Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

ÖTV indiriminde 1600 cc olan motor hacmi sınırlaması arttırılmalı...

Homeros

Yeni Üye
Üyelik
24 Nis 2012
Konular
1
Mesajlar
10
Reaksiyonlar
0
Pozitif ayrimcilik yaparak engelli kisilerin hayatlarini kolaylastirmak ve konforlarini artirmak icin verilmis olan OTV indiriminin sinirinin bukadar dusuk olmasi anlasilir gibi degil. Ortada vergisi yuzde 80 yada 130 olan bir arac, onu vergisini odemeden alacak olan bir engelli ve de vergisini odeyerek alacak engelsiz bir kisinin oldugu seneryoda tabiki devletin bir kaybi olurdu. Fakat herkeze yetecek kadar otomobil ithal edilebilecegine gore seneryo bu degil. Engelli kisiler gayet dogal olarak kendilerini daha guvende ve daha konforlu hissedecekleri araclar kulanmak istemekte gayet haklidir. Birileri birilerinin uzerine arabalar almis devlet de bunu motor hacmini kuculterek cozmus. Keske denetim sistemleri gelistirilerek bu sorunun onune gecilmis olsaydi ve 8, 10 sene onceki gibi bu indirimi gercek hak sahipleri hala kulanabiliyor olsaydi. Ailesinde birden fazla engelli olan insanlar var ve bu insanlar evet kocaman guvenli guclu ve teknolojik araclari hak ediyorlar hem de herkezden cok ama cok daha fazla!. Yurt disinda bir cok ulkede birakin belirli bir motor siniri icin uygulanan muhafiyetleri vatandaslar hayatlarini rahat sursunler diye faizi olmayan cok uzun sureli krediler veriyorlar. Sahsen ben bir sinirin kesinlikle olmamasi kanaatindeyim. Ancak illa da olmak zorundaysa bari benzinliler icin 2000 CC dizel motorlar icinde 3000 CC olsun dusuncesindeyim. Ama tabi ki suistimali kesinlikle engelleyecek duzenlemeler de tum engellileri madur etmeden yapilmali. Motor siniri yukseltilmeli derken gidilsin ve otobus, vinc, dozer falan alinabilsin demeye calismiyorum. Demeye calistigim uygulamanin binek araclarda, arazi araclarinda ve minibuslerde gecerli olmasi. Muhafiyetin 5 yilda bir olmasiysa hem teknolojiyi takib etmek icin hemde arac yenilerken maddi kayiba ugramamak icin cok uzun. Bu da 3 yil olmali diye dusunuyorum. Bunlarin hicbiri luks degil kesinlikle ihtiyactir. Araba icin odenen KDV soyle dursun kulanilan benzindeki vergiler bile muhafiyete girmeli. Otoparklardaki sinirlamalar ve muayene istasyonlarinda alinan ucretler, ogs gecisleri mevzu bahis dahi olmamali. Herkez birlik olup konuyu en guzel ve detayli bir mektup ile anlatabilir ve bunu ilgili makamlara ulastirabilir. Pozitif duygu ve fikirler eminim ki pozitif tepki ve cevaplar alacaktir.
Sosyal bir ulkede haklarin hakikaten hak gibi olmasi dilegiyle,
 
Çok istismarcı olurdu ancak söyle birşey yapabilirler araç alımında ötv dahil 75-100bintl sınır koyacaklar bu sınırdaki araçları almak serbest olucak 1.6motor sınırı çok gereksiz örnek vermek gerekirse ben leon alıcaktım 1.6 dizel otomatik 50bintl aynı leonun 2.0 dizel otomatik daha donanımlı modeli 60bintl ötv oranlarını düşünce ben 2.0 motorlu aracı daha ucuza almış oluyorum burda devletin bir zararı olmazken bizlere faydası oluyor.Çünkü 2.0 motor üzeri araçlarda vergi yüksek olduğu için bayilerde yüksek kar koyamıyor.
 
suistimal nasıl oluyor onu anlamıyorum.ha 1600 cc ha 2000 cc motor . ne farkeder? yapmak isteyen gider mercedesinn en lüks c180 kompressör modelini alır ( 1600 motor ) gene de yapar.na akla hizmetle motor sınırlaması getirmişler anlamak mümkün değil.hadi bari sınırlamayı dizellerde 2000 cc yap .dizel alıyım dersen doğru dürüst 1600 cc lik dizel araç yok.en kötüsü 2000 cc den başlıyor.bir yerlere toplu olarak mail atmak lazım...
 
Üst Alt