1-4 Aralık 2016 tarihinde Engelsiz Yaşam Fuarı
View RSS Feed

arastırmacı

Engelli Turizm-Havalimanında almanız gereken hizmetler hakkında

Değer Biç
Merhaba Dostlar;

Bu blogda size dilim döndüğünce hava limanında "Öncelikli" yolcular yani sizler hakkında bildiklerimi anlatacağım. Öncelikle hava limanına gelmeden önce bilet almaktan başlayalım, şunu belirtmek isterim ki mağdur olmamanız açısından ister kendiniz hava yolu şirketlerinin sayfasından isterseniz bir acente aracılığı ile bilet satın almış olun mutlaka ama mutlaka engel durumunuzu rezervasyon sırasında bildirmeniz sizin yaranıza olacaktır. Her hava yolu için değişmekle birlikte hava yolu belirli sayıda öncelikli yolculara hizmet verir bu genel olarak bir uçaktaki yolcuların üçte biri şekilde hesaplanabilir yani bir uçakta bütün yolcular öncelikli yolculardan oluşması gibi bir şey söz konusu değildir. Özellikle gurup olarak yapılan seyahatlerde mutlaka ama mutlaka rezervasyon sırasında engel durumunuzu belirtmeniz sizin yararınıza olacaktır buna ek olarak hava yolu şirketinin sitesinde engelli yolculara özel indirimler olabilir tam olarak emin değilim ama büyük ihtimalle Atlasjette ve TürkHavayollarında böyle indirimler olabiliyor.

Biletimizi aldık şimdi ne yapacağız. Bugün hemen hemen bütün hava yolları engelli yolcularına özel hizmetler vermektedir. Bu hizmetlerin büyük bir çoğunluğu asistanlık hizmetinden oluşsa da asistanlık hizmetinin yanı sıra hava limanın içerisinde tekerlikli sandalye kullanımı, özel koltuklar gibi bazı hizmetleri de mevcuttur. Şunu unutmayın ki siz bir baston dahi kullansanız uçak içerisinde yürüme zorluğu çekiyorsanız check-in sırasında önceliğiniz vardır yani Check-in yapan memurun yanına giderek durumunuzu izah ettiğinizde en fazla önündeki yolcudan sonra sizin check-in işlemlerinizi yapmak zorundadır. Örneğin hava limanına geldiniz uçağınızın check-in desklerinin önündesiniz ve önünüzde 50 belki 100 tane yolcu var. Bu yolcuları beklemeden sizin check-in işlemlerinizin bir an önce tamamlanmasını isteyebilirisiniz. Aksi belirtilmediği sürece öncelikli yolcular cam kenarında ve ön sıralardan oturmalıdırlar yani check-in yapan memur sizi orta ve ya koridor sırasında bir koltuğa check etmesi durumunda memura engel durumunuzdan dolayı cam kenarında oturmak istediğinizi belirtebilirsiniz. Check-in sırasında mutlaka özür durumunuzu memura belirtiniz yani uçak içerisinde yüreyemeceğinizi, uçak içerisinde yüreyebileceğiniz fakat merdiven çıkamayacağınızı ya da hiç hareket edemeceğiniz konusunda bu üç ihtimalden hangisi olduğunu belirtirseniz gitmek istediğiniz şehire vardığınızda da aynı hizmeti almış olursunuz.

Check-in sırasında önceliğiniz olduğu gibi boarding sırasında da engelli yolcuların her zaman önceliği vardır. Siz kapıların bulunduğu bölgede boarding başlamadan önce olursanız mutlaka size öncelik verilecektir. Size yukarıya kadar asistanlık hizmeti veren kişi sizi uçağınız içinde özür durumunuza göre koltuğunuza oturuncaya kadar da size hizmet edecektir. Öncelikli yolculardan öncelikle kaptanın daha sonra kabin amirinin ve kabin memurlarında bilgisi olacaktır.

Geldik yolcumuzun sonunaaaa, hiç bir problem olmadan hiç bir problem olmadan yolculuğunuzun sonuna geldiğinizi farz ederiyoruz (inşallah) maalesef ki check-in sırasında ve boarding sırasında önceliğimiz olmasına rağmen deboarding yani uçağımız gitmek istediğimiz şehre vardığında yolcular uçaktan inerken en son bizim uçaktan inmemiz gibi bir durum söz konusu uçaktan inen diğer yolcuların aceleciliği yüzünden öncelikli yolcuya tam olarak hizmet verilemiyor ve Allah göstermesin kazalara sebep olunabiliyor. Diğer yolcularda uçaktan indirildikten sonra geldiğimiz istasyondaki görevliler bindiğimiz istasyondaki verdiğimiz bilgilere istinaden bizi karşılıyorlar ve bagajlarımızı alacağımız yere getiriyorlar burada bazı çalışanların ihmalkarlığı (saygısızlığı da denilebilir) siz valizinizi alırken onlar gitmeye kalkıyorlar kesinlikle böyle bir şey yok siz valizini alınca kadar sizi beklemeli ve terminal çıkış kapısına kadar sizi götürmeleri gerekmektedir.

Bunlara ek olarak şunu da belirtmeliyim Sizin hizmet aldığınız şirketle yani sizin check-in işlemlerinizi yapan sizi uçağa kabul eden personelle, hava yolu firmasında çalışan personel farklı firmalardır yani hizmet veren firma Handling firmasıdır(Türkiye üç tane handling firması vardır bunlar Çelebi-Havaş ve TGS'dir). Hava yolu firması ise hava yoludur. Benim kendi fikrim handling firması ile karşılaştığınız her hangi bir problemde handling firması yetkilisi ile hiç muhattap olmayınız direkt olarak hava yolu yetkilisi ile muhattap olunuz çünkü siz havayolunun müşterisisinizdir ve "Müşteri daima haklıdır." Bir sonraki yazım kayıp eşya ve kırılan bozulan eşyalarla ilgili olacaktır. Esenlikle kalınız
Etiketler: tatil, ulaşım Etiket Ekle / Değiştir
Ana Sayfa Bölümleri
Bugünüme Dair

Yorum

  1. mayhan2515 Avatarı
    • |
    • (Bu Mesajın Linki)
    Eline sağlık ..ismini layık yazmışsın...
  2. arastırmacı Avatarı
    • |
    • (Bu Mesajın Linki)
    Teşekkür ederim
  3. Çapa63 Avatarı
    • |
    • (Bu Mesajın Linki)
    Arkadaşım bu paylaşımın için teşekkürler, çok güzel anlatmışsın, ve bu konuda bilgilendirdiğin için sağ ol.