Güncel İçerik

Merhabalar

Engelli haklarına dair tüm içerikten üye olmaksızın yararlanabilirsiniz.

Soru sormak veya üyelere özel forumlarlardan ve özelliklerden yararlanabilmek içinse sitemize üye olmalısınız.

Teksan İnovatif Medikal: Engelliler, Engelli Çocuklar, Hasta ve Yaşlılar için emsalsiz ürünler

Rampalı-asansörlü aracı nereden, nasıl almak daha uygun olur?

sairalper

Yeni Üye
Üyelik
3 Eki 2005
Konular
1
Mesajlar
19
Reaksiyonlar
0
Ben CP'liyim... yürüyemiyor ve sağ elimi kullanamıyorum... Bursa'dayım...
konu şu:
ben ve ailem, asansör tertibatlı bir otomobil almayı (mümkünse bunu yurt dışından getirtmeyi) düşünüyoruz... Aracı ben değil, belirlediğimiz yakınlarımız kullanacak...

benim merak ettiklerim şunlar:

Bu işin süreci ve en önemlisi maddi boyutu nedir?
2003ten beri doblomuz var mesela... o biraz alçak sanırım... onun biraz daha yükseği bir oto olabilir diye düşünüyoruz. park sorununu düşününce çok da büyük olmamalı diyoruz.
Bu işin süreci nedir? yani diyelim maliyeti x TL ve bu para elimizde... bu tür bir aracı nereden nasıl edinebiliriz? Yurt içi ya da dışı hangisi daha uygun olur?
Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşların paylaşmaları beni çok memnun edecektir.
 
çok teşekkür ederim... kullanan arkadaşlar varsa tecrübelerini paylaşabilirler mi?
burada bahsedilen doblo, yüksek tavanlı yeni bir model sanırım... engelli olarak böyle yeni bir araç alıp ona sistem yaptırmak ne derece mümkün?
 
Yurt içinden almak her zaman daha avantajlıdır...
Ama malum, ticari araçlarda ÖTV %10 olduğu için, avantaj da görece daha düşük olur.

Bence önce almak istediğiniz araca karar vermelisiniz. Sonra ona donanım yaptırması kolay... Tabii, öncesinde fiyat araştırması da yapmanız lazım. Lift yapan firma da çok, fiyat aralığı da geniş....
 
ben doblo türü birşey istiyorum... ondan büyük değil yani...
bursa'dayım zaten...
lift için fiyat aralığı dediğiniz gibi ise güvenilir firma bulmak önem kazanıyor sanırım...
yukarıda Ercihan beyin verdiği firma ie yazıştım, 7800-10000 tl fiyat verdiler, çok geldi açıkçası... :(
sizlerin tecrübelerinizden faydalanmak için buraya yazdım zaten...
bu konuda fiyat-hizmet dengesi iyi bir firma tavsiyeniz olabilir mi? sonuçta eğer lift 10binse yeni araba almak şu an için en azından şimdilik hayal...
öte yandan;
benim de bir çoğumuz gibi bir sürü engel yüzdem var mesela... hangisi yani neredeki yüzdem geçerli olacak? gibi detaylar da var...
 
Alper bey Benimde engelli asansörü olan aracım var.. Araç almaya karar verdiğimizde Vito'ya başladık ticari araçların bi çoğunu inceledik mecburen (diğerlerine sığmadığım için) ford transit te karar aldık..
2 sene evvel istanbul da bir firmada 6500 liraya asansörü yaptırdık ama bu fiyatın içinde sandalye araca girince herhangi bi durumda sandalyenin devrilmesini yada ileri geri hareket etmesini engelleyecek kilit aparatı dahil değil.Onuda yaptırmak istersek 500 lira daha ilave olacaktı..Ben yaptırmadım kendimizce emniyet kemerleriyle çözüm bulduk ama emniyet kemerlerini (sıkıyodu abiiiii takmadım durumları yaşadığım için her arac binmede) takmadığım içinde bi kaç kez bol adrenalin yaşadım araçta:)

Zaten o fiyat değişmiştir ama o asansörü taktırdığımızda her 3 ay da bir rutin kontrollerinin yapılması gerektiğini bana söylemeyen ve yaptırmadığımız içinde 2 tane dandik hortumu bana (bu hortumlar bozulmuş diyerekten) dünyanın parasına kakalayan firmanın adını vermiycem.Onun dışında bu sistemleri yapan ve getirip aracınıza monte eden firmalar mevcut...

Onun dışında aklınızda bulunsun aracı aldığınızda plakasını bu asansörü monte ettirmeden çıkarttırmayın ki bizim gibi iki kez plaka ile uğraşmayın..Asansör takılıyor ve yeni asansör monte edilmiş aracın çizilmiş projesiyle ruhsat için başvuruyorsunuz..

Madem Bursadasınız Renault la irtibata geçin onlarla da bi görüşün derim.. Çünkü renault bir dönem hazır rampası monte edilmiş kangoo lar çıkartmıştı piyasaya..
 
Ercihan Bey,
çok teşekkür ederim detay için...
biz de sizin gibi vito ile başladık düşünmeye ama maddi durumlar malum... bir de büyük arabanın park vs. derdi de büyük olur kanaatindeyiz... maddi durum deyince verilen fiyat cidden çok fazla (7800-10000) bu durumda salt rampa da seçeneklerimiz arasına girdi... renault'yu hiç sormayın; geçen yıl gidip sorduk... "bi ara öyle araçlar ürettik ama ilgi görmedi.. o yüzden artık üretmiyoruz" dediler bize... :(
tofaşta çalışan ahbaplar var bakalım, yeni doblo yüksek diyolar... onu da bir araştıracağız...
lift ya da rampayı anladım da engelli olarak araç almanın prosedürü nedir? ben hangi yüzdemle nereye başvurayım?
 
Bu konuda naçizane bilgili ve tecrübeli bir kişi olarak naçizane düşüncelerimi aktarayım:

Tekerlekli sandalye ile seyahat edebileceğiniz bir araca karar vermek için teknik olarak 2 değere dikkat etmek gerekir: 1) Aracın içerisine girildiğinde tekerlekli sandalye için müsait bir alan bulunması (bağlama sistemi ile birlikte) . Bu alan birçok araçta koltukların yatırılması veya tamamen çıkarılması ile de elde edilebilir. 2) Araç içerisinde tekerlekli sandalye ile seyahat ederken araç tavanının baş yüksekliğinden en az 5cm, tercihan 8-10cm daha yüksek olması.

Araç seçimini vurgulayan yaşadığımız yeni yaşanmış bir olay: İstanbul içi büyük ilçe belediyelerimizden birinin engelli aracı alımı işinde aracın iç donanımı için anlaştık. 1 ay kadar sonra araç geldi, baktık araç alçak tavan, iç yükseklik 130cm !!! Aracın alımı sırasında Belediye başkanından, müdürlerine kadar, ve araç bayiinin yetkililerine kadar herkes bulunmuş, gelmiş araca bakmış, ama bir Allah'ın kulu çıkıp ta "yahu biz ne yapıyoruz, bu araç içerisinde tekerlekli sandalye ile seyahat edilemez ki" dememiş. Neyse ki, sonunda rica minnet, parası, vergileri vs. ödenmiş araç değiştirildi de düzgün bir iş yapıldı.

Yukarıdaki özelliklere uyan bir araca karar verildikten sonra, araç içerisine biniş-iniş için 2 seçenekten birine karar vermek gerekiyor:

a) Lift b) Rampa

Lift kararı verilir ise harcanması gereken para yaklaşık 5.000 TL 'lerden başlıyor ve yukarılara doğru çıkıyor. Bu fiyatlarda aşağıya doğru olanlar genelde sanayi tipi lift'lerden (yani esas itibarı ile yük indirme-bindirme için kullanılan lift'lerde) uyarlanmış olanlar oluyor, tekerlekli sandalye kullanımı için tasarlanıp imal edilenlerin fiyatları birkaç sebepten ötürü daha pahalı oluyor (daha özel bir kullanım için olmaları, emniyet özellikleri, şık tasarımları, kullanım kolaylıkları vb.) Bu arada dikkat edilmesi gereken bir konu da, sanayi tipi sınıfına giren lift'lerdeki KDV %18, engelli lifti sınıfına girenlerde is %0 !

Bu seviyede bir para harcanmak istenmiyor ise, o zaman rampa seçenekleri var. Burada da fiyatlar 500-550TL 'lerden başlayıp 2.500-3.000TL 'lere kadar çıkıyor. Rampalar lift'lere kıyasla ucuz olmalarına karşın, bazı avantajları: Elektrik ve hidrolik tertibatı olmadığı için elektrik ve hidrolik arızası çıkarmazlar. Montajları ve sökülerek başka araçlarda kullanılmaları liftler'e göre daha kolaydır...

Liftler'in avantajları ise dikey hareket sağladıkları için çok az bir alanda iş görürler. Şık gözükürler. Kullanımı için hiç güç gerektirmezler. Kişisel kullanım için olan araçlardaki dar alanlara bile monte edilebilirler. Uzaktan kumanda ile idare edilebilme gibi kolay kullanım özellikleri vardır vb.

Son bir örnek:

Yine ilçe belediyelerimizden birinin engelli araçlarına taktırmış olduğu bir engelli lifti geçenlerde arıza yaptı. İmalatçı firma arızanın giderilmesi için 2 hafta süre belirtince, Belediye de, bu kadar süre içerisinde lift'siz kalması söz konusu olamayacağı için, bizden bir yarı-otomatik rampa talebinde bulundu. Rampa araca takıldı ve şimdi diğer araçlar için de benzer rampa takılması gündemde.. Yine bir garanti konusu olarak belli ki Ercihan da ayrı bir problem yaşamış..

Özet: Herhangi bir ürün alırken tek bir değere odaklanmanın yanlıştır! Sadece fiyata, sadece tasarıma, sadece üretici firmaya, sadece satan firmaya, sadece teknolojiye, sadece garanti uygulamasına göre karar verilir ise genelde yanlış yapılıyor. Bunların hepsini harmanlayıp karar verilirse genelde uzun seneler memnun bir kullanım oluyor.

Sertel Şen - Lamira
 
Özet: Herhangi bir ürün alırken tek bir değere odaklanmanın yanlıştır! Sadece fiyata, sadece tasarıma, sadece üretici firmaya, sadece satan firmaya, sadece teknolojiye, sadece garanti uygulamasına göre karar verilir ise genelde yanlış yapılıyor. Bunların hepsini harmanlayıp karar verilirse genelde uzun seneler memnun bir kullanım oluyor.

Sertel Şen - Lamira

Sertel Bey,
iyi güzel de para önem kazanıyor ülkemizde... hepimiz isteriz en iyisine sahip olmayı... ama gücümüz belli...
mesela İngiltere'de yaşayan bir engelli arkadaşımla yazışıyoruz... lift sistemli sıfır doblo'nun 10bin paund (bugünkü kurla 25843 TL) olduğunu ve devletin desteklemesinin yanısıra taksit imkanlarının olduğunu söylüyor...
Ülkemiz gerçekleri ise malum... Biz burada maddi olarak erişebileceğimiz en yakın imkanın en kullanışlı ve güvenli olanının peşinde olmak durumundayız...
kendi özelimden konuyu size açıklamam gerekirse durumum ve ihtiyacım olan şey şu:
bizim 2003'ten beri doblomuz var ve bi yere gidersek, babam ya da Bursa'da yaşayan büyük kardeşimin eşi beni ön koltuğa kucaklayıp oturtuyorlar, tekerlekli sandalyeyi de arkaya koyuyorlar... eğer bir yere ben ve birisi gideceksek akülü sandalyemle gidemiyoruz çünkü akülüyü dobloya indirip bindirmek için 2 kişi gerekiyor... ya da babam veya damat olmazsa diğer başka biriyle bi yere gidemiyorum, çünkü sadece ikisinden biri beni kaldırıp kondurabiliyorlar...
biz istiyoruz ki, şoför kim olursa olsun atlayayım tekerlekli sandalyeme otomobile şıp diye binip inip her yere gidebileyim...
en basit örnek olarak: yazın mesela başka şehirde yaşayan küçük kardeşim ve eşi geliyorlar tatile, diğer damat ve babam Bursa dışındaysa, beni kaldırıp konduramadıkları için otomobille gidilebilecek uzak yerlere gidemiyoruz...
ben ille şu olsun, bu olsun demiyorum... hedefimiz daha açıkçası meselemiz bu ve buna çözüm arıyoruz...
 
Sevgili Alper, sorununu çok çok iyi anlıyorum, sonuç itibarı ile Türkiye'de birçok engelli kişinin yaşadığı sorunları yaşıyorsun...

"Biz burada maddi olarak erişebileceğimiz en yakın imkanın en kullanışlı ve güvenli olanının peşinde olmak durumundayız..."
demişsin..

Önceki mesajımda anlattıklarımla örtüşüyor diye düşünüyorum...

Neden rampa düşünmüyorsun?

Rampa ile şimdi uyguladığınız sistemde tek kişi ile sorunu çözebilirsin..

İster baş mesafesi kurtarıyor ise akülü sandalyende seyahat edersin, ister anlattığın gibi baban veya damadın seni ön koltuğa bindirirler, sandalyeyi de rampa ile arkaya koyarlar?

Eğer rampadan iterek çıkarmak için ilave güç gerekiyor ise ilave vinç sistemi kullanılabiliyor (yerli, ilave 550-600TL maliyeti var..)

İngiltere örneğine gelince..

Bazı Avrupa ülkelerini ve İngiltere'yi iyi bilirim... İş alanıma girmesi dolayısı ile oradaki engelli araç ekipmanlarını da takip ediyorum.
İngiltere'deki fark, devletin engellilere yardımcı olan birçok mekanizmaları olması.. Yoksa lift, rampa, diğer tertibatlar gibi engelli araç ekipmanlarında bizdekine benzer bir durum ve benzer fiyatlar (hatta teşvik olmadığında genellikle daha yüksek fiyatlar) söz konusu, çok geniş bir fiyat aralığı var. İngiltere'de 2.500 pound'a da lift satan var (6.500TL) , 7.500 pound'a da (20.000TL).. Genelde lift satış fiyatlarına montaj bedelini de ayrıca ekliyorlar.

Senin 10.000 pound olarak belirttiğin lift sistemli sıfır Doblo 'nun en azından bir resmini görmek isterim. Yeni Doblo'nun İngiltere satış fiyatı en düz hiçbir ekstrası olmayan model için 13.000 pound gözüküyor. Bunun üzerine lift+sabitleme sistemi+montaj bedeli... Çok büyük bir indirim yapılıyor ve bu da devletin teşviklerini kullanarak yapılıyor olmalı.. Gerçekten bu Doblo'ya ait resim, kullanılan ekipmanlar, uygulanan indirimler gibi birkaç bilgiyi aktarabilirsen hepimize faydası dokunacaktır.. Eğer fiyatlar uygun ekipmanlardan kaynaklanıyor ise burada uygulayabiliriz belki?
 
evet sıfırlar dediğiniz gibiymiş, ama arkadaşın bahsettiği fiyat, 1500 km.'nin altında yani neredeyse yeni sayılabilecek araçlar için geçerliymiş... ilaveten devlet yardımı varmış... yardımın yanısıra taksit imkanları da sözkonuymuş. burada kdv almamanın destek sayıldığı düşünülünce cazip görünüyor... tabi direksiyon terste olduğu için oradan almak gibi bir düşüncemiz yok ama en azından ordaki durumu öğrenmiş olduk... bu arada seneler önce mercedes vito'nun kendisi 30bin TL iken liftli vitoyu 15bin TLye Almanya'da aldığını söyleyen ahbabımızın da bunu nasıl yaptığını öğrenmiş olduk... :)
bu arada dediğiniz gibi rampa da düşünüyoruz. ama şu anki aracımız alçak olduğu için her halükarda yeni araç almak zorundayız. dediğiniz gibi sadece tekerlekli sandalyeyi arkaya atmayı önemseseydik zaten yapardık... 1994-2003 yılları arasında kartal model arabamız vardı ve o zamanki imkanlarla kendimiz portatif rampa yaptırmıştık ve babam rahatça arkaya atıyordu akülüyü... :)))
kısaca önemli olan kucaklanmadan arabaya yerleşmek...
mesela şöyle bir peugot gördüm nette, resmen çarpıldım:
YouTube - ‪The Wheelchair Accessible FlexiFold

nasıl ki, ortez protez ya da işitme cihazları için devlet ödeme yapıyorsa ya da yavaş yavaş yapmaya başladıysa, bu konuda da bir takım destekler yapmalı kanaatindeyim...
 
esas mesela şu:
diyelim doblo almaya karar verdik. şu anki piyasa fiyatı 30.000TL
engelli olarak aldığımda faydalanacağım indirim ne kadar olur?
+
bu şekilde almak için hangi adımları takip etmeliyim?

şimdiden teşekkürler...
 
videoya baktım gercekten çok güzel rampalar yapılabiliniyor ama işte bizi zorlayan fiyatlar oluyor bende akülü sandalyemle manuel rampalı bir araç düşünüyorum.
 
30000 lira olan dobloyu 2400-3000 lira arasında bi indirimle alabilirsiniz..Yapacağınız şey raporunuzla birlikte galeriye gitmek
 
mac72;

bu dediğiniz KDV indirimi mi oluyor?
şunun için soruyorum:
ben Tofaş'tan araştırdım, "varsa KDV indirimi olur, bunun dışında da indirim olmaz" dediler...
onlardan aldığım bilgiyi de burada paylaşayım:
tekerlekli sandalyenin sığdığı yüksek modellerin normalde Türkiye'de satışı yokmuş, sadece engellilere satış yapıyorlamış o yüksek modelleri... ama 800-900 TL fark alıyorlarmış...
şaşırdım aslında... o zaman engelli olarak araç almanın avantajı nedir? ilk alışta mı sonraki senelik vergilendirmede mi?
sonuçta engelli aracının benim açımdan yükümlülükleri var: kendim kullanamadığım için 2 ya da 3 kişi (tam sayıyı bilmiyorum) belirliyorum ve bunların dışındaki kişiler, bu aracı kullanamıyor. ben böyle bir yükümlülük altına giriyorsam, bana sağlanan imkan daha çok olmalı diye düşünüyorum. "25'i veren, biraz daha sıkışıp 30'u da verir. 750 TL'ye de rampa taktırır, herkese kullandırır aracı..." diyecem ama yüksek modeli almak için engelli olarak almak gerekiyor...
nerden bakarsan elde kalan bir durum... :confused:
ne düşünürsünüz bu konuda?
 
Hocam o KDV indirimi değil Ticari sınıftaki araçlarda ÖTV indirimi %8-%10 arası siz aracı alırken tüm işlemleri galeri yaptırıyor siz ÖTV indirimli parayı ödüyorsunuz..ÖTV indirimi aldığınız zaman evet epeyce bi sıkıyolar..Gerçi utanmasalar ÖTV li aldığınız arabada da aynısını yapacaklar yaa neyse.. KDV indirimi için yukarıda link verildiği başlıktaki konuyu okursanız bilginiz olur..Onun için önce KDV yi ödeyip sonrasında dava açmanız gerekiyor...
 
mac72;

çok teşekkürler...
peki sonraki senelik (ocak ve temmuzda ödenen) taşıt vergisi olayında durum nedir?
 
Aracı aldıktan sonra vergi dairesine gidiyorsunuz size bir form veriyorlar onu doldurup teslim ettikten sonra MTV lerden muaf oluyorsunuz...
 
mac72;
teşekkürler... en azından o iyimiş...
 
panaroma modeli otomobil sınıfında sayılıyormuş.
 
Ticari değil yani Panorama Modelde ÖTV indirimi %37 normal Doblo larda indirim Ticari sınıf olduğu için %10 ama şunu söyleyim :) bunun uyanıklığını yapmışlar adamlar o aradaki farkı araça yansıtmışlar normal yeni kasa Doblo nun en alt benzinli modeli 27-28bin tl Panaroma(Binek) Modelde bu fiyat 35-36bin TL arası :)
 
polat bey,sizin uyanıklık dediğiniz zorunlu bir durum olmasın. birinde devlete ödenen ötv %10,birinde %37.
 
binek araç benim durumundaki insanlara yaramayacağı için, bu ÖTV indirimi sadece aracı kullanabilir olanlara tanınan bir imkan oluyor bu durumda o zaman...
 
simdi fiat doblo panaroma %37 ötv+%18 kdv indirimiyle alınıyormu binekler bu arda sairalper abicigim işine niye yaramıyor senin o videodaki araç tipiyle dizan edilmesi gerektigi için filanmı?
 
ahmet2727;

dobloyu ya da benzerlerini binek olarak alabiliyor muyuz?
 
Size şöyle söyleyim Panaroma model biz engelliler tercih etmesin diye birazcık kurnazlık var bence ben şahsım adına söylüyorum benim H sınıfı ehliyeti alabilir raporum ve Donanımlı Araç kullanabilir raporum var bu rapor doğrultusunda FIAT bayisine gittim ordakilerle öncedende tanışmışlığım ve muhabbetim vardı dedim Doblo Panaroma alsam dedim Ticari sınıf almayıp dedim vede bunu bir satış bayisi dedi... Fabrika bu işin kurnazlığı bulmuş dedi siz engelliler için dedi neden abi dedim.Panaroma Doblo larda ne otomatik vites nede Triptonik dediğimiz hem otomatik hem manuel vites seçeneği yok sadece Düz(Manuel Vites) mevcut dedi.Önceki mesajımda dediğim uyanıklık lafını ben değil bizzat Bayideki abimiz söylemişti.
 
alper abi öyle bir söylenti var karısık bir durum be abi bizzat bayiye filan sorsan sen iyi olur bence..
 
Üst Alt