Sayfa 14 / 73 İlkİlk ... 41011121314151617182464 ... SonSon
Toplam 1082 mesajın 196-210 arasındakiler
Buraya tıklayarak yazıları büyültebilirsiniz Buraya tıklayarak yazıları küçültebilirsiniz
  1. #196
    Üye
    Christian Avatarı

    Gerçek Adı
    n0aX
    Üyelik Tarihi
    08.09-2003
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    -
    Mesaj
    253
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    STAR, dünyanın en güvenli, en sağlıklı, en konforlu ve en dayanıklı tekerlekli sandalye minderi.
    Sn. MeTePe,

    Gulumsemenize cok sevindim, eger biraz olsun gununuzu aydinlik gecirtebildiysem ne mutlu. ")

    Bahsi gecen matematiksel onerimi aldigim kisi, bizzat Blaise Pascal idi.

    Wiki'den alinti:

    ‘Allah ya vardır, ya yoktur.’ Acaba hangi görüşe meyledeceğiz? Akıl bu bu hususta karar mercii olamaz. Sonsuz kaos bizi Allah’tan ayırmaktadır. Bu sonsuz mesafenin sonunda bir talih oyunu oynanıyor, neticesi ya yazı, ya tura olacak. Siz hangi taraf için bahse gireceksiniz? Aklın aracılığına başvurunca ne bir tarafı, ne de Ötekini tercih edemiyorsunuz. Akıl ne tercihte bulunmayı sağlıyor, ne de hangi şıkkın yanlış olduğunu isbata güç yetiriyor. O halde iki şıktan birini seçmiş kimseleri hata işlemiş olmakla suçlamayın; çünkü bu seçim hakkında siz de hiçbir şey bilmiyorsunuz. ‘—Hayır, fakat ben onları bu şıkkı seçtiklerinden dolayı değil, bir seçim yaptıklarından dolayı suçluyorum; zira biri yazıyı, biri turayı seçmiş olsa da, ikisi aynı derecede hataya düşmüştür. En iyisi hiç bahse girmemektir.’ Doğru, fakat bahse girmek zorundasınız. Bu hal bizim irademize bırakılmış değil. Bahse girip girmeme gibi bir şık yok önünüzde. Bir kere yola çıkmışsınız; yaşıyorsunuz. Acaba hangi tarafı seçeceksiniz? Beraberce görelim: Madem ki, bir şıkkı seçme zorunluluğu var, öncelikle menfaatimize en uygun olan şıkkı arayalım. Sizin için kaybedilecek iki şey var: hakikat ve hayır, iki şey ortaya koyuyorsunuz: aklınız ve iradeniz, bilginiz ve mutluluğunuz. Ve fıtratınız gereği iki şeyden de kaçınıyorsunuz: hata ve acziyet. Bir kere, mademki seçme zorunluluğu var, iki taraftan birini tercih etmiş olmak insanı küçük düşûrmez. Bu apaçık ortada olan bir mesele. Peki mutluluğunuz ne olacak? Allah’ın varlığı şıkkını seçtiğiniz takdirde ne kazanıp ne kaybedeceğinizi tartalım. Bu şıkkı seçerek bahsi kazanmış olursanız, her şeyi kazanmış olacaksınız. Kaybetmiş olursanız, hiçbir şey kaybetmiş olmayacaksınız. O halde hiç tereddüt etmeyin; Allah’ın varlığı lehine bahse girin. ‘Bu muhakemeniz harika. Evet bahse girmeliyim, fakat belki de kazancım bana haddinden fazla pahalıya mal oluyor.’ Görelim: Kazanma ve kaybetme şansı eşit olduğundan, yalnızca bire iki hayat kazanmaya talip olduğunuzda, hâlâ bahse girebilirsiniz. Peki ya bire üç kazanmaya talip olduğunuz takdirde? isler istemez bahse girmek zorundasınız. Ve, bir kere oynamaya yükümlü olduktan sonra, içinde eşit kaybetme ve kazanma şansı olan bir oyunda bir hayata karşılık üç hayat kazanmak için riske girmemek sizin için hikmetsiz bir tercih olacaktır. Üstelik karşınızda sonsuz bir hayat ve sonsuz bir mutluluk var. Öyle olunca, yalnızca biri sizin lehinize olan sonsuz sayıda şans var olsaydı bile, iki kazanmak için bir bahse girmek hâlâ doğru olacaktı; ve eğer kazanılacak olan şey sonsuz derecede mutlu bir hayatın sonsuzluğu idiyse, oynamaya mecbur olduğunuz ve sonsuz sayıdaki ihtimalden yalnızca bir ihtimalin sizin lehinize olduğu bir oyunda üçe karşı bir hayatı bahse koymayı reddederek yanlış bir şekilde davranıyor olacaktınız. Fakat burada sonsuz derecede mutlu bir hayatın sonsuzluğu var; sonlu sayıda bir kaybetme şansına karşı bir sonsuzu kazanma şansı, ve bahse koyduğunuz şey de sonlu. Bu durum bir tercihe mahal bırakmıyor; ortada bir sonsuzluk var olduğundan, ve kazanma şansına karşı kaybetme şansı sonsuz olmadığından, şüpheye hiç gerek yok, her şeyi vermelisiniz, işte bu bakımdan, oynamaya yükümlü olduğunuz bu hayat oyununda, şu sonlu hayatınızı sonsuz bir hayatı kazanmak için riske atmak yerine so¬nu hiçliğe varan diğer şıkkı tercih ediyorsanız, akıldan istifa etmeniz gerekir. Buna karşılık, kazancın şüpheli olduğunu, her şeyin talih ve tesadüfe bırakıldığını söylemenin; göze alınan sefaletlerin belirli oluşuyla kazancın belirsizliği arasındaki sonsuz mesafeyi mütalâaa edince, kesin olarak tehlikeye attığımız şu sonlu hayatın şüpheli olan bir sonsuzlukla aynı tutulmuş olduğunu ileri sürmenin iler tutar bir tarafı yoktur. Durum bu değildir. Bir talih oyununa giren herkes ortaya kesin bîrşey koyarak talihini denediği halde, kazanacağı her zaman için şüphelidir. Onun, böyle yapmakla, aklı rencide etmeksizin sınırlı ve cüzi bir şeyi tehlikeye koyduğu aşikârdır.Bu bahsimizde ise belirli bir risk ile belirsiz bir kazanç arasında sonsuz bir uzaklık yoktur: bu doğru değildir. Gerçekte, kazanmanın kesinliği ile kaybetmenin kesinliği arasında sonsuz bir uzaklık vardır, fakat kazanmanın belirsizliği ile riske atılan şeyin belirliliği arasındaki oran, kazanma veya kaybetme şanslanyla uyum içindedir. Ve bu yüzden, eğer bir tarafta diğeri kadar çok şans varsa, siz teke karşı çift oynuyorsunuz. Ve bu durumdaf riske attığınız şeyin belirliliği, kazanabileceğiniz şeyin belirsizliğine eşittir; o hiçbir surette ondan sonsuz derecede uzak değildir. Bu yüzden argümanımız, kazanma ve kaybetme şansının eşit olduğu ve kazanılacak olan sonsuz bir ödülün var olduğu bir oyunda bahisler sonlu olduğunda, sonsuz bir ağırlık taşır, Bu kesin ve inandırıcı bir isbat yoludur ve eğer insanlar Allah’ın varlığını kabul edip ona göre yaşama gereğini, ancak bu şekilde anlayabilirler.[1]
    • ^ Düşünceler, Blaise Pascal, Çev: Metin Karabaşoğu. Kaknüs Yayınları 1996


    Ayrica, Pascal adresinde de, Olasiliksiz (Improbable) kitabindaki mantiksal onermeyi daha detayli ele almislar. Eh, Pascal'in matematik bilgisini herhalde oturup tartismaya acacak degiliz, zannimca. Tabii ki, sizin matematiginiz ve mantiginiz; kendisinin matematiksel ve mantiksal onermelerinden daha dogru olabilir, el elden ustundur ne de olsa, buna da saygi duyarim.

    Budizm konusunda ise, "Ayrıca sizin tasnifinize göre din olmayan ruhsal öğretiler (Budizm gibi) bu ruhsal öğretiye inananlar için bir dindir." demissiniz, benim tasnifime gore degil, Budizm zaten -wiki'ye gore- besyuz milyon inanani olan bir "din" dir. Yine, Din - Vikipedi adresinden "Din" kavramini ogrenmenizi oneririm.

    Gulumsemelerinizin daimi olmasi dileklerimle, esenlikler.

  2. #197
    Üye
    MeTePe Avatarı

    Gerçek Adı
    Hastalık Sormayın
    Üyelik Tarihi
    24.02-2010
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    03:15
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    4.031
    Alınan Beğeniler
    103
    Verilen Beğeniler
    26
    Blog Mesajları
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Sn. Christian,

    Elbette Pascal'ın matematikçiliğini tartışmaya açacak değiliz. Ancak felsefeciliği rahatlıkla eleştirilebilir ve eleştirilmiştir de... Hatta ilk eleştirenlerden biri de ünlü yazar/felsefeci Voltaire... Bunun için "yersiz ve çocukca" ifadesini kullanmış.

    Madem wiki'den gidiyoruz:
    There are many problems with the reasoning in Pascal's Wager, as well as the unsavoury theological assumptions it makes. Like most arguments for the existence of God, it seems more about reassuring existing believers than converting non-believers. This is because in order to convince a non-believer, a theological argument must both prove that the god it argues for is the One True God and disprove all other possibilities. People lacking a belief can see the potential for multiple gods existing, in fact an infinite number, but believers are constrained by their existing view that there is their god or no god. Only in this latter case does the reasoning behind Pascal's Wager make any sense.

    In Bayesian terms, this can be stated as saying non-believers attribute uniform prior probabilities to the existence of any particular god; all equal, and all infinitesimal. Pascal's Wager alone cannot update these probabilities as the reasoning applies only to the One True God out of an infinite number of possible gods. Without any further information to whittle this down, the odds of inadvertently worshiping the wrong god is a practical certainty. Only when the probability of a particular god existing increases does Pascal's Wager become useful. For instance, if you could assign one god even a mere 1% chance of being the One True God then it would make sense. Hence for anyone constrained by a bias towards a particular god, the Wager is far more clear cut and supportive of their belief.
    Pascal's wager - RationalWiki


    Diğer taraftan, Pascal'ın açıklaması "farklı dinlerin tanrıları" soruma da yanıt vermiş olmuyor.
    Çeşitli dinler arasında zaman zaman büyük çelişkiler olduğuna göre hangi dinin tanrısı için yukarıdaki önermeler geçerli olacaktır? Sınırlı bir grup için geçerli olan olasılık genele uyarlanamaz.

    Budizm'e "din olmayan ruhsal öğreti" ifadesini siz kullanmıştınız. Ben de bunu eleştirmiştim. Daha sonra "500 milyon inananı olan dindir" diyerek wikipediadan din konusunu okumamı tavsiye etmişsiniz. Bir imada mı bulundunuz tam anlayamadım. Ama bu söylediğinizle kendi ifadenizi çürütmüş olmuyor musunuz?

    Gülümsemeler için teşekkür ederim. Dilerim ben de sizi bir nebze neşelendirebilmişimdir.

  3. #198
    Üye
    beyzaa Avatarı

    Üyelik Tarihi
    03.01-2007
    Son Giriş
    30.09-2015
    Saat
    01:20
    Yaşadığı Yer
    Tekirdağ
    Mesaj
    45
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Tanrı, Allahütela ya da yaradan bence aynı anlamda, ve merdoli rumuzlu arkadaş güzel bir tartışma konusu açmış. Ancak aslında tartışılmaz bir konu bu. Bu dünya bir sınav yeri. Bizler de Allahü Tealanın kullarıyız. Her kulun sınavı var, bizim de sınavımız bu. Bu dünyada yoktur vefa gelen çeker cevrü cefa. Allah kimseye göstermesin evladını kaybeden ne kadar çok insan var onlara sorsan tüm organlarını kollarını bacaklarını verirlerdi evlatları uğruna. Fakirlikle boğuşan var, kanser olup acı çekerek ölen var. Yani var da var... Herkes acılardan payına düşeni alıyor bu yalan dünyada, bu sınav dünyasında. Elbet ahirette mükafat var. Bir dikenin batmasıyla oluşan acının bile karşılığı var ahirette ya da bu dünyada. O yüzden elde olan malzemeyle hayatın hakkını vermekten başka çare yok

  4. #199
    Üye
    Engellektuel Avatarı

    Gerçek Adı
    Aykan
    Üyelik Tarihi
    08.11-2004
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    01:33
    Yaşadığı Yer
    06 - ( 35 )
    Mesaj
    676
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    18
    Blog Mesajları
    17

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Bizi engelli kılanın yine bizler oldugunu dusunursek tanrının yarattığı dunyaya mudahalesı yoktur
    ki tanrının bu dunyadaki insanların yaşam şekillerini iyi yada kkötü şekilde belirlemesi bir yandan insanoğlunu bu dunyada ödüllendirmek yada cezalandırmak olalrak göörülebilir
    buda ahiret kavramını yok ederek cennetde cehennemde bu dunyadadır demek olur

    tanrı engelli yada fenerbahçeli insan yaratgmaz
    tanrı ilk insanı yarattı ve her kutsal kitabın belirttiği üzere diğer canlıları dusunerek yasayın dedi
    her canlı bir biri üzerinde kelebek etkisi denilen bir etkiye sahipken
    akraba evliliğiniden
    trafik kazasından
    psikoljk sorunlardan
    veya diğer insanların bilinçsizliği sebebi ile etkileler sonucu
    bilinçsiz annelerin
    vs vs vs
    engelli bir yaşam surmek zorunda kalan bizleri tanrı yaratmadı

  5. #200
    Üye
    beyzaa Avatarı

    Üyelik Tarihi
    03.01-2007
    Son Giriş
    30.09-2015
    Saat
    01:20
    Yaşadığı Yer
    Tekirdağ
    Mesaj
    45
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Engellektüel rumuzlu arkadaşımın fikri de güzel bence

  6. #201
    Üye
    kaybolan yılllar Avatarı

    Gerçek Adı
    Serdar Kerem
    Üyelik Tarihi
    30.12-2010
    Son Giriş
    23.01-2016
    Saat
    16:46
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    131
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    intikam alanların en hayırlısı ALLAH tır.

  7. #202
    Üye
    musty35 Avatarı

    Üyelik Tarihi
    13.10-2008
    Son Giriş
    02.01-2017
    Saat
    14:32
    Yaşadığı Yer
    İZMİR
    Mesaj
    984
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    kaybolan yılllar;

    bunası yorum ALLAH ıntıkam almaz ıntıkam almak acızlıktır. !!!!!! haşa

  8. #203
    Üye
    kaybolan yılllar Avatarı

    Gerçek Adı
    Serdar Kerem
    Üyelik Tarihi
    30.12-2010
    Son Giriş
    23.01-2016
    Saat
    16:46
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    131
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0
    Blog Mesajları
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    must sen öle bil kardeşim ama kesin olduğunu bildiğim için yazdım yinede yazarım intikam alanların en hayırlısı ALLAH'tır

  9. #204
    Üye
    _SEP_ Avatarı

    Üyelik Tarihi
    17.12-2008
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    444
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Beyza Entellektüel
    Değerli arkadaşlarım ben tüm kalbimle Yüce Allah,a inanan bir insanım yanlız 12 yaşına kadar çok sağlıklı sonrasında bazı arkadaşların mantığına ters düşen gözle görünmeyen tadı kokusu varlığı hisedilmeyen bir garip mikropla tanıştım milyonda bir rastlanan polinevrit ve çocuk felcinin bir çeşidini yaşadım ve yaşıyorum.
    Bu şu değildir herşeyde elimizde değil mantıksal hatalar düşmemek gerekir.
    Gerçi bazı ateist arkadaşlarımızın sığındığı düşünülrerin fikirleri bu gün için mantıklı sayılsada hergün eriyen ve bir süre sonra darvin misali çöp olcak bilgilerden ibaret diye bakyorum
    inanmak inanamak arasında kalmaktansa inanmanın huzurunu yaşamayı tercih ediyorum yazı tura kadar baside indirgemek var yok olur olmaz gibi zayıf fikirlerlede zaman kaybetmemenin en doğru yol olacağına inanıyorum .

  10. #205
    Yasaklı Üye
    servethalit Avatarı

    Gerçek Adı
    SERVET DOGAN
    Üyelik Tarihi
    08.03-2013
    Son Giriş
    20.07-2013
    Saat
    05:14
    Yaşadığı Yer
    ANKARA
    Mesaj
    402
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    mevzu derin ben en iyisi bulaşmayımmmmmmmmmm

  11. #206
    Üye
    VaKKo Avatarı

    Gerçek Adı
    Emre Turan
    Üyelik Tarihi
    22.02-2013
    Son Giriş
    03.03-2016
    Saat
    14:27
    Yaşadığı Yer
    Ankara
    Mesaj
    132
    Alınan Beğeniler
    0
    Verilen Beğeniler
    0

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Konu epey önce açılmış ve 211 tane mesaj yazılmış.Diğer yazılanları okumadım çünkü benim sadece takıldığım nokta "Tanrı" diye yazılmış olması...
    Profilini inceledim.Resmine bakarsak genç bir delikanlısın ve öğrencisin (o da sanırım üniversite) e be güzel kardeşim;Annen baban deden ninen veya seni okutan öğretmenler,büyüklerin...Hiç kimse sana Kuran-ı Kerim'de "Tanrı" diye bir kavram olmadığını,bizim kitabımızda sadece "Allah (cc)" olduğunu anlatmadı mı öğretmedi mi??? Tanrı yazısını görünce sorularını okumadım bile -ki- sen sorduğun soruların cevabını arayacağına bence ilk önce Allah'ı (cc) bil öğren.Bizi yaratan Allah'dır Tanrı diye bir şey yoktur!!!

  12. #207
    Üye
    _SEP_ Avatarı

    Üyelik Tarihi
    17.12-2008
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    444
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Vakko konu Tanrı ile sınırlı değil ismin bendede çağrıştırıdğı duruma farklı bakıyorum he anlayına geliyor.
    Şu kendini farklı hisetme veya öğle görünme çabası ne gelenek ne görenek ne mantık arama ihtiyacı bıraktı çok üzücü ben ben sadece ben öle düşünüyorum öle bakıyorum şunu okudum bundan gördüm olay bu kadar basitmiş gibi yazık ediliyor gençlerimiz
    Allah demekten aciz ve korkmakta olan zayıf iradelerin tuhaf düşüncelerin bir takım farklı arayışların içinde bulunmanın doğal bir arayış sonucunda mirvana ya ulaşmak olduğunu sanarak yaşama tercihindeler.
    Yinede Allah doğru yolu görmelirine yardımcı olmasını isterim

  13. #208
    Editör
    KKELEBEKK Avatarı

    Gerçek Adı
    Kısmet
    Üyelik Tarihi
    23.10-2010
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    KONYA
    Mesaj
    20.300
    Alınan Beğeniler
    6
    Verilen Beğeniler
    1

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Öyle yada böyle yaşıyoruz, yaşamaya devam ediyoruz. Bu soruların cevaplarını bulmaya çalışmak daima yormuştur ve aldığı cevaplar tam olarak yetmemiştir. Herşeyin farkında olmak insanı mutsuz hissettirmiştir kendisine.. Konunun özü benim için 'kimse dört dörtlük değildir'. Ben böyle olmasaydım dört dörtlük olurdum mesela Bi zamanımda bunu araştırmakla geçmişti, normal insanlar hangi sebeplerden dört dörtlük olmazlar?
    Normal bir çocuk için..
    Normal bir genç için..
    Normal bir öğrenci için..
    Normal anne/baba için..
    Bebek oluyorlar, çocuk oluyorlar, öğrenci oluyorlar, genç oluyorlar, anne oluyorlar, baba oluyorlar, öğretmen,şef,garson,yönetici,evinin kadını,erkeği oluyorlar.. Herşey dışarıdan normal görünüyor ama 'kim aslında ne olmak isterdi?' Tüm bunları olurken illaki ders alsınlar, ibret olsun yada sınanmak için 'engelli olmuyorlar yada hayatlarında engelli birisi doğmuyor'.. Herşey BİZ İNSANLAR için..

  14. #209
    Üye
    _SEP_ Avatarı

    Üyelik Tarihi
    17.12-2008
    Son Giriş
    Saat
    Yaşadığı Yer
    İstanbul
    Mesaj
    444
    Alınan Beğeniler
    1
    Verilen Beğeniler
    2

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Kelebek aynen sadece yaşamanın tadına varmak etik kurallar herkes için geçerli sana yapılmasını istemediğin kimseye sende yapma benim özgürlüğüm senle sınırlıysa sende benle sınırlısın bunu bilmek bunu uygulamak diğer alanlarda sınırsızlığı yaşamak nereye neye varacaksa veya varamayacaksa hayat tanınmış şans kişiye özel ,milyonlarca spermden en şanslıydın ki oluştun ve sonrası bence değer bilmekten geçer hiç bir şey tesadüf değilse ,olsa dahi yaşamak güzel sorgulamakla geçen zamanını hayatına ailene harcamak kadar güzel birşey yoktur benim fikrim,

  15. #210
    Üye
    Engellektuel Avatarı

    Gerçek Adı
    Aykan
    Üyelik Tarihi
    08.11-2004
    Son Giriş
    Bugün
    Saat
    01:33
    Yaşadığı Yer
    06 - ( 35 )
    Mesaj
    676
    Alınan Beğeniler
    19
    Verilen Beğeniler
    18
    Blog Mesajları
    17

    Zaten Değerlendirdiniz! 0 Zaten Değerlendirdiniz!
    Panthera: hafif, agresif ve zarif aktif tekerlekli sandalye...
    septiik
    inançlı birinin bu benim kaderim tanrı beni böyle yarattım demesi bana her daim ilginç gelmiştir
    ocam tanrı insanı yarattı ve pek tabi güzel kadınları
    ama sınıfları değil

    eğer sakat engelli eşcinsel çiftcinsel köse şaşı gibi aburd gelebilir ama
    bu kavramları tanrıya maletmek
    töbe haşa ey tanrı sen ayrım yapıyorsun demektir
    bak onun 2 ayaklı yaratmışsın beni tek ayaklı gibi bir absurd bir düşünce ortaya çıkar
    kaldıki o nadir dediğin virüsler bakteriler insanların birlikte yaşama sevinci hadi şu dunyaya zarar verelim misyonlarının sonucu ortaya çıkmıştır

    senin belirttiğin şekilde inanmanında artıları var elbet
    öğrenilmiş çaresizlik veya çaresiz kabullenme yada kader adı verilen kavramlar ile ulen gorursunuz diğer dunyada karşlığını alcam dercesine yalın bir bakış acısıdır
    isyanı söndürür, kişisel gelişimi öldürür, şeklinde en zengininden kafiyeli cümleler ilede süsledim yazımı

    velhasıl konu inanıp inanmamak değil
    konu bu dunyadaki insan çeşitliliğinin fiziki durumu sağlık durumuna bir yaratıcı tarafından mudahale ediliyormu?
    işte bu sorunun cevabı evet ise neden ben sorusu peşi sıra izleyecektir
    ve bir kara tren gibi hemen arkasından başka bir soru gelir neden ahmet mehmet değilde ben ?

    ahmet mehmet kafiye yapmışım yine
    burdan edebiyat hocacığıma saygılar
    bir sabah uyandım ve kafiye adlı konunuzu cumlelerimin arasına yerleştirdim hocam )




Sayfa 14 / 73 İlkİlk ... 41011121314151617182464 ... SonSon