1-4 Aralık 2016 tarihinde Engelsiz Yaşam Fuarı
  • MEB, Otistik Çocuklara Din Dersi Konulmasıyla İlgili Eleştirileri Yanıtladı: "Ezberleri çok kuvvetli"

    Otizmli çocukların eğitim merkezlerinde uygulanmak üzere hazırlanan yeni ders çizelgelerine bir saatlik zorunlu din dersi konulmasının ardından başlayan tartışmalara, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu'ndan yanıt gecikmedi. Kurul sözcüsü Şefik Elibol, bir özel eğitim merkezini ziyareti sırasında yaptığı açıklamalarda otizmin aslında biraz da manevi boşluktan kaynaklandığının üzerinde dururken, verilmesi planlanan din dersleri ile otizmli çocukların günlük hayata entegrasyonunda büyük aşama kaydedeceklerini belirtti.
    "İntegrali çözen, dinini de gayet güzel anlar", "Çocuklar zehir gibi", " Yeri geliyor bilmem kaç kutu kibriti 2 saniyede sayıyor, işlerine gelince çatır çatır kafadan üç katlı integral çözüyor bu çocuklar. Doğru bir yaklaşımla tarihini de, dinini de gayet güzel öğrenir."

    ZAYTUNG - dürüst tarafsız ahlaksız haberin adresi bildirdi.
    _______________
    "İntegrali çözen, dinini de gayet güzel anlar"
    Ankara, Çankaya'daki bir özel eğitim merkezini ziyaret eden ve buradaki çocuklara çeşitli hediyeler veren Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Sözcüsü Şefik Elibol, burada otizmli çocuklara zorunlu din dersi verilmesi ile ilgili getirilen eleştirileri de yanıtladı.
    "Otistik çocukların din kadar komplike soyut konuları algılamaları mümkün değil" iddialarını sert bir dille yalanlayan Elibol, "Kimse 'Bunların kafası soyut konulara basmaz' gibi komik savlarla karşımıza çıkmasın. Yeri geliyor bilmem kaç kutu kibriti 2 saniyede sayıyor, işlerine gelince çatır çatır kafadan üç katlı integral çözüyor bu çocuklar. Doğru bir yaklaşımla tarihini de, dinini de gayet güzel öğrenir." sözleriyle, bakanlık olarak otizmli çocuklara sonuna kadar güvendiklerini ifade etti.

    "Çocuklar zehir gibi"
    Kucağına aldığı otizmli bir çocuğu örnek vererek açıklamalarına devam eden Elibol, "Görüyorsunuz işte. Bu yavrularımız bugüne kadar... bir saniye evladım... Bugüne kadar... Yani işte, aslında her şey ortada. Din eğitimi verilmeyince ne yazık ki tek bildikleri, ısırmak, tükürmek, tırmalamak. Çocuk geçiyor çamaşır makinesini karşısına, saatlerce onun dönmesini izliyor. Niye? Manevi boşluktan biraz da tabii. Halbuki zehir gibi kafaları var... Hocam şu çocuğu alır mısınız? Galiba üzerime... evet..." dedi ve ekledi:

    "Soyutmuş, somutmuş, dini anlamaları zormuş falan hikaye. Bi iki tane Arapça cümle var, onları ezberleyince oluyor zaten bu iş. Biz de çok anladığımızdan değil yani. Din dediğiniz zaten biraz kalb ve biraz da Arapça sözcük ezberleme kabiliyetiyle ilgilidir. E malum, bu evlatlarımızın kalbi temiz maşallah. 'Yağmur Adam' filminde de gördük, muazzam bir ezber kabiliyetleri de var. Aynı sözcükleri ve hareketleri saatlerce hiç usanmadan tekrar edebilme yetenekleri de, dini vecibelerini yerine getirme konusunda ne kadar meyilli olacaklarını ispatlıyor. Bakanlık olarak çok fazla zorluk yaşayacaklarına inanmıyoruz açıkçası. Ha diyelim yaşadılar, orada da öğrenci suçu biraz kendinde arayacak artık..."

    Eleştiriler maksatlı
    Haftada 1 saat beden, 1 saat din dersi ile ilgili olarak yapılan eleştirileri ise maksatlı bulduğunu kaydeden Elibol, "Bir defa namazdan daha güzel bir spor olabilir mi? Vücuttaki bütün kasları çalıştırıyor neredeyse. Ayrıca 2 saat beden varken ben bizzat gittim yerinde tetkik ettim; koşarken kafasını gözünü yaran, dengesini kaybeden çocuk sayısına inanamazsınız. Bir tanesini hiç üşenmeden seyrettim, tam 2 saat boyunca bir duvarın dibinde oturmuş sallanıyordu yavrum. Ha biz demiyoruz ki bu çocuk sallanmasın. Madem onun da öyle bir tabiatı var, sallansın. Sallansın ama, sallanırken bir yandan iki hu çekse, üç zikir getirse; bunun kime ne zararı olabilir?" diyerek, sitemde bulundu.

    Ayrımcılığa sert tepki
    Açıklamalarının sonuna gelirken, oldukça duygulandığı ve gözlerinin dolduğu gözlenen Talim Terbiye Kurulu Sözcüsü Şefik Elibol, açıklamalarını şu sözlerle noktaladı:
    "Kimsenin bu çocukların inancını doyasıya yaşama hakkını engellemesine müsaade etmeyiz. Bu yavrularımızın kalbinde Allah aşkı, aklında Hakk'ın yolu olup olmadığını biliyor musunuz? Sordunuz mu? Sırf doğru düzgün derdini anlatamıyor diye hiçbir çocuğumuza bu şekilde baskı uygulanmasını doğru bulmuyoruz. Şunu dost, düşman herkes bilsin: Böylesi bir ayrımcılığa hiçbir şekilde tolerans göstermedik ve de göstermeyeceğiz..."
    _________________

    Not: Zaytung, tamamen uydurma haberler yapan muhteşem bir sitedir
    Yorum 17 Yorum
    1. OturanBoğa Avatarı
      OturanBoğa -
      ZAYTUNG'dan bir bomba haber daha! "Madem onun da öyle bir tabiatı var, sallansın. Sallansın ama, sallanırken bir yandan iki hu çekse, üç zikir getirse; bunun kime ne zararı olabilir?" diyerek enfes bir değerlendirme yapmışlar. Üstüne söyleyecek söz yok!
    1. H.P Avatarı
      H.P -
      Az daha inanacaktım
    1. OturanBoğa Avatarı
      OturanBoğa -
      Yalnız, bu habere esin olan haber gerçek. Yani MEB'in otistik çocukların özel eğitimine din dersi eklediği gerçek: Otistik çocuklara din dersi geldi - Milliyet.com.tr

      Bir başka deyişle, aslında ZAYTUN'un haberi de gerçek!
    1. umut Avatarı
      umut -
      Yeminle; 100 rekat nizami bir şekilde namaz kılar öğretildiğinde benim çocuk, bundan şüphem yok!Hatta abartmıyorum; 1 ay içinde Kuran-ı Kerimi komple ezberleyebilir de,lakin o 'inancı' oğlumun içine nasıl işleyecekler merak etmiyor da değilim..Yine,her zamanki gibi boş işlerle uğraşıyoruz!!
    1. erenci Avatarı
      erenci -
      umut;

      din dersinin neresi boş otostik birinin dindersi almasını neden küçümsüyorsunuz din gibi hassas konuyla dalga geçmekte neoluyor
    1. remzi71 Avatarı
      remzi71 -
      umut o çocuk bir ayda ögrenebilir. saygı duyarım ona ama sen 30 -40 yılda ögrenememişsin. bence önce bunu düşün . demekki o çocuk senden 30 kat daha zeki...
    1. MeTePe Avatarı
      MeTePe -
      Kırmızıyla beyazın, büyükle küçüğün arasındaki farkı algılamakta güçlük çeken çocuklara yüceliği, büyüklüğü öğretmeye kalkarsanız büyük gördüğü şeylerin olduğundan farklı olduğunu zanneder. Dağa veya yüksek bir binaya bakıp "Allah bu mu?" diye sorar.

      Bazı arkadaşlarımızın yorumlarına ne yazık ki katılmıyorum. Engelli çocuklara soyut kavramları öğretmek çok zordur.. kaldı ki MEB'in mevzuat dersiyle bunun anlatılması neredeyse imkansızdır. 2+2 yi anlatamadığınız çocuğa cennet, cehennem gibi şeyleri hiç anlatamazsınız.

      Umut arkadaşın anlatmaya çalıştığı da bu sanıyorum.. Otistik bir çocuk diğerlerinden daha hızlı şekilde kuranı okuyup hatmedebilir.. ama içinde anlatılanın ne olduğunu algılayamaz. Daha doğrusu onun algısı bizim düşünebileceğimizden çok farklıdır.
    1. iremsu Avatarı
      iremsu -
      ...siyasetin sınırı yok!
    1. umut Avatarı
      umut -
      Amerika’dan gelen ablamın çocuklarını Türkiye’de eğitimlerini devam ettirmeleri için bu hafta içi, Adana Milli Eğitim Müdürlüğüne denklik belgesi almaya gittim.Hazır gitmişken orada ki memurlarla yaptığımız bir sohbet esnasında; ‘otistik çocuklara zorunlu din dersi gerçekten uygulanacak mı?Ki, kendilerini bile ifade ederken zorlanan bu çocuklara soyut kavramları nasıl bir eğitim vererek öğreteceksiniz?Hadi onu bırakın,’otizm hakkında hiçbir bilgisi-uzmanlığı olmayan birine çocuklarımızı nasıl teslim edeceğiz? ’diye soru yönelttim.İlgili memurların hemen hemen hepsi de sanki ağız birliği yapmışlar gibi bu uygulamanın sadece kağıt üzerinde kalacağını söylediler.Umarım öyledir!Çünkü:bu uygulama ‘kaş yaparken göz çıkartacak cinsten!’Nedenini kısacası kendi çocuğumdan örnek vererek şöyle açıklayayım;Çocuğumun gündelik hayatında gördüğü,duyduğu bazı kelimelere takıntıları vardır.Bir ara, ‘öyle bir geçer zaman ki’ dizisinin yazısını tv de okumuş ve bana, ‘baba zaman ne demek?’diye sordu.Saatlerden,aylardan,yıllardan konuya girip dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.Olmadı tabi, anlamadı..Nedeni:’zaman’ soyut bir kavram olmasıdır..Ama, bir duvar saatinde ki roma rakamlarından yola çıkarak, üstelik 5 yaşında olmasına rağmen, gogıl dan araştırıp tüm roma rakamlarını 3 saat içinde hepsini ezberleyen bir çocuk bu!500 sayfalık bir kitabı okur ezberleyebilir ama kitapta anlatılmak istenen kısaca nedir,anlat bize diye sorulduğunda hiçbir şey anlatamaz..Ezberleri bir çoğunuzu şaşırtır..Binlerce kez başkalarının yanında soyunup giyinmesinin ayıp olduğunu anlatırsınız ‘tamam’ der ama o yine herkesin bulunduğu bir yerde soyunabilir.Siz bu çocuklara istediğiniz kadar uğraşın soyut olan, gözle görülmeyen,elle tutulmayan hiçbir şeyi öğretemezsiniz.Ki ben öğretirim diyen kişinin de akıl sağlığından endişe duyarım…

      Bakın bu çocuklara nasıl namaz kılınır öğretebilirsiniz,abdestlerini de dört dörtlük alırlar..Ama ‘gaz çıkartırsan abdestin bozulur derseniz’(ki doğrusu o’dur) her gaz çıkarttığında tekrar tekrar abdest alacak kadar nizamidirler..Yani anlayacağınız, ortalama bir insan günde 20 kez gaz çıkarıyorsa bu çocuklar günde 20 kez abdest almaya yönelecekler buda bir insanın 2 saatini abdeste ayırmasıdır..İzin vermezseniz şayet,eğer ki abdest almayı da benimsemişse, izin vermediğiniz için öfke nöbeti geçirmesine neden olabilirsiniz…Gaz yapıcı yiyecekleri yedikleri zamanı düşünmek bile istemiyorum!O zaman bu çocukların tüm sosyal hayatlarını bitirirsiniz(malumunuz banyo da bütün gün abdest almakla meşguldür kendileri)

      erenci;

      Maşallah erenci!Din dersine girip, Türkçe dersinden kaytardığınız yazım şeklinizden hemen anlaşılıyor..Ne büyük harf,ne noktalama,ne de araya bir virgül yerleştirmeden,(üstelik anlatılanı da anlamadan) bodoslama dalmışsınız konuya..

      remzi71;

      1.Benim çocuk(yaşını söylememiştim bile)
      2.30-40 derken(henüz 35' indeyim)

      Elinizde ki verilere göre; çocuğumun benden 30 kat daha zeki olduğunu anlamak, sizin için zor olmamıştır!Bu işlemi yaparken hangi formülü kullandığınızı inanın bana merak dahi etmiyorum.ZAYTUNG yetkilileri kaçırmaz senin gibi dürüst,tarafsız,ahlaksız yazan elemanları, bir an önce fark edilmen dileklerimle
    1. efe09 Avatarı
      efe09 -
      sevgili umut...sonuna kadar haklısın..destekliyorum seni.sanırım arkadaşlar pek çok dersi kaytarmışlar zamanında.ki anlayış karmaşasının tam ortasındalar.her zaman elmalarla armutları aynı kefeye koyan bu zihniyetin bir an önce silkelenip kendilerine gelmelerini diliyorum..Allah yar ve yardımcımız olsun ve bu zihniyetten bizi ve meleklerimizi korusun..
    1. CEREN Avatarı
      CEREN -
      Okullarda gördüğümüz din eğitimi zaten en basite indirgenmiş şekilde bize sunulmakta ,
      Tabiki eğitimciler onların seviyelerine uygun , onların anlayacakları dilden eğitim programı uygulayacaklardır.
      Kalkıpta yüce islam tasavvufunu ,derin islam tarihini öğretecek değiller ya abartmaya gerek yok ..

      Bir kaç küçük ilahinin ,bir kaç basit duanın neresi kötü ??
    1. also Avatarı
      also -
      ceren hanıma katılıyorum bir eğitimci olarak. sonuçta engelli bireyin manen de desteklenmesi moral motivasyonu açısından çok önemli bir durum.
    1. Fuzulim Avatarı
      Fuzulim -
      Okumadım ama bende ceren hanıma katılıyorum. Her yazdığı doğru. Buda mutlaka doğrudur.


      Şaka şaka. Okudum tabiki. Evet. ceren hanımla aynı fikirdeyim.
    1. Lâ Tahzen Avatarı
      Lâ Tahzen -
      Bu konuyu denenmeden bilemeyiz ama ben zararı olacağını düşünmüyorum otistiklere.Bir otistik çocuğun Kur'anı kerimi hatmettiğini hatta ezberlediğini düşünsenize...Bu durum onun ruhuna şifa verecektir.Hadis-i şeriflerde de buyuruluyor ki:
      (Kur’an-ı kerimden şifa beklemeyen, şifaya kavuşamaz.) [İbni Mace]

      velhasıl,kur'anı okurken bizlerde genel itibariyle okuduğumuz kelimeleri anlamıyoruz bunun içinde tefsirlerden faydalanıyoruz.ancak insana nasıl feyz verdiğini okuyanlar bilirler.tabi bu yazdıklarım inanlar için geçerli.inanç meselesidir.Katılırsınız yada katılmazsınız.
      KUR'AN OKUYUNUZ ŞİFA BULURSUNUZ.
    1. Avatar Avatarı
      Avatar -
      umut;

      Sonuna Kadar Haklısın Abi
    1. Nafe Avatarı
      Nafe -
      Bu konu fazla abartilmis,ayrica dalga kecilecek bi konu da deyil,istemeyen cocugunu din dersine birakmaz,ama bende bir iki dua ezberlemenin bi zarari olacagini sanmiyorum
    1. Pejmurde Avatarı
      Pejmurde -
      Çocuklarıma Zorunlu İnkılap Tarihi dersi verilmesine karşıyım.
      Envai çeşit uydurma, efsane ve tek adam hurafeciliğinin çocuğumun algı dünyasında meydana getireceği yozlaşmayı engellemek istiyorum.
      Bir çocuğa üfürükçülerden, türbe medetçilerinden din adına uydurulan şeylerden kaçınılması gerektiğini anlatırken kalkıp en modern hurafeciliğin, 10 Kasımda ölmüş ruhlar için saygı duruşu yaparak modern ruhçuluğu matıksal bir zemine oturtmasını bekleyemem. Peygamberi eleştirenlerin neden "tek adam"ın fotoğrafına eleştriyi bile en dindarlara taş çıkarırcasına şevk ve iştiyakla - üstelik bilimsellik vurgusu gibi absürt dayanaklarla- hazmedemeyip bastırdığını anlayabilmiş değilim. Köhnemiş beyinlerin, iğdiş edilmiş vicdanların üretildiği resmi okullardaki Soyut İnkılap Tarihi derslerinin zorunluluktan çıkartılmasını istiyorum.

      Pekala Zorunlu Matematik dersi bile eleştrilebilir. Yeter ki zorunlu kılınmış bir dersi eleştirirken diğer derslerin zorunsuzluğunu varsaydıran dar ve şartlı bakışı görme zorunluluğu duyalım.