Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Hibrit Apego/B model akülü sandalye hakkındaki görüşleriniz..?

Durakoglu

Üye
Üyelik
28 Ocak 2009
Konular
31
Mesajlar
246
Reaksiyonlar
0
Arkadaşlar daha yeni getirdim eskiyi verdim bunu aldım.. ALLAHIM güzel günlerde kullanmayı nasip etsin inşaallah bu akülü araç hibritli yani arkasında benzinle çalışan motor var aküye herdaim elektrik veriyor ve akü bitecek korkusu yok istediğin kilometreyi (km) yap uzun bir yolamı gidecen çalıştır hibritini hem aküyü doldursun hemde sen istediğin yere git tabiki benzinle dünya ve türkiyede bir ilk konyada yapılıyor tamamen yerli üretim..bakalım memnun edecekmi bizi darısı olmayanlara inşaallah kimse 4 duvar arasına sıkışıp kalmasın..

Resim için aşağıdaki linki tıklayın...
http://i1114.photobucket.com/albums/k529/durakoglu42/EkranAlnts2.png


Toplam Ağırlık 66 Kg. (Akümülatörlü) + 15 Kg.
Taşıma Kapasitesi 125 Kg.
İleri Hız 8 Km./Saat
Tırmanma Açısı 12°
Fren Elektromagnet
En dar Dönüş Çapı 160 Cm.
Akümülatör Ağırılığı 30 Kg.
Akümülatör Adeti 2 Adet
Akümülatör Kapasitesi 40 Amp.Saat
Motor Gücü 420 W.
Akümülatör Dolum Süresi 10 Saat


Yapısal Özellikler
Ön Lastikler İç Lastikli; 3,00 x 4
Arka Lastikler İç Lastikli; 2,75 x 10 ( BT Model de 3,00 x 8 )
Şase Dikişsiz Çelik Boru
Rulmanlar Bakım Gerektirmeyen Kuru Tip
Joistik 360° Duyarlı, Hız Ayarlayıcı (Magnetik)
Hız Değişimi Max.Hız Sınırlama Potansiyometresi
Sağ - Sol Lamba
Park Lambaları
Ses Sinyal Klakson 1 adet


Ölçüsel Özellikler
En 63 cm.
Açıkken Yükseklik 90 cm.
Kapalı Yüksekliği 70 cm.
Uzunluk 70 cm.


Resim için aşağıdaki linki tıklayın...

http://i1114.photobucket.com/albums/k529/durakoglu42/EkranAlnts2.png
 
Benim anladığım kadarı ile burada:
- Motorlar klasik bir akülü sandalyedeki gibi 24V elektrik motorları, dolayısıyla 24V elektrik ile çalışıyorlar
- Motorlara ve kumanda tertibatına elektrik enerjisi sağlamak için klasik sandalyedeki gibi 2 adet 12V akü kullanılıyor
- Bu akülerin şarjı için standard akülü sandalyelerde 24V şarj cihazı kullanılırken, burada 24V elektrik enerjisi üreten ve benzin ile çalışan bir jeneratör kullanılıyor..
Yanlışım var ise ltf. bildirin, eğer öyle ise aşağıdaki soruları geri almak gerekebilir..
Yok eğer doğru ise, sorular:
- Jeneratörün ürettiği enerji ile aküler uygun şekilde şarj edilebiliyor mu, yoksa şarj işlemi tam olarak uygun şekilde yapılamadığından dolayı akülerden tam verim alınamıyor ve akülerin ömrü kısalıyor olabilir mi? 450-500TL 'lik akülerin 2 senede bir değiştirilebilmesi yerine 1 senede bir yenilenmesi gibi bir durum söz konusu olabilir mi?
- Benzin gibi parlayıcı bir maddenin, kıvılcım çıkarma riski olan akülü sandalye elektrik tesisatına bu kadar yakın bir mesafede bulunması risk oluşturmuyor mu? Not: Kısa süre önce harap olmuş bir şekilde tamir amacı ile elimize ulaştırılan Uzakdoğu ürünü bir akülü sandalyenin elektrik tesisatında SİGORTA BULUNMAMASI sonucu oluşan tutuşma ve alevler sonucu üzerindeki kullanıcının zorlukla kurtarılmış olduğu ailesi tarafından bize aktarıldı.
- Sürüş maliyeti ne kadar artıyor? Benzin kullanarak erim mesafesini arttırmak için standard sisteme göre para sarfiyatı ne kadar daha fazla artıyor? Örneğin klasik sistemde 100km için 10TL harcanıyorsa bu sistemde 100km için ne kadar harcanıyor?
Bu bilgiler verilir ise, bahsedilen uygulama bence daha iyi değerlendirilebilir..
Bunlar benim aklıma ilk etapta gelen soru işaretleri, belki ilave sorular ekleyenler de olur..
 
sertelsen;

Bildiğim kadarı ile jenarötör deyil Hibrit.. şöyleki klasik akülü sandalyelerde şarj durumundaiken araç çalışmaz.. ama bundaki kolaylık şu diyelimki uzun yol gideceksin (örnek 25 Km) dönüşte aracı şarj etme durumun yokise işte burda hibriti çalıştırdığında aküler hem doluyor hemde yoluna devam ediyorsun..bilmiyorum yanlışım varsa düzeltin akülü sandalyelerde kıvılcım çıkaracak risk nerede..? sonuçta 12+12 = 24 volt 12 voltluk bir akünün çıkartacağı kıvılcım çok risk gibi gelmiyor bana..ve akülerin termik sigortası var.. aracı kaldırım çıkarken veya yokuşta zorlama esnasında sigorta atarsa araç durursa akülerin konulduğu kutu üzerinde düğmesi var bastığında tekrar çalışır.. buda güzel bir kolaylık.. öyle çok benzin yaktığını sanmıyorum denemedim daha denediğimde paylaşırım hem olsa bile bu kimseye dokunmaz sonuçta 1600 motor deyil ya 50 Km de 5 tl yaksın ben razıyım kaldıki sürekli hibrit motorunu çalıştırmıyorsun akülerin yolda biterse ozaman çalıştırıyorsun..Hibritin aküleri doldurmasına gelince motor aküleri dolduracak güçte çalışıyor yani rolanta da çalışmıyor zaten öyle olsa aküler dolmaz göstergeden de anlaşılır bu...benim bildiklerim bu kadar
 
Slm durakoglu, Hibrit, çift yakıtlı araçlara verilen genel bir isimdir, benzin-hidrojen, elektrik-benzin vs.
Dolayısıyla hibrit diye bir aksam/ekipman yoktur, burada bahsedilen kesinlikle bir jeneratör, benzinle çalışan bir elektrik jeneratörü, zaten fotolardan da belli oluyor..

Şarj işleminden kasıt ise şu idi. Akülü sandalyelerle birlikte verilen şarj cihazları, aküleri özel bir şekilde doldururlar (önce yüksek akım, ardından gittikçe azalan düşük akım ile). Eğer sürekli sabit akım ile doldurulurlarsa hem verim alınmaz , hem de aküler kısa süre sonra şarj tutamaz hale gelirler ve değiştirilmeleri gerekir (örneğin aküler için 2 senede bir 1.000TL harcama yapılacağına her sene 1.000TL harcama yapmak gerekir). Bu bilgi standard uygulamalara ait genel bilgidir, akülerin ömrü ile ilgili olarak bu uygulamanın kullanıcılardan bilfiil yaşadıklarına ait bilgi almak gerekir, bahsedilen uygulamayı yeteri kadar uzun süre, mesela en azından 6 ay veya 1 sene, kullanmış olup bu konuda bilgi verebilecek olan var ise bildirebilirse başkalarına çok iyi yol gösterir..

Elektrik devresinden ortaya çıkacak bir yanma ihtimali için bir örnek vermiştim. Bu gerçek yaşanmış bir örnektir, ve 24V 'luk bir devrenin kablolarının ısınması sonucu yanmaya başlamaları, ve bunun sonunda da yangının bütün sandalyeyi sarması şeklinde yaşanmıştır. Böyle bir durumda bir benzin deposunun da aynı ortamda bulunması durumunda olacakları düşünmek lazım.. Tabii şöyle de denebilir: "Bize birşey olmaz abi.."

Son olarak sürüş maliyeti ile ilgili olarak: Doğrudur, motorlar 1.600cc motor değildir, ama harcanan benzin de zaten bu motorları direkt olarak sürmemektedir, aküleri şarj etmektedir. Motorlar elektrik motoru değil de içten yanmalı araç motoru olsa idi söylediğin doğru olabilirdi. Ama buradaki benzin tüketimi jeneratöre ait benzin tüketimidir, ve o da her içten yanmalı motor gibi ciddi rakamlara ulaşır (jeneratörün kullanım kitapçığında tüketimin yazıyor olması lazım)
Yanlış anlamayasın, önyargıyla yaklaşmıyorum, almış olduğun sandalyeden memnun olduğun anlaşılıyor, ama bazı teknik hususları mutlaka iyi irdelemek lazım..

Sen şarj işlemi ve tütekim ile ilgili bilgileri deneme yaptığında paylaşabilirsen çok iyi olur. Örneğin şarj işlemi kaç saat sürüyor, şarj tamamlandığında akım otomatik kesiliyor mu? Şarj tamamlanmasının ardından jeneratörü devre dışı bırakıldığında kaç km yol gidilebiliyor? Şarj işlemi sırasında kaç litre benzim harcanıyor vb.?
 
sertelsen;
valla şimdi aldığım yerde jeneratör denmiyor Hibrit'mi..? jenaratör'mü..? bilemiyeceğim :) dedikleri ve benim bildiğim Hibrit.. jenarötörün'de nasıl bişey olduğunu bilirim mesleğim gereği (elektrik tesisatcısıyım) askerde 6 silindirli volvo motoro 100 KW lık hıtzınger marka jeneratörü 15 ay boyunca kullandım..
akülü aracı aldığım yer Hibritli dedi bende öyle azdım deselerdi jenarötör öyle yazardım..
bugün aküleri denemek için bayağı bir yol yaptım yaklaşık 25 Km... aküler sadece yüzde 50 felan harcadı şöyleki üzerindeki gösterge ışıklardan (kırmızı,sarı,yeşil) yeşillerden sadece 1 tenesi söndü ve sarılar ful kırmızılar ful yeşiller 2 tane yanıyordu.. yani geri kalanıda yüzde 50 olarak hesapladım.. şimdilik yeni olduğu için akülerden memnunum Hibritte yaklaşık 2 litre benzin 100 g (gram) yağ aldım depo kapasitesi okadar (yağlı benzin yakıyor) toplamda 8 tl verdim arada çalıştırıyorum yaklaşık 10 dak.. baktığımda sanki hiç eksilmiyor gibi duruyor benzin.. tabiki 25-30 Km yol yapıp benzn sarfiatını deneyecem ve paylaşırım..genel olarak araçtan memnunum benim eskiye göre yorumladığım için :) eskilerin aküsü 25 A (amper) di bu yeniler 40 A (amper)... birde ben çok titizim bilmiyorum ama aramızda kaç kişi yerlerde yuvarlanarak akülü aracını söker dağıtır temizler geri takar :) işte ben öyleyim yolda giderken elimle motorları kontrol ederim ısınmışsa az durur beklerim.. birde elekltrikçi olduğum için elimden de her iş gelir yani aracıma tabir yerinde ise gözüm gibi bakarım eskisini 5 yıl kullandım aracı değiştirdiğim yer kaç yıllık bu dedi 5 dedim gözleri belerdi :) özetleyecek olursam ben malıma temiz bakarım.. en kralını en demirinide kullansanız bakmadınızmı en adisi olur..olay bu..
Hibrit çalışırken aküyü doldururken akü dolduğunda hibrit otomatik kapanırmı bilmiyorum..tahminim kapanmaz..
 
çok gürültü yapar bu. kulakları patlatır.
 
ismayil;

yok okadar gürültü yapmıyor.. emin ol mobylette motor kadar ses yapmıyor ama ses var tabiki sonuçta bir motor çalışıyor..
 
ben bu tür yerli girişimleri beğenmiyor gibi görünsem de çok olumlu buluyorum. o yüzden eleştirilerimizin yapıcı olmasını önemsiyorum. sesi çok çıkar falan dedim ama bundan daha fazla eleştirmeyi doğru bulmuyorum. umarım daha güzel ve dünya pazarına hitab edecek ürünler çıkartırlar.
 
mrb,ismim murat özden, bende doguştan engelliyim ve bende akülü sandalye kullanıyorum.konuyla alakalımı bilmiyorum ama ben 8 yaşımdan berı elektronık üzerine çok arge çalışmaları yaptım özellıkle süreklı enerjiler üzerine,şuan 29 yaşındayım ve bu süreklı yenılenebılır enerjı üzerine yanı akülü sandalyemı şarj edebılen bır jeneratör yaptım ve patentını almak üzereyım,bu yaptığım sistem,BENZİN YADA BENZERİ ŞEYLERE GEREK KALMADAN beni yanı akülü sandalyemın akülerinİ şarj ediyor,bir kaç engelli arkadaşımın araçlarına taktım çokta memnunlar.
sayn sertel bey bu icad ettiğim sistemle ilgilenmenızı rica ediyorum ve icadıma çok güvenıyorum. berrak80 windowslive.com beni eklersenız daha detaylı bılgı alabılırsınız

saygılar....
 
Merak ettiğim onu bende elektrik elektronik mesleği üzerine tecrübelerim var.Konu üzerine hem jeneratörden bahsediyorsun hemde benzin veya benzeri şeylere gerek kalmadan aküleri nasıl şarj ettiğini merak ettim.Yani benim bildiğim bir jeneratör benzinle çalışır.
 
fazla detaya gıremiycem ama şukadar diyim 2 havuz düşün biri boşalırken öbür havuz doluyor
not:bu cihazımı elektrik mühendisleri inceledi cevapları şu oldu:bu mümkün degıl. ama şimdi aynı kişiler hayret ediyorlar evet oluyormuş diye,elelekrık,nükleer enerjı benzin petrol vs. ülke olarak dışardan aldığımz şu günlede bu cıhaz bence çır açacak ve ilgi odagı olabılcek bır icat

saygılar...

bukonuda ilgilenenler berrak80 windowslive.com dan bana ulaşabılır ve sipariş verebılır
 
Merhaba dostmuzik,

Forum mesajınızı yeni gördüm.. Belirttiğiniz şarj sisteminden bahseder misiniz?

Yeni bir icat ile bize başvuran çoğu kişi, kopyalanır endişesi ile bilgi vermek istemiyor, bilgi vermeyince de, biz değerlendirme yapamıyoruz..

Eğer böyle bir endişeniz söz konusu ise, size öncelikle patent almanızı, ardından temaslarda bulunmanızı öneririm. Veya önce bir gizlilik sözleşmesi hazırlayabilirsiniz, ardından güvendiğiniz kişi ve şirketlere giderek, bu sözleşme çerçevesinde sisteminizi görüşürsünüz..

Bu belirtilenlere bağlı olarak değerlendirmenizi yapınız, ardından arzu ederseniz görüşebiliriz ..

Selamlar, iyi çalışmalar..

Sertel Şen
 
Sayın Sertel Şen sorularınıza elimden geldiği kadarı ile cevap vereceğim..
farz edinki akülü aracımızda jeneratör yok şunu diyebilirmisiniz risk artık yoktur zaten yazmışınız uzak doğu malı olan araç alev almış sanırım çin malı demek oluyorki yerli malı kullanımına özen gösterecez şimdi o yanan aracı çinemi gönderecez servisine buda çok komik olur sanırım.. risk ve tehlike olayına gelince hergün hepimiz duyuyoruz televizyonlarda ve günlük hayatta aracı alev alp yanan kamyonu alev alıp yanan motorsikleti alev alıp yanan vs vs hayat her an süprizlerle dolu size desemki o kuru tip akülerde bile sıkışmadan dolayı patlamalarr oluyor hadi canım dersiniz hepimizin tek dileği sorunsuz olsun herşey ama malesef bazen işler yolunda gitmiyor.. şimdi bu tarz iddialar biz engellileri korkutur.. 5 dakika sonrasının garintisi varmı..? yok.. sanırım akülü araç satıyorsunuz.. mazaallah akülü araç almaktan vaz geçecek duruma geliriz sonra halimiz ne olur.. şimdi araçlar alev alır yanar patlar bu tip iddiaalar yerine şunlar paylaşılabilinir akülü araçlarımızı veya araçlarınızı temiz titiz ve itinalı kullanmayı önermek diye düşünüyorum.. benim güç kaynaklı (jeneratör) scrooterim var 2 yıldır kullanıyorum eğerki uzun yol gideceksem araba çalıştırır gibi basıyorum marşa jeneratörü çalıştırıyorum giderken aküm hem doluyor boşalmamış oluyor hemde gideceğim yere gidiyorum böylece piskolojimde bozulmamış oluyor aküm bitecekmi geri gelebilecekmiyim diye :) bu güne kadar ne yandı ne patladı nede alev aldı aküler uzun ömürlü piskolojim bozuk deyil :) benim sizden ricam biz engelli akülü araç kullanan kişileri araç alev alır yanar patlar deyip korkutmak yerine dikkatli temiz kullanım ve düzenli araçların bakımını önermek ozaman ne yanar nede patlar... saygılar
 
Sn. Durakoğlu, aracınızı güle güle kullanın.
İğneleyici ifadelerinize gelince..
Ben her kullanıcının kendi değerlendirmesini yapacak kadar aklı ve fikri olduğunu düşünürüm, eğer bir kişinin herhangi bir ifadesiyle korkulacak ise, zaten yapacak bir şey yok, bugün birşeyden korkulur yarın tam aksinden..
Benim dikkatimi çeken, bir kişinin aklına yatmayan bazı hususları sorgulamaya başlamasını müteakip, bu sorulara mantıklı cevaplar vermek yerine, veya bazı cevaplar verilse bile, hemen akabinde, birtakım iğnelemeler, suçlamalar vs. ile yok efendim, sen satıcısın, şöylesin böylesin diye suçlamalara başlanması...
Dikkat ederseniz, benim yazılarımda kişileri, firmaları hedef alan ifadeler yoktur, naçizane tavsiyem de şahısları, firmaları hedef alarak yazı yazmak yerine, eğer kafaları kurcalayan sorulara cevaplar yazılacaksa açıklayıcı bilgi verilmesidir o kadar..
Eğer ilginizi çekiyorsa, kendilerine tüm saygı ve sevgilerimle birlikte, ben akülü sandalye satan medikal bir şirket değilim, Türkiye şartlarında sadece akülü sandalye değil, çok çeşitli birçok mobilite ürünü üreten ve bunların da bir kısmını Avrupa'ya ihraç eden bir şirketin sahiplerinden biriyim. Dolayısıyla akülü sandalye filan ithal etmiyorum.. Aksine üretip ihraç ediyorum!!
Bir soru soruluyor, "tehlike yaratmaz mı" diye, cevap veriliyor, "ona bakarsan şunda şunda da tehlike var, hayat sürprizlerle dolu" !!! Harika vallahi, ne demek lazım bilemiyorum !
Enerji ve özellikle elektrik enerjisi konusu bütün dünyanın gündeminde.. Örneğin otomobil sektörünün en önemli konusu elektrikli araçlarda akü kapasiteleri, akülerin şarjı, akülerin dayanma süreleri vb. Şimdi en basitinden adama sormazlar mı, madem bu kadar iyi işleyen bir sistem var, milyar dolarlar harcanan bu sektörde, halen uygun, mucizevi bir şekilde enerji kullanımı sağlayan jeneratör-akü kombinasyonu gibi bir sistem kullanılmıyor? Herhalde bu da yabancıların biz Türkler üzerindeki hain oyunlarından biridir. Ama dur bakalım, adam kendi ülkesinde, kendi vatandaşında da kullanmıyor, ne olacak şimdi???
Enerji ile ilgili konularda birçok yaratıcılık iddiası, malesef kullanıcıların gözünü boyamaya yönelik ve enerji hesabı yapmasını bilenler için değersiz uygulamalardan ibarettir. Ama bu uygulamanın psikolojik olarak olumlu etkisi olmasını takdir ediyorum, bu durumda senenin, senelerin sonunda cepten damlaya damlaya çıkan parayı da psikolojik mutluluk gideri olarak değerlendirebiliriz..
 
sayın sertel şen

ben iğneleyici konuşmadım siz benim kullandığım araç tarzında bir görüş bildirdiniz o görüşünüzde bana uymadı. sizin uzak doğu malı dediğiniz araç için alev aldı iddiası belki beni deyil ama bir çok akülü araç kullanan arkadaşlarımızı etkiler. ve aracı kullanırken acaba alev alırmı düşüncesi aklından gitmez. benim şahsi fikrim olarak şunu söylüyorum çok gezen biri olarak belki 50 km belki daha fazlası aküler bu yol kapasitesine dayanmayacak ama ben ve benim gibi kullanıcısı çok olan jeneratör şuan için en ideal çözüm olarak görüyoruz.. haaa dersenki benim daha temiz daha benzinsiz daha az sessiz daha az elektriksiz fikrim var.. dersen buyur benzin parası yok aküler bitmeyecek uzun uzun km ler sarf edeceksiniz gibi düşünceleriniz varsa paylaşın A firma B firma çokta önemli deyil burda akülü araç kullanan arkadaşımızın madur olmaması.. öyle birşey diyeceksinizki alev alma olasılığı %1 olacak aküler tam dolu iken 100 km ye yakın yol kapasitesi ve bu performans örneğin 10 yıl gidecek.. bu memlekette benzin parası harcayan ilk biz deyiliz herhalde. ben 18 yıldır yürüyemiyorum sizin durumunuz nedir bilmiyorum bu akülü araçlar türkiye için 10 yıldır çok yaygın nerdeyse herkeslerde var ben kendi adıma konuşuyorum yaklaşık 7-8 yıl özgür deyildim tekerlekli sandalye ile yollar bitmez bu akülü araçlar bizlerin ayakları oldu eğer yürüyorsanız beni anlamanız imkansız çabasını bile göstermeyin anlamak için ama egerki yürüyemiyorsanız anlayacağınızı umut ediyorum saygılar...
 
Sn. Durakoğlu ,
Benim sizin durumunuzu anlamam tabii ki mümkün değil, zaten böyle bir iddiada bulunmadım, bulunamam da.. Keza siz de, başka engel durumu olan, veya başka güçlükler yaşayan kişilerin durumunu anlayamayabilirsiniz..
Ama konu o değildi.. Konu teknik bir meselenin irdelenmesi idi, bunun için de teknik bilgi, tecrübe ve iyi niyet gereklidir, ben szin iyi niyetinizden başlangıçta şüphe ettiysem de, artık ikna oldum, ancak teknik olarak tabii ki ikna olmuş olmam mümkün değil ..
Ama konu mecraından çıktı, sen-ben 'e dönüştü, ben sizi kırdıysam özür dilerim, ancak akülü engelli araçlarında bilerek veya bilmeyerek lanse edilden bazı uygulamaları teknik olarak değerlendirmenin ve sorgulamanın, kullanıcıları bilinçlendirmek adına gerekli olduğuna inanıyorum..
İyi geceler dilerim, sağlıcakla kalın..
 
sayın sertel şen

buyurun gelin Konyamıza bizler Hz. Mevlananın torunları misafir perver insanlarız kafanızın içindeki şüpheleri giderelim uzaktan resimlerle ve yazılarla anlaşılmaz fikir alışverişinde bulunuruz siz fikirlerinizi bizde fikirlerimizi sunaruz bizler için en iyisini yaparız buyurun gelin :) evet mesele sen - ben deyil akülü araç konusundaki akü performansı..
 
Üst Alt