya satış fiyatı ile Türkiye'de.
    bu konuda ilgili kanun sadece 2828 sayılı skçek kanunudur, sizin bahsettiklerinizin bakım ücreti ile bir alakası yoktur.


 
+ Konuya Cevap Yaz
Sayfa 1 / 3 1 2 3 SonSon

Mesaj Gönderim Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamazsınız
  • Mesajlarınıza dosya ekleyemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
  • BB Kod kullanımınıza Açık
  • Efektler kullanımınıza Açık
  • [IMG] kodu kullanımınıza Açık
  • HTML kodları kullanımınıza Kapalı
  • Trackbacks kullanımınıza Açık
  • Pingbacks kullanımınıza Açık
  • Refbacks kullanımınıza Açık
 
www.tekerleklisandalye.biz | www.akulusandalye.org | alisveris.engelliler.biz: Tekerlekli Sandalye, Akülü Sandalye